Het is een publiek geheim dat Samson en Gert wel hele goede vrienden zijn. En, als je 15 jaar samenwoont, dan gebeurt er wel eens iets...
Echter, er duiken meer en meer aanwijzingen op dat er al van het begin meer achter zat. Zo liet Samson zich in een anoniem interview eens ontvallen dat "men de hele tijd een hand in zijn gat wou steken."
Na een uitgebreide studie van hun liedjes komen er nog meer dingen boven.
Zo zou "samen op de moto" niets met motoren te maken hebben. "We gaan omhoog, we gaan omlaag, we rijden vlug, we rijden traag..." De goede verstaander vergelijkt de tekst eens met "Rein Raus" van Rammstein en weet wat er bedoeld wordt.
En wat te denken van "als je bang bent in het donker, moet je fluiten?" Ook de vermelde locaties doen de ogen fronsen: "op de zolder, in de kelder, in de kast..."
In het begin merk je nog dat het een geforceerde relatie was: "ik wil niet in bad" (Samson) en "ik ben de sigaar" (Gert). Zelfs triootjes werden overwogen om het ijs te breken ("Wij komen naar jou").
Maar, de liefde was blijkbaar wederzijds, zo zie je ook de evolutie in de titels: "Hele dikke vrienden" en "Ik ben verliefd" naar "Samen ikke en jij" en "Als je heel erg veel verliefd bent" en uiteindelijk "De mooiste dag" en "Wij weten wat liefde is".
In latere CD's werd er zelfs geen geheim meer van gemaakt, met niet mis te interpreteren titels als "Naar bed" en "Als je de Samson doet".
Relaties kunnen niet blijven duren en Gert wou het steeds harder (vandaar dat hij Samson bedroog met de rosse van K3?). In de laatste CD's zie je de barsten. "Alle meisjes", "Wij gaan niet slapen", "Samson is bang", "Au", "Helemaal van slag".
Het einde van een meer dan tien jaar durende vriendschap die misschien wel meer was dan een gewone vriendschap.