[Parallelle] tuyaux

Forum voor de keuzevakken over alle jaren heen.

Moderator: Praesidium

fnx
Posts: 7

[Parallelle] tuyaux

Post#1 » Tue Jun 13, 2006 3:38 pm

is er iemand die vrage aant oplosse van vorige jare? zoja, hoe zit da weer juist me die meervoudige semaforen? kherinner mij een tekeningske van ne cirkel van die processen die aant wachte zijn op die semaforen enzo maar ik vind da precies nimeer terug ..

als er iemand da nog heeft, of een ander antwoord op 2a 2003 en 1 2004, kunde da hier is posten dan aub :wink:

rest van de theorie lijkt me redelijk simpel, kheb wel nix van echte theorie teruggevonde over sleeping barber mr das snel gegoogled natuurlijk

ruben

fnx
Posts: 7

Post#2 » Tue Jun 13, 2006 3:48 pm

kbedacht mij juist da da tekeningske over processes module ging en ni die meerwaardige semaforen, maar wa verwacht die dan als antwoord op die vraag? lijkt me nogal sterk da wij heel die implementatie opnieuw zoude moete kunne geve, dus gewoon uitlegge hoe da werkt dan?
comments welcome

User avatar
Rabid
Posts: 29

Post#3 » Tue Jun 13, 2006 4:22 pm

2003

1)
a) - Mutual exclusion, critische secties mogen niet overlappen
- Processen moeten loshangen van elkaar
- Deadlock voorkomen
- Starvation voorkomen
- Lockout voorkomen
(-Lifelock voorkomen)
...?

b) Beschreven in de pogingen met de eskimo's en het Dining Philosopher's

2) geen idee, google'en op multivalued semphore levert ni veel op :(



Over die meerwaardige semaforen heb ik niet veel teruggevonden, google'en op "multivalued semaphore" levert bij mij niet veel op.
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

User avatar
Rabid
Posts: 29

Post#4 » Tue Jun 13, 2006 5:47 pm

Volgeng mij vraagt die met 2003/2a gewoon naar een systolisch programma.
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

fnx
Posts: 7

Post#5 » Tue Jun 13, 2006 9:11 pm

2003 1a > ik heb't zelfde, en liveness = no deadlock + no livelock dus denk ni da ge die apart moet geve

2003 2a > systolisch algoritme lijkt me ni echt logisch, tenzij die me 'een implementatie' gewoon bedoelt een voorbeeld waarin ze da gebruike, dan zou da wel correct kunne zijn. kheb voor de zekerheid die jpSemaphore ook enigzins geleerd in die zin da ik ongeveer weet hoe da werkt, ni da ik alle code kan opschrijve :P

2004 1 = 2003 2a

2004 2 > quasi-parallel = vorm van parallelle uitvoering van een programma waarbij de processen onderling de controle uitwisselen dmv coroutine mechanisme

2005 komt redelijk rechtstreeks uit de cursus

da't mr snel voorbij is :shock:

User avatar
Rabid
Posts: 29

Post#6 » Wed Jun 14, 2006 10:57 pm

weet er iemand wat het antwoord op die 2e vraag was?
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

fnx
Posts: 7

Post#7 » Thu Jun 15, 2006 3:47 pm

ik zeg ofwel insertion sort ofwel bubble sort, dus ofwel jpVLSI01 of jpVLSI02 da em uitgelegd wou, maar etwelke van de 2 ben ik ni zeker .. mijn antwoord was dan ook iets tussenin :evil:

voos exame trouwes :x

User avatar
Rabid
Posts: 29

Post#8 » Fri Jun 16, 2006 10:46 am

zoals ik dus zei vlak voor het examen "da zal wel lukke, zolang em ni te veel vraagt over die kanalen" :evil:
"some threads are to be tasted, others to be swallowed, and some few to be chewed and digested."

Return to “Keuzevakken”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron