[Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Activiteiten van andere clubs mag je hier plaatsen!

Moderator: Praesidium

User avatar
Foundation
Posts: 622

[Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#1 » Thu Jan 20, 2011 5:18 pm

Iedereen die middelbare scholieren kent met een knack voor informatica of computers, wordt bij deze vriendelijk uitgenodigd het onderstaande bericht door te sturen! De wedstrijd geeft een uitstekend beeld van wat informatica als wetenschap eigenlijk inhoudt (en dat is dus geen Word en Excel). Ook eerstejaars hoger onderwijs en universiteit (alle richtingen) kunnen zich met elkaar meten!

--------------

De Belgische Olympiades in de Informatica worden dit jaar voor de eerste keer ook aan Vlaamse kant georganiseerd, na een succesvolle eerste editie vorig jaar in Franstalig België. Scholieren uit alle richtingen en alle jaren van het middelbaar onderwijs, en studenten in hun eerste jaar van het hoger onderwijs, kunnen deelnemen aan deze wedstrijd over informatica en computerwetenschappen.

Aan de 5 Vlaamse universiteiten worden halve finales georganiseerd op woensdag 16 februari 2011 van 14u tot 17u. Scholieren en studenten kunnen zich hiervoor tot 10 februari inschrijven via de website http://www.be-oi.be. De beste deelnemers in elke categorie stoten door naar de finaleronde op woensdag 30 maart.

Er zijn talrijke prijzen te winnen in elke categorie. De beste finalisten uit het middelbaar onderwijs krijgen bovendien de kans om de Belgische eer te verdedigen op de 23ste International Olympiad in Informatics, dit jaar in Thailand. Meer gedetailleerde informatie, de vragen van vorig jaar, reglementen en nieuws, zijn te vinden op http://www.be-oi.be.

----------------

Op de UA zal het doorgaan op CDE in aula R1, en proberen we achteraf nog iets van broodjes te voorzien en een presentatie voor mogelijke toekomstige studenten over "informatica studeren aan de universiteit" (wordt later nog bevestigd).
Last edited by Foundation on Thu Jan 20, 2011 7:28 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [Do 16/12] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#2 » Thu Jan 20, 2011 7:20 pm

Is dit ook verzonden naar pakweg de scholen met een richting wiskunde-wetenschappen?
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#3 » Thu Jan 20, 2011 7:28 pm

Naar alle scholen in het bestand van de UA. Dat zijn er een stuk of 640. Vermoedelijk zitten daar alle ASO-scholen van Vlaanderen wel tussen.

Title edited by the way - de datum ligt natuurlijk in de toekomst :)

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#4 » Thu Jan 20, 2011 7:53 pm

Foundation wrote:Naar alle scholen in het bestand van de UA. Dat zijn er een stuk of 640. Vermoedelijk zitten daar alle ASO-scholen van Vlaanderen wel tussen.
Kun jij toevallig controleren of dat het "Koninklijk Lyceum Antwerpen" daar tussen zit? Normaal gezien wel, maar het is mijn middelbare school en toen ik daar wegging was er sprake om een richting informatica op te richten in 5 en 6 (soortgelijk aan wetenschappen-wiskunde maar met meer informatica) dus zeker intressant dat die het zouden hebben.
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#5 » Thu Jan 20, 2011 8:09 pm

Als dat de school in de Hertoginstraat 17 is dan staat ze ertussen.
Maar alle extra reclame en infokanalen zijn welkom. Het secretariaat moest het eens bij het oud papier gooien :)

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#6 » Thu Jan 20, 2011 9:59 pm

Foundation wrote:Als dat de school in de Hertoginstraat 17 is dan staat ze ertussen.
Maar alle extra reclame en infokanalen zijn welkom. Het secretariaat moest het eens bij het oud papier gooien :)
Klopt, dat is ze.

En jah, als dat nog dezelfde mensen zijn als vroeger, dan is de kans vrij groot dat dat niet doorkomt... (alhoewel, soms werkte het verbazingwekkend goed...)

Tis dat ik geen echt contact meer heb met de mensen van daar anders zou ik zeker nog iets laten weten...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Evitje
WOZ
Posts: 640

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#7 » Fri Jan 21, 2011 10:25 am

Lol, bij ons op school is het aangekomen.
Zelfs meer, die envelop lag in mijn bakje (ik ben blijkbaar ict-verantwoordelijke opt school... :shock: )

Mijn kindjes zijn nog een beetje te jong denk ik, maar ik zal in ieder geval de poster ophangen in mijn lokaal voor de derde graad die daar komt. ;)
Men moet niet steeds dezelfde fout maken; er is keus genoeg

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#8 » Thu Jan 27, 2011 11:20 am

De wereld is te klein :)

Maak ze maar goed warm, die 3e graders!
(btw leerlingen 1e en 2e graad mogen even goed meedoen)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#9 » Tue Feb 01, 2011 11:29 am

Nog even aan toevoegen dat de nodige events op social networking sites ook zijn aangemaakt - wie er zelf niet kan bij zijn kan zo wel het woord verspreiden:

Facebook event: http://www.facebook.com/event.php?eid=186699511355397
LinkedIn event: http://events.linkedin.com/Belgische-In ... pub/544081
Netlog event: http://nl.netlog.com/go/explore/events/eventid=258442

En natuurlijk hoop ik ook op een delegatie UA-eerstejaars, als de uurroosters dat toelaten :)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#10 » Tue Feb 01, 2011 5:15 pm

Miss nog is duidelijk tegen eerstejaars zeggen dat dit er is? Alsk er tegenkom zal ik het ze zeker ook zeggen :)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#11 » Tue Feb 01, 2011 6:19 pm

Foundation wrote:(btw leerlingen 1e en 2e graad mogen even goed meedoen)
Da ze eerst eens fatsoenlijk de AND, OR en NOT poort leren gebruiken! :P

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#12 » Wed Feb 02, 2011 10:19 am

Heb ik in de eerste graad geleerd, dus da zou geen probleem mogen zijn :P

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#13 » Wed Feb 02, 2011 12:02 pm

Technologische Opvoeding ftw!

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#14 » Fri Feb 04, 2011 6:28 pm

Haha, kheb mij net ingeschreven ^^ kga wrs kei hard falen hierin, maar is wel leuk om mee te doen volgens mij!
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Wo 16/02] Belgische Olympiades in de Informatica

Post#15 » Thu Feb 17, 2011 12:58 pm

Het was extreem moeilijk, maar zeker leuk om te doen!
Er staat zelfs een klein artikeltje in de GVA ;) hopen dat ik de finale haal, zou al wel vet zijn! :p
I'm not random, you just can't think as fast as me

Return to “Activiteiten”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron