KDA-Demetris Bling Bling TD

Activiteiten van andere clubs mag je hier plaatsen!

Moderator: Praesidium

Cassy
Posts: 91
Contact:

Post#16 » Sat Nov 25, 2006 3:36 pm

Als het mij zelfs al is is gelukt, dan moet het u ook zeker wel eens lukken.. :wink:

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#17 » Sat Nov 25, 2006 6:50 pm

en die stomme containers he :( wa voor een gevolgen gaat da zijn voor het studentenleven, der zijn precies al ramen kapot gemaakt van da gebouw, da's wel geen goeie zaak :s

Goodbye BBQ, massacantus :cry:

User avatar
Liene
Posts: 3

Post#18 » Sat Nov 25, 2006 7:58 pm

Ik heb is opgezocht hoe dat dat nu eigenlijk zit met die containers en dit is wat ik gevonden heb

Voor de oprichting van de nieuwe campus zal er alvast in fases gewerkt worden. In een eerste fase komen er tijdelijke klascontainers en wordt er een voetbalveld op kunstgras aangelegd. De bouw van tijdelijke leslokalen zal dan eind dit jaar klaar zijn. De werken voor de nieuwbouw, die zowel sport- als schoolinfrastructuur bevat, starten in 2009.

De inplanting van de Antwerpse topsportschool in Fort VI is bovendien ook een opsteker voor de lokale sporters. ,,De site zal niet alleen heropleven", aldus schepen van Sport Chantal Pauwels (Groen!). ,,Door de activiteiten van de topsportschool zal er ook meer beweging en sociale controle zijn. Het fort wordt alvast op geen enkele manier afgesloten voor het grote publiek."


Is er al geen leven genoeg op de "site"? en wat bedoelen ze juist met sociale controle? :?

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#19 » Sat Nov 25, 2006 8:49 pm

Onnuttige besteding van belastingsgelden, terwijl onderzoek aan de UA hebben ze wel geld voor een bende domoren die rondjes lopen op een piste. En het toppunt van al is dat deze school op de poef is gebouwd en we de rest van onze actieve loopbaan de (veel duurdere) lening mogen afbetalen die onze overheid voor de bouw heeft afgesloten.

Maar ik vind niet dat wij onze activiteiten moeten afbouwen omwille van die zaken, voor elke regel of wet die de modale Belg kloot, vind de modale Belg een omweg, trukje of slimme stoot om de overheid te bedotten.

Een creatief mens is tot veel in staat, treuren heeft geen zin, voorwaarts ligt de toekomst. Ik ben er zeker van dat er veel andere mogelijkheden voor ons liggen, het is nu zaak die te zien.

Slimmy neem geen afscheid van de BBQ en de massacantus, waar een wil is, is een weg en we zullen die sportschool en de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze stoot niet ongemoeid laten.

Ik ben verschrikkelijk pissig al jaren tegen al die overheid, die kortzichtigheid aan domheid koppelt.

Ik ben vreselijk geprikkeld en kwaad, maar opgeven NOOIT!
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

wem
Posts: 93
Contact:

Post#20 » Sat Nov 25, 2006 9:09 pm

Verdyck wrote:terwijl onderzoek aan de UA hebben ze wel geld voor een bende domoren die rondjes lopen op een piste.
Sport onbelangrijk noemen zou wel zeer kortzichtig zijn, en iedereen de ondersteuning proberen geven waar hij goed in is, is volgens mij een nobel doel.
Ook hebben beginners topsporters nodig om naar op te kijken, om eenzelfde status te proberen bereiken, om iets motivatie te vinden daarin. Ik zou het nut van topsport dus niet onderschatten zoals jij suggereert.
Verder snap ik de link tussen topsport en domoren niet echt. Misschien kan je dat even verduidelijken?
Verdyck wrote: Ik ben verschrikkelijk pissig al jaren tegen al die overheid, die kortzichtigheid aan domheid koppelt.
Kruip dan zelf de politiek in en overwelm iedereen met u schitterende ideeën waardoor de staat de perfectie nabijkomt. Democratie heeft zo z'n voordelen he ;-)

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#21 » Sat Nov 25, 2006 9:27 pm

Verdyck wrote: Ik ben verschrikkelijk pissig al jaren tegen al die overheid, die kortzichtigheid aan domheid koppelt.

Ik ben vreselijk geprikkeld en kwaad, maar opgeven NOOIT!
Kben nu ook ni echt een overheidsupporter, maar soit, als ge naar de rest van de wereld kijkt, hebbe wij het goe :)
En ja ... lighten up dude, tis het ni waard om u daar kwaad/geprikkeld over te maken :)
De wisselbekers zijn ook verdwenen door de gewone zaken die op TD gebeuren. Dit zal niet zo makkelijk zijn, maarja ... we'll see what happens
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#22 » Sat Nov 25, 2006 9:40 pm

wem wrote: Sport onbelangrijk noemen zou wel zeer kortzichtig zijn, en iedereen de ondersteuning proberen geven waar hij goed in is, is volgens mij een nobel doel.
Ook hebben beginners topsporters nodig om naar op te kijken, om eenzelfde status te proberen bereiken, om iets motivatie te vinden daarin. Ik zou het nut van topsport dus niet onderschatten zoals jij suggereert.
Sport is, net zoals FC De Kampioenen en Opera, een ontspanningsmedium (in de eerste plaats voor de toeschouwer) en heeft daardoor zeker een plaats en een nut in onze maatschappij.

De enige reden waarom topsport bestaat is omdat er een publiek voor is, omdat mensen dus met plezier (!) hun vrije tijd opofferen om naar die dingen te gaan zien. Nu ben ik zelf geen al te grote fan van sport, maar blijkbaar genieten vele anderen daar wel van, en dan moeten wij dat evengoed respecteren.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#23 » Sat Nov 25, 2006 11:16 pm

Sport is wel belangrijk, maar de wijze waarop er bestuurd wordt is nooit efficiënt te noemen, de budgetten worden hopeloos versnipperd, der staat een complete sportschool naast ons huis, maar veel topsporters heeft dat nog niet afgeleverd. Topsportscholen zuigen getalenteerde talenten uit onze maatschappij en indien ze de top niet halen (in 99,9 %) van de gevallen kosten ze enkel geld aan de maatschappij (der zijn nu al veel te veel licenciaten sport). Op mijn oude secundaire school waren er ook sport richtingen (sport L.O. en sport-wetenschappen)en uiteindelijk moeten de meeste leerlingen die dat zijn gaan doen een jobke doen aan de dokken. Terwijl indien zij echter echt een vak hadden geleerd zij een meer nuttige taak(beter aansluitend aan hun talenten) hadden kunnen uitvoeren. Een topsportschool is daarom in mijn ogen een decadente uitspatting van onze maatschappij en zijn aderlatingen voor het economische kapitaal van België. De grote topsport wordt trouwens niet bepaald door de overheid, maar is er door als privéondernemingen gerunde clubs. Neem nu het wielrennen, tennis en het voetbal (publicitair en qua amusement het meest belangrijk voor meer dan 90% van de impact). De bijdrage van de overheid is uitermate klein en de organisatie en financiering komt er door de privésector.

@Nick In theorie is België een democratie, maar in werkelijkheid niet. Geef mij een grondige definitie van democratie en ik bewijs u dat België er geen is.

Het is niet omdat we economisch zo welvarend zijn dat dat ook maar voor het kleinste beetje de verdienste is van de politiek. Ik moet er u op wijzen dat het huidige wanbeheer ons allen treft. Staatsschuld, schandalige verlaging van het niveau in het middelbaar onderwijs, de verkeersinfarcten en de vele andere schrijnende zaken. Een gemakzuchtige opstelling en mentaliteit naar de toekomst toe in de stijl van (we hebben het hier goed genoeg) is erg gevaarlijk en tast de basis aan van onze rijkdom en voorsprong op de rest van de wereld aan. Ambitie, kritische ruimdenkendheid en werkkracht hebben van onze beschaving de rijkste gemaakt op aarde en enkel met zo'n blik op de toekomst kan dat zo blijven (en sommigen onder ons durven dat wel eens te vergeten).

Bestuurlijke chaos en corruptie vieren hoogtij. Onze burgemeester is een reclamebaas, en op gebied van campagne voeren is hij op geen enkel foutje te betrappen. Politiek gaat om manipulatie en macht. Niet om inhoud en bestuur!

Uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de boel verloren is op de lange termijn in dit apenland, terwijl ze nog wat afgeven over bevoegdheden en de schuld steken op de Walen klooien ze maar wat verder. Niemand neemt verantwoordelijkheid op en wie dat probeert moet al gauw beseffen dat de situatie uitzichtloos is en moet zich neerleggen bij een onderdanige slaafse rol. Der is een kans dat den boel veranderd, maar dan op lange termijn en dan is het bijzonder gevaarlijk om niet te vervallen in de aloude slechte politieke gewoontes.

Mijn hart bloed voor mijn land. Den boel moet veranderen, maar daarvoor is iemand nodig met veel charisma, redenaarstalent, een scherpe intelligente visie en een stalen wil. Die persoon ken ik niet. Moest dit land goed bestuurd worden, we zouden onze straten kunnen plavijen met marmeren straten.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#24 » Sun Nov 26, 2006 10:12 am

THE BEGINNING OF THE END! THE END I TELL YOU!

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#25 » Sun Nov 26, 2006 12:47 pm

kweet da belgië geen totale democratie is, hebk ooit zo is moete lere voor geschiedenis :) parlementaire democratie misschien? :thinks:

soit ... I'm happy with the way things are :)
En "uw hart bloedt voor uw land" ... België is tof, maar nu ni zó tof :)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#26 » Sun Nov 26, 2006 1:07 pm

Onze democratie benaderd veel meer een stamhoofden machtsverdeling, soit...

Ik zou er complete boeken mee vol kunnen schrijven, de moraal is misschien gewoon, beter der niet aan peinzen, want doen ek da wel dan zien ek alleen maar miserie.

De daarom gedaan met diep nadenken, de mensen afschrikken, leven het verdoven van onzen kop. Dus morgen een bankrekening op de Kaaimannen en witwascarrousels. Leve aan hen die nog geloven in een zaak, want geloven is beter dan niet geloven.

Deze zaak is afgesloten en trouwens veel te heavy voor de geslaage bling-bling-TD topic.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Jan
WOZ
Posts: 605

Post#27 » Sun Nov 26, 2006 3:46 pm

De werken voor de nieuwbouw, die zowel sport- als schoolinfrastructuur bevat, starten in 2009.
Dat betekent dus dat de volgende 6à7 jaar die lelijke containers nog in onze weg zullen staan :(

Volgens mij is er al genoeg leven int fort. En voor den BBQ en massacantus zullen we dan maar moeten uitwijken naar hun voetbalveld op kunstgras he :)

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#28 » Sun Nov 26, 2006 5:41 pm

Jan wrote:
De werken voor de nieuwbouw, die zowel sport- als schoolinfrastructuur bevat, starten in 2009.
Dat betekent dus dat de volgende 6à7 jaar die lelijke containers nog in onze weg zullen staan :(

Volgens mij is er al genoeg leven int fort. En voor den BBQ en massacantus zullen we dan maar moeten uitwijken naar hun voetbalveld op kunstgras he :)
en dan zijn we nog ni bezig over den doop :P

Return to “Activiteiten”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 61 guests