Simpele Groepen

Forum voor de keuzevakken over alle jaren heen.

Moderator: Praesidium

Sacrif
Posts: 206

Simpele Groepen

Post#1 » Tue Nov 17, 2009 8:44 pm

een vraagje, is het vak simpele groepen sterk fysisch gericht? en dan bedoel ik of de symmetriegroepen SU1, SU2, SU3 idd zo belangrijk zijn voor dat vak als voorkomt met de vakbeschrijving?
Ik denk eraan dit vak volgende sem te volgen
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#2 » Tue Nov 17, 2009 10:47 pm

Ik dacht dat Geert dit vak (officieus/officieel) gevolgd heeft, misschien kan je bij hem 's te rade gaan.

Nu weet ik ook niet of enkel voorkennis van Inleiding groepentheorie voldoende is. Misschien is gewoon de lessen het volgen het veiligst dan :). Als het vak al überhaupt gegeven wordt, want er zijn veel vakken tweejaarlijks gemaakt (dit vak wordt zelfs afgeschaft if I remember correctly) en ik dacht niet dat iemand uit 3e bachelor dit ging/kon doen.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Simpele Groepen

Post#3 » Tue Nov 17, 2009 11:33 pm

Sacrif wrote:een vraagje, is het vak simpele groepen sterk fysisch gericht?
Hmm, een keuzevak van de wiskunde dat over een algebraisch concept gaat... Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het niet al te fysisch gericht gaat zijn ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#4 » Wed Nov 18, 2009 12:01 pm

Robbe, dat is materie die intensief gebruikt wordt in de fysica. Do not speak about subjects you don't know about ;). Zelfs de beschrijving op de site maakt duidelijk dat 't over fysica gaat, ge zijt daar bezig met concepten voor elementaire deeltjes en quantummechanica. Of het expliciet voorkomt in zijn cursus weet ik echter niet, bovendien heb ik dus nog mijn twijfels over het gegeven worden :).

Sacrif
Posts: 206

Post#5 » Wed Nov 18, 2009 5:10 pm

Pieter Belmans wrote:Ik dacht dat Geert dit vak (officieus/officieel) gevolgd heeft, misschien kan je bij hem 's te rade gaan.

Nu weet ik ook niet of enkel voorkennis van Inleiding groepentheorie voldoende is. Misschien is gewoon de lessen het volgen het veiligst dan :). Als het vak al überhaupt gegeven wordt, want er zijn veel vakken tweejaarlijks gemaakt (dit vak wordt zelfs afgeschaft if I remember correctly) en ik dacht niet dat iemand uit 3e bachelor dit ging/kon doen.
dat eerste zal ik doen, het tweede is volgens zowel Symens als LeBruyn moeilijk maar haalbaar (had op mijn eerste test 18), en het wordt dit jaar zeker gegeven, voor zover ik gehoord heb waren er eig meer Fysici dan Wiskundigen die dit volgden

bedankt voor de hulp in alle geval
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Return to “Keuzevakken”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron