[7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Activiteiten van andere clubs mag je hier plaatsen!

Moderator: Praesidium

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

[7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#1 » Fri May 25, 2012 4:25 pm

Image
Van 7 juli tot 14 juli (vlak na de feestweek) organiseert JLC Antwerp een eerste internationaal evenement in Antwerpen in coöperatie met Plone een groot en actief opensource CMS systeem. Tijdens die week komen er 15 studenten vanuit EESTEC en 10 Plone professionals (mensen die van Plone hun werk hebben gemaakt) naar Antwerpen om aan een aantal vooropgestelde doelen te coden. In het verleden op andere sprints heeft dit onder andere tot dit geleid: de bedoeling is dus om actief bij te dragen. De sprint gaat door in de konijnepijp, omdat de Plone professionals graag flexibel (lees: de hele nacht door) willen werken.

's avonds voorzien we voor de hele groep ook een aantal ontspannende activiteiten. De Plone Community is verzot op Belgisch bier dus die zullen zich vermoedelijk ook volop van profiteren.

De volledige planning kun je vinden op http://www.eestec.be. Academic content zijn de momenten dat er wordt gecode, meetings worden gehouden, en kleine presentaties worden gegeven over bepaalde technische aspecten.

Kan ik meedoen?
Ja! Gedurende de hele week voorzien we op alle activiteiten plaats voor de lokale studenten. Dit geeft naar de studenten het gevoel dat ze onthaald worden, en is voor de lokale studenten ook gewoon plezant. Mee coden aan een groot opensource project is bovendien ook een leerrijke ervaring. Uit ervaring weet ik dat er al eens hard wordt gefeest ;). Wees ook niet bang dat je niets van Plone kent, de EESTEC studenten waarschijnlijk ook niet. Enigste vereiste om mee te coden is dat je iets kunt programmeren (en ook al eens python hebt gezien). Ben je dolenthousiast dan kun je al eens kijken naar de Plone developper manual. We vragen geen geld om deel te nemen, als je van ons dingen koopt (zoals bier,eten..) vragen we hier wel iets voor om onze kost te dekken

Hoe doe ik mee?
Het enige wat we vragen is dat je op voorhand laat weten wanneer je juist denkt langs te komen zowel voor de avondactiviteiten als de activiteiten overdag, door hier te posten of een mail te sturen naar board@eestec.be

Wat is JLC Antwerp?
JLC Antwerp is de lokale afdeling van EESTEC in Antwerpen, opgericht door mezelf 2 jaar geleden. Samen met enkele andere studenten uit de master Informatica (oa de Fristi) organiseren wij deze week.

Wat is EESTEC?
EESTEC is een netwerk van lokale afdelingen doorheen heel europa met als doen uitwisselingen voor studenten informatica en electrical engineering te organiseren, in de praktijk kom je ook fysici en wiskundigen tegen. Elke afdeling organiseert om de zoveel tijd een evenement van een week waarop de accomodatie en het eten voor de buitenlandse gasten is voorzien. Zij betalen dus enkel hun vlucht heen en terug en extras. Elk evenement heeft veelal ook een academisch thema. Meer informatie op http://www.eestec.net. In ruil daarvoor kunnen leden van de lokale afdelingen naar andere events. (Ook daarvoor kun je bij ons terecht, mail naar board@eestec.be!)

Meer info:
http://www.eestec.be - Pagina van het evenement
Facebook Event
Officiële aankondiging op eestec.net
Plone event pagina

User avatar
Chrizzle
WOZ
Posts: 449

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#2 » Fri May 25, 2012 8:03 pm

Mag ik ook meedoen maar code'n aan Drupal, of gaan die mij dan in elkaar slagen?
irc.winak.be:6667
#winak

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#3 » Fri May 25, 2012 10:18 pm

Ik hoop dat de organisatie beter is dan het Nederlands van de mens die dat tekstje heeft opgesteld :P

Ik spring daar waarschijnlijk wel eens binnen voor een uitleg over Plone en de concepten om dan wa mee te coden, kwestie van dat eens gedaan te hebben :P
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#4 » Fri May 25, 2012 11:27 pm

Chrizzle wrote:Mag ik ook meedoen maar code'n aan Drupal, of gaan die mij dan in elkaar slagen?
+1, maar dan voor Ruby on Rails :p


Wel jammer dat het in de KP is en niet in de G...
Zullen er ook overdag activiteiten gepland worden in de G?
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#5 » Sat May 26, 2012 2:14 am

nasam wrote:
Chrizzle wrote:Mag ik ook meedoen maar code'n aan Drupal, of gaan die mij dan in elkaar slagen?
+1, maar dan voor Ruby on Rails :p


Wel jammer dat het in de KP is en niet in de G...
Zullen er ook overdag activiteiten gepland worden in de G?
De G gaat niet door praktische omstandigheden. Die mannen van plone zijn eigenlijk onafhankelijk van onze organisatie, die moeten eigenlijk zowa hun goesting kunnen doen, wat dus niet gaat in de G. Sluitingsuren gewijs zitten we daar ook met problemen. Fin ja, ik snap waarom ge de G beter zou vinden, maar als ge dat praktisch uitwerkt dan is da toch niet zo handig :-).
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#6 » Sat May 26, 2012 11:27 am

Ne kerel uit Finland gaat zijn sauna tent meenemen. Nu kan die op de konijnewei ofzo, ik denk dat ze het op campus ni zo grappig zouden vinden moesten er ineens mensen in en uit ne sauna crossen :P

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#7 » Sat May 26, 2012 8:20 pm

Joachimvdh wrote:Ne kerel uit Finland gaat zijn sauna tent meenemen. Nu kan die op de konijnewei ofzo, ik denk dat ze het op campus ni zo grappig zouden vinden moesten er ineens mensen in en uit ne sauna crossen :P
voicemail bericht van A.C. : "Ja, ik heb net telefoon gehad van Frans V.D.W., willen jullie die naakte Finnen zo snel mogelijk uit zijn voortuin halen aub!"

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#8 » Sat May 26, 2012 8:36 pm

Nynek wrote:
Joachimvdh wrote:Ne kerel uit Finland gaat zijn sauna tent meenemen. Nu kan die op de konijnewei ofzo, ik denk dat ze het op campus ni zo grappig zouden vinden moesten er ineens mensen in en uit ne sauna crossen :P
voicemail bericht van A.C. : "Ja, ik heb net telefoon gehad van Frans V.D.W., willen jullie die naakte Finnen zo snel mogelijk uit zijn voortuin halen aub!"
Frans V.D.W is er dan met zijn containers al lang weg.

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#9 » Sat May 26, 2012 9:28 pm

Wat gaan die dan doen in afwachting van den bouw? Die moeten toch ergens zitten tot het gebouw af is?
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#10 » Sat May 26, 2012 10:08 pm

Op de parking voor het fort waar nooit iemand staat

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#11 » Sun May 27, 2012 3:33 pm

Joachimvdh wrote:Op de parking voor het fort waar nooit iemand staat
En waar toevallig net op dat moment wél auto's gaan staan... :P
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#12 » Sun May 27, 2012 3:48 pm

Pedro wrote:
Joachimvdh wrote:Op de parking voor het fort waar nooit iemand staat
En waar toevallig net op dat moment wél auto's gaan staan... :P
Lol, nu in naam van't unief naar 't stad bellen en het aanbieden als carpoollocatie :D

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#13 » Tue May 29, 2012 12:04 am

Officiële aankondiging op plone.org: https://plone.org/events/community/belgian-beer-sprint" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#14 » Mon Jun 04, 2012 7:15 pm

Als je wil afkomen:
http://www.eestec.be/locals.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Is nog niet definitief ofzo, maar dan weten we naar wie we de aankondigingen moeten sturen :)

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [7/07 - 14/07] EESTEC IT Workshop

Post#15 » Sun Jul 08, 2012 5:37 pm

Beste medestudenten,
Beste informatici,


De EESTEC Plone sprint begint officieel morgen. We beginnen met een academische opening om 10u in het G gebouw op Campus Middelheim. 's Middags eten we met zijn allen op het studentenrestaurant op campus Drie Eiken, waarna we rond 13u aan de slag gaan met Plone in de konijnepijp in het fort van Wilrijk.
De daaropvolgende dagen beginnen de Plone workshops telkens om 10u 's ochtends in de KP, tot 19u. Woensdag is er uitzonderlijk geen Plone workshop in de namiddag. Dan trekken we met de EESTEC studenten die uit heel Europa komen 't stad in om hen een stukje van Antwerpen te laten zien.

Voor zij die eerder in de avondactiviteiten geïnteresseerd zijn:
Maandagavond om 20u: Cantus in de Hagar samen met WINAK. Niet WINAK-leden en mensen die niet gedoopt zijn zijn ook uitgenodigd op voorwaarde dat het informatici zijn.
Dinsdagavond vanaf 21u: Kroegentocht in Antwerpen.
Woensdagavond vanaf 19u: BBQ en Bieravond aan de Konijnepijp. Als je mee wilt BBQ'en moet je eigen vlees meebrengen. Er zullen verschillende speciale bieren aan 2.5€ verkocht worden.
Donderdagavond gaan we met z’n allen het Antwerpse nachtleven onveilig maken: EESTEC meets Café d'Anvers.
Vrijdag wordt de week afgesloten met een farewellparty, de laatste avondactiviteit van het evenement.

Dinsdag woensdag en donderdag kun je te weten komen waar we zijn door te bellen naar Joachim (0474454223) of Simon (0484879035), of een mailtje te sturen naar board@eestec.be indien niemand opneemt.

Hopelijk tot een dezer dagen,
Het EESTEC Board

Return to “Activiteiten”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 101 guests