[6/7 - 13/7] EESTEC LC Antwerp AntwerPi

Activiteiten van andere clubs mag je hier plaatsen!

Moderator: Praesidium

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

[6/7 - 13/7] EESTEC LC Antwerp AntwerPi

Post#1 » Wed May 07, 2014 3:38 pm

Image
Van 6 juli tot 13 juli (na de feestweek) organiseert LC Antwerp opnieuw een internationaal evenement in Antwerpen. Tijdens die week komen er 15 studenten vanuit EESTEC naar Antwerpen, met een iet of wat ander doel dan de vorige keer (projectje met Raspberry Pi's). 's Avonds voorzien we voor de bezoekers een aantal ontspannende activiteiten. Ons vorige event heeft internationaal bijzonder veel weerklank gekregen, we willen er dus voor iedereen weer een onvergetelijke week van maken.

Officiele aankondiging
LC Antwerp is taking off, exploring new heights with our first international workshop as an LC. During the workshop, you will be able to explore the fantastic world of the Raspberry Pi, an open-hardware platform the size of a credit card. It has been used for lots of interesting projects by people around the world, but we want to do something really special which you will not soon forget! During the workshop you will not only get to experiment with this mini-computer, you will also attach a camera and perform some cool image manipulations, learn about, and play with, wireless (3G) networking and explore the possibilities of 3D printing. During the last day all this awesomeness will be combined into an unforgettable secret project. Small hint: it involves helium gas...

Besides the academic part, you will of course also discover the beautiful city of Antwerp, the largest city of Belgium. Antwerp offers places like the "Groenplaats", the "Meir", the "Keyserlei", and a fantastic Cathedral. On top of that, Belgian specialties include French fries (a lot), beer (even more), waffles, chocolate and much more! During the evenings & nights we will discover the night-life of Antwerp, which of course includes famous Belgian beers, bars, and clubs. As real students we will also host a traditional "cantus" which involves tons of beer, and lots of singing!

Kan ik meedoen?
Ja! Tijdens deze week voorzien we tijdens de activiteiten plaats voor de lokale studenten. Dit geeft naar de studenten het gevoel dat ze onthaald worden, en is voor de lokale studenten ook bijzonder plezant. Uit ervaring weet ik dat er al eens hard wordt gefeest ;). We vragen geen geld om deel te nemen, als je van ons dingen koopt (zoals bier,eten..) vragen we hier wel iets voor om onze kosten te dekken

Hoe doe ik mee?
Het is handig dat je op voorhand laat weten wanneer je denkt langs te komen zowel voor de avondactiviteiten als de activiteiten overdag, door hier te posten of een mail te sturen naar board@eestec.be. Een gedetailleerde planning van de week is momenteel nog in ontwikkeling en zal nog online verschijnen op de website van het event.

Wat is LC Antwerp?
LC Antwerp is de lokale afdeling van EESTEC in Antwerpen. Eerder reeds verantwoordelijk voor EESTEC IT Workshop / Plone Beer Sprint (2012).

Wat is EESTEC?
EESTEC is een netwerk van lokale afdelingen doorheen heel europa met als doen uitwisselingen voor studenten informatica en electrical engineering te organiseren, in de praktijk kom je ook fysici en wiskundigen tegen. Elke afdeling organiseert om de zoveel tijd een evenement van een week waarop de accomodatie en het eten voor de buitenlandse gasten is voorzien. Zij betalen dus enkel hun vlucht heen en terug en extras. Elk evenement heeft veelal ook een academisch thema. Meer informatie op http://www.eestec.net. In ruil daarvoor kunnen leden van de lokale afdelingen naar andere events. (Ook daarvoor kun je bij ons terecht, mail naar board@eestec.be!)

Meer info: (wordt aangevuld van zodra beschikbaar
Facebook Event (ask for invite)
Event page
TBC...

User avatar
Bob
WOZ
Posts: 367

Re: [6/7 - 13/7] EESTEC LC Antwerp AntwerPi

Post#2 » Sat May 10, 2014 4:45 pm

Ik ga mijn week volhebben met GSoC maar aangezien ik mij voor de rest toch maar ga vervelen wil ik wel eens in de KP komen werken of 's avonds afkomen voor een kroegentocht/feestje. Zijn er momenten dat ge liever hebt da wij da niet doen? Ben vorige keer enkel geweest voor de allerlaatste avond en da was echt al mega plezant.

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [6/7 - 13/7] EESTEC LC Antwerp AntwerPi

Post#3 » Sat May 10, 2014 6:36 pm

Kzal de Simon ook wel eens op deze thread afsturen :P

De planning is op dit moment nog onder constructie. Van zodra die af is kan de zaak iets concreter worden ingevuld maar vorige keer was er op elk moment wel mogelijkheid om aan te sluiten.

Return to “Activiteiten”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron