[1e Bach] [Informatica][Allemaal]

Hier kan je tweedehandsboeken Informatica plaatsen en kopen.
Joost
Posts: 2

[1e Bach] [Informatica][Allemaal]

Post#1 » Thu Sep 03, 2009 10:34 am

Eerst en vooral, mijn excuses voor het overtreden van de forumregels in verband met de verkoop van boeken.

Hieronder alle aanbevolen lectuur voor de 1e bachelor informatica. Indien je geïntresseerd bent stuur me dan gerust een PM.

Aanbevolen lectuur
Naam: Pearson International Edition:
Data Abstraction & Problem Solving with C++: Walls & Mirrors (Fifth edition)
Schrijver: Frank M. Carrano
Nieuwprijs: €116,00
Staat: Gebruikt
Verkoopprijs: €77,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Naam: The C++ programming Language (Special Edition)
Schrijver: Bjarne Stroustrup (The Creator of C++)
Nieuwprijs: €60,00
Staat: Zo goed als nieuw
Verkoopprijs: €45,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Naam: Pearson International Edition:
Introduction to Automata Theory, Languages and Computation (Third Edition)
Schrijver: John E. Hopcroft/Rajeev Motwani/ Jeffrey D. Ullman
Aankoopprijs: €68,00
Staat: Gebruikt
Verkoopprijs: €45,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Naam: Computer Architecture and organisation: An integrated approach
Schrijver: Miles Murdocca/Vincent Heuring
Nieuwprijs: €52,80
Staat: Zo goed als nieuw
Verkoopprijs: €40,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Naam: Discrete Algorithmic Mathematics (Third Edition)
Schrijver: Stephen B. Maurer/Anthony Ralston
Nieuwpprijs: €74,00
Staat: Zo goed als nieuw
Verkoopprijs: €55,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Naam: Metric International Version: Calculus
Schrijver: James Stewart
Aankoopprijs: €53,00
Staat: Zo goed als nieuw
Verkoopprijs: €40,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Bijkomende lectuur
Naam: Wiskunde voor de beginnende bachelor
Schrijver: Stijn Verwulgen/Edward Soeten
Aankoopprijs: €15,00
Staat: Zo goed als nieuw
Verkoopprijs: €11,00
Beschikbaarheid: Nog niet verkocht

Geïntresseerd? Stuur een PM.
Last edited by Joost on Sat Sep 26, 2009 10:36 am, edited 2 times in total.

User avatar
Quitta
WOZ
Posts: 579

Post#2 » Sat Sep 19, 2009 2:19 pm

ik heb atm nog geen idee welke boeken ik nodig ga hebben, vanaf ik een lijst of whatever heb zal ik je pm'en :)

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Post#3 » Sat Sep 19, 2009 2:43 pm

Quitta wrote:ik heb atm nog geen idee welke boeken ik nodig ga hebben, vanaf ik een lijst of whatever heb zal ik je pm'en :)
Alles onder Aanbevolen lectuur ga je nodig hebben (als er niets verandert is...)

Bijkomende is mss nuttig als je een probleem met wiskunde hebt. (Ik heb die boek zelf nooit gezien/gebruikt dus ik kan niet zeggen hoe nuttig die is...)
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#4 » Sat Sep 19, 2009 4:01 pm

In exacte bewoordingen:
"Noodzakelijk studiemateriaal" is meestal verplicht
"Facultatief studiemateriaal" is nooit verplicht en meestal voor niks nodig. (hoewel het miss wel is handig kan zijn, maar ge kunt altijd is in de bib zien if necessary)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#5 » Sat Sep 19, 2009 4:38 pm

Bij Gegevensstructuren zou ik dat verplichte niet al te serieus nemen, alles wat je nodig hebt staat op Wikipedia en die ene keer dat je 'n boek nodig hebt moet je maar snel genoeg in de bib zijn :).

Bij Leren communiceren idem dito en daar staan dan nog eens een stuk of 30 exemplaren van in de bib, dat gecombineerd met een tweede jaar dat dat boek wel grotendeels heeft gekocht betekent dat daarin investeren wat mij betreft minder zinvol is.


Feit blijft dus wel dat je die boeken een paar keer per jaar zal nodig hebben en als je niet vertrouwt op de hoeveelheid boeken in de bib (er blijven er ook altijd 1 of 2 verplicht in de bib staan die dus nooit uitgeleend kunnen worden zodat je die altijd kan raadplegen) is het zeker geen slecht idee ze te kopen, zoek je manieren om te besparen op de aankoop van je boeken, zijn dat de eerste twee die ik aanraad van te laten vallen :).


(Over de zinvolheid van het boek bij Computersystemen- en architectuur heb ik mijn twijfels, maar ik heb vak in die vorm nooit gevolgd dus kan ik geen gefundeerde uitspraken doen. Bij Inleiding tot C++, zeker niét de Nederlandse versie kopen, professor Broeckhove in het tweede jaar gaat er vanuit dat je de Engelse gebruikt. Verder weet ik ook niet of het voor dat vak echt al nodig is, je wacht misschien best de eerste lessen af.

Glenn
Posts: 280

Post#6 » Sat Sep 19, 2009 10:38 pm

Pieter Belmans wrote:Bij Inleiding tot C++, zeker niét de Nederlandse versie kopen, professor Broeckhove in het tweede jaar gaat er vanuit dat je de Engelse gebruikt.
Waarom niet het Nederlandstalige boek? Ik heb het Nederlandstalige boek gekocht en dat is quasi gelijk aan het Engelstalige boek maar dan in het Nederlands. Programmeergebonden woorden als pointers, handlers, statements, exceptions, namespaces, etc. worden niet vertaald dus ik zie geen reden om het Nederlandstalige boek niet te kopen.

Glenn
Posts: 280

Post#7 » Sat Sep 19, 2009 10:44 pm

Pieter Belmans wrote: Over de zinvolheid van het boek bij Computersystemen- en architectuur heb ik mijn twijfels, maar ik heb vak in die vorm nooit gevolgd dus kan ik geen gefundeerde uitspraken doen.
Ik vond het boek voor computersystemen- en architectuur dat wij vorig jaar gebruikt hebben zeer zinvol (het examen heb ik a.d.h.v. het boek geleerd). Maar dit jaar wordt het gegeven door een andere prof. en deze gebruikt een ander boek. Ik weet nu niet hoe belangrijk het nieuwe boek bij die nieuwe prof zal zijn.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#8 » Sat Sep 19, 2009 10:54 pm

omdat ge toch aan het engels gewend moe geraken, omdat ge zowa alles int engels moe doen.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#9 » Sun Sep 20, 2009 8:24 am

Glenn wrote:
Pieter Belmans wrote:Bij Inleiding tot C++, zeker niét de Nederlandse versie kopen, professor Broeckhove in het tweede jaar gaat er vanuit dat je de Engelse gebruikt.
Waarom niet het Nederlandstalige boek? Ik heb het Nederlandstalige boek gekocht en dat is quasi gelijk aan het Engelstalige boek maar dan in het Nederlands. Programmeergebonden woorden als pointers, handlers, statements, exceptions, namespaces, etc. worden niet vertaald dus ik zie geen reden om het Nederlandstalige boek niet te kopen.
Omdat ge ook bepaalde constructies moet gewoon worden, dat boek is heel erg formeel in bewoordingen en hij gebruikt die formaliteit in zijn cursus. Als iets zó gezegd wordt, betekent het dát en in het Nederlands zal je zelf al die interpretaties moeten doen.

Joost
Posts: 2

Post#10 » Thu Oct 08, 2009 7:39 pm

Nog steeds allemaal te koop!

Mvg,
Joost

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Post#11 » Fri Oct 09, 2009 4:58 pm

never mind hij kost op de cursus dienst maar 49 euro
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

Return to “Boekenverkoop”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron