Cursus LaTeX

Activiteiten van andere clubs mag je hier plaatsen!

Moderator: Praesidium

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Cursus LaTeX

Post#1 » Wed Nov 09, 2011 2:59 pm

Zoals vorig jaar gaat Pieter Belmans een cursus LaTeX geven.
Inschrijven kan men een mailtje naar zijn ua studentenadres.

Praktisch: 16, 23, 30 november en 7 december, van 14:00u tot 17:00u in G026 (CMI).

Meer informatie in onderstaande mail:
Beste student,

Vanuit het ACM Student Chapter (een groepje informatica-enthousiastelingen binnen het departement Wiskunde-Informatica, onze website: http://acmantwerp.acm.org/" onclick="window.open(this.href);return false;) organiseren we, net zoals vorig academiejaar, een LaTeX cursus. Normaal gezien organiseren we vooral activiteiten die toegespitst zijn informaticastudenten, maar we denken dat het publiek voor deze activiteit breder is: élke wetenschapsstudent is dus van harte uitgenodigd. Heb je altijd al met LaTeX willen werken maar is het er nog nooit van gekomen om de stap te wagen? Heb je er ooit wel een inleidende cursus over gehad maar is het allemaal terug verwaterd? Dan hebben we dus goed nieuws.

Heb je geen flauw idee wat LaTeX is? Het is een (programmeer)taal om documenten in te schrijven: van wat je (waarschijnljk) nu in Microsoft Word doet beweren wij dat je het beter kan in LaTeX. Voor documenten waarin wiskunde voorkomt of waar je met veel doorverwijzingen wil werken is het een absolute must! Moet je papers of een thesis schrijven? In dat geval is het een zeer goede keuze. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/LaTeX" onclick="window.open(this.href);return false;.


Op de woensdagmiddagen 16, 23 en 30 november en 7 december gaan de 'lessen' door in lokaal G.026 op de Middelheimcampus. Er wordt van nul begonnen, er is volstrekt geen voorkennis vereist. Als je die natuurlijk wel hebt ben je ook welkom, tenzij je al dagelijks met LaTeX werkt denken we je nog zeker iets bij te kunnen leren.

De bedoeling is om na 3 weken in staat te zijn om zelf documenten te kunnen schrijven en voldoende zelfredzaam te zijn om problemen die je later tegenkomt zelf opgelost te krijgen. De vierde week is dan voorzien voor specifieke vragen (zijn er veel mensen die ook slides willen leren maken, is er veel vraag naar vectortekeningen, ...?).

De bedoeling is om praktijkgericht te werken, de tijd wordt 50/50 verdeeld tussen uitleg door mij en zelf aan de slag gaan.


Wil je komen? Geef je naam op door te mailen naar pieter.belmans{at}student.ua.ac.be, zodat we een zicht hebben op hoeveel mensen er komen. Heb je nog vragen? Je mag me altijd mailen op hetzelfde e-mailadres.


Dus concreet:
* wanneer: de woensdagen 16, 23 en 30 november en 7 december, telkens van 2 tot 5 uur
* waar: G.026 op de Middelheimcampus
* mee te brengen: niks, we gebruiken de computers van de universiteit


Pieter

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Cursus LaTeX

Post#2 » Wed Nov 09, 2011 3:57 pm

zijn er evt slides die gebruikt gaan worden?
mijn broer studeert nl informatica in Duitsland (aan de Univ van Konstanz), en die ging daar ook mee moeten werken, maar kan dus niet naar de lessen komen .. die slides zouden al heel handig kunnen zijn, moesten deze bestaan :-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: Cursus LaTeX

Post#3 » Wed Nov 09, 2011 4:02 pm

Staan op de acm site als ik me ni vergis =P

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Cursus LaTeX

Post#4 » Wed Nov 09, 2011 4:07 pm

ah ja .. idd :-P
zal dieje ne keer doorgeven aan mijn broertje dan ;-)
merci Timmy !!
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Re: Cursus LaTeX

Post#5 » Wed Nov 09, 2011 4:31 pm

Idd, dat zijn de slides van vorig jaar maar ik vermoed dat die 99% hetzelfde blijven ;)

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Re: Cursus LaTeX

Post#6 » Wed Nov 09, 2011 6:17 pm

Jup, ik ga er nog 's doorgaan om wat dingen op te poetsen, maar daar is vorig jaar zoveel werk in gekropen dat ik die cursus de komende 5 jaar nog ga geven om de inspanning terug te verdienen somehow :P.

Return to “Activiteiten”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 100 guests