I declare war!

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: WINAK!

voor wiskundigen!
4
9%
voor wiskundigen!
4
9%
voor wiskunde!
4
9%
voor wiskunde!
4
9%
BEHOLD TEH INFORMATICI POWERZ
14
32%
BEHOLD TEH INFORMATICI POWERZ
14
32%
Total votes: 44

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#31 » Wed Dec 16, 2009 4:57 pm

Sacrif wrote:
DeWiskundige wrote:
Stanny wrote:JAAAAH !!! :-D
Jij mag quaestor worden zodra je de definitie van een groep wat beter onder de knie hebt.
@DeWiskundige; je beseft toch dat Fysici beter in groepentheorie zijn dan wiskundigen, dat was alleszins wat de uitslag van de test ons leerde :P
Onzin. In de echte wiskundevakken pwn ik fysici en ik ben tot op heden nog steeds informaticus. Zolang er 1 informaticus bestaat die hoger scoort is heel uw richting inferieur. Laat dat duidelijk zijn!

Sacrif
Posts: 206

Post#32 » Thu Dec 17, 2009 2:05 am

Pieter Belmans wrote:
Sacrif wrote:
DeWiskundige wrote:
Stanny wrote:JAAAAH !!! :-D
Jij mag quaestor worden zodra je de definitie van een groep wat beter onder de knie hebt.
@DeWiskundige; je beseft toch dat Fysici beter in groepentheorie zijn dan wiskundigen, dat was alleszins wat de uitslag van de test ons leerde :P
Onzin. In de echte wiskundevakken pwn ik fysici en ik ben tot op heden nog steeds informaticus. Zolang er 1 informaticus bestaat die hoger scoort is heel uw richting inferieur. Laat dat duidelijk zijn!
Statistisch is 1 voorbeeld irrelevant, zelfs deWiskundige moet dat toegeven, die ene informaticus betreffende, doet die toevallig geen GTWiskunde nu :?
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#33 » Thu Dec 17, 2009 3:38 am

Sacrif wrote:
Pieter Belmans wrote:
Sacrif wrote:
DeWiskundige wrote:
Stanny wrote:JAAAAH !!! :-D
Jij mag quaestor worden zodra je de definitie van een groep wat beter onder de knie hebt.
@DeWiskundige; je beseft toch dat Fysici beter in groepentheorie zijn dan wiskundigen, dat was alleszins wat de uitslag van de test ons leerde :P
Onzin. In de echte wiskundevakken pwn ik fysici en ik ben tot op heden nog steeds informaticus. Zolang er 1 informaticus bestaat die hoger scoort is heel uw richting inferieur. Laat dat duidelijk zijn!
Statistisch is 1 voorbeeld irrelevant, zelfs deWiskundige moet dat toegeven, die ene informaticus betreffende, doet die toevallig geen GTWiskunde nu :?
Maar ALS die GT Wiskunde doet, dan verhoogt dat het gemiddelde van de wiskunde en aangezien het verschil maar een half punt is, betekent dit dat wiskundigen alsnog beter zijn dan fysici!
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Sacrif
Posts: 206

Post#34 » Thu Dec 17, 2009 6:23 am

2 dingen:

1 hoeveel beter is em, er zijn nl een hele hoop wiskundigen, dus eentje hoeft gemiddeld niet zo een groot verschil te maken?

2 doet hij mee met het desbetreffend vak vak?
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#35 » Thu Dec 17, 2009 10:12 am

Neenee, informatica gaat boven statistiek. Zolang er 1 informaticus beter is dan ne fysicus faalt de fysica. En ik doe nog altijd geen GT tot nader order, maar ik volg de vakken wel officieel.

Sacrif
Posts: 206

Post#36 » Thu Dec 17, 2009 1:33 pm

Pieter Belmans wrote:Neenee, informatica gaat boven statistiek.
hmm, ik bedoelde da een informaticus niets zegt over de hele boel, misschien zit jij gewoon in de verkeerde richting :wink:

en je volgt de vakken officieel

daarbij, wij fysici hebben de beste computer, hoor ik de informatici nog :P
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#37 » Thu Dec 17, 2009 2:41 pm

What are you talking about? De CalcUA is zeker geen persoonlijk eigendom van de fysica, de clusters van het CERN worden op dit moment vooral gebruikt voor niet-CERN-gerelateerde zaken want er is toch nog niet genoeg data om iets zinnigs mee te doen en andere supercomputers kan ik mij even niet inbeelden. Tenzij de Fastra, maar die is a) gebouwd door informatici, b) voorzien van geoptimaliseerde algoritmes door informatici.

Ik wil ne doordeweekse fysicus nog geen vector processing zien programmeren ;).

Sacrif
Posts: 206

Post#38 » Thu Dec 17, 2009 2:44 pm

ik wil de doordeweekse informaticus nog geen Fourrierreeksen zien oplossen :wink:

iedereen doet wat ie et beste kan en zo hoort et ook
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#39 » Thu Dec 17, 2009 2:52 pm

Excuus, op een bepaald moment was ik derde bachelors fysica die een eindwerk in de audio deden aan het uitleggen wat convolutieproducten en Fouriertransformaties écht zijn in plaats van wat theoretisch gebral. Dus dat is al zeker niet wat de gemiddelde fysicus het beste kan ;).

Sacrif
Posts: 206

Post#40 » Fri Dec 18, 2009 10:02 am

hmm, zijn er toevallig nog informatici die hoger dan 2e Bach zitten en mij zouden kunnen uitleggen wat een Fourriertransformatie is, jij heb trouwens op zijn minst een minor Wiskunde
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#41 » Fri Dec 18, 2009 10:05 am

Check! :P

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#42 » Fri Dec 18, 2009 10:47 am

Minoren wiskunde zijn onbestaande in informatica. En er zijjn volgend semester genoeg 3e bac'ers die kunnen zeggen wat een Fouriertransformatie is ;).

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#43 » Fri Dec 18, 2009 11:11 pm

lieve schatjes, zijn jullie nu aan het zeggen dat Wiskunde vooral rond Fourierreeksen draait? :?

Er zijn leukere begrippen uit de Wiskunde waar ge mensen mee kunt pesten en die vaker gebruikt worden: begin met een lichaam, dan een ring, als ze dat kennen ga je door met idealen, priemidealen en maximale idealen, priemringen, simpele ringen, semisimpele ringen, primitieve ringen, perfecte lichamen, algebraische uitbreidingen, algebraisch gesloten lichamen, Artinse en Noetherse ringen, etc.
Of als je dan toch persé met analyse bezig wilt zijn, pak dan bijvoorbeeld topologie of zo he :wink:

Daar zijt ge tenminste langer dan 1 week mee bezig geweest. Fouriertransformaties... lol

En seriously... wat voor een gesprek. Zijn er niet veel wiskundigen die bezig zijn met "vector processing programmeren" (of fysici)? THANK GOD dat dat niet moet in ons curriculum! Ik kan mij gelukkig wel leukere dingen inbeelden!
Nee, ik kan dat niet, veel wiskundigen kunnen dat niet, maar wie boeit dat nu?!
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#44 » Sat Dec 19, 2009 9:11 am

Laat mij nu toch gewoon fysici stangen, daar dienen ze voor :P.

Zelf ben ik ook vooral een algebrafan hoor, maar fysici weten over het algemeen niet wat een ring is en hij begon over Fourier (want dat is nu eenmaal de enige wiskunde die een fysicus begrijpt ;)).


Maar Joke, in de fundamentele is het minder van belang, maar in de toegepastere (wat ook weer zo'n woord is waar we uren over kunnen discussiëren) zou een sterkere component programmeren niet misstaan denk ik. Al programmeer je enkel in Matlab, je kan daar dan ook _goed_ in programmeren in plaats van getting things done the hackish way.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#45 » Sat Dec 19, 2009 12:07 pm

er zijn dan ook wiskundigen die goed kunne programmeren he :) De kloof tussen "toegepaste" wiskunde en "wiskundige" informatica is dan ook niet zo groot. Is informatica ergens niet zo een beetje een "dochter" van de wiskunde? ^^

Ik zeg gewoon, gelukkig voor mij, iemand die niet kan programmeren, is het mogelijk om een deftige wiskunde opleiding te volgen waar je geen kei met computers voor hoeft te zijn.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests