[ProgPara] Klacht over evaluatie

Forum voor de keuzevakken over alle jaren heen.

Moderator: Praesidium

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

[ProgPara] Klacht over evaluatie

Post#1 » Thu Jun 21, 2007 11:29 pm

Ik weet niet dat het jullie is opgevallen, maar nu kom IK (als GT student) op het examen van programmeerparadigmas zelf te weten dat er 2 punten op doorgestuurde oefeningen staan bij programmeerparadigmas. Ik ben nu niet veel naar de les kunnen komen, maar ik ben zeker dat da niet de eerste les dat niet vermeld was EN in de studiewijzer staat:

5. Evaluatievormen
# Examen: Schriftelijk zonder mondelinge toelichting


hieronder een deel uit het examen reglement
13.1.1 Overeenkomstig de bepalingen van artikel 5.1, stelt de faculteit bij aanvang van het academiejaar de examenvormen van haar opleidingsonderdelen vast, met inbegrip van permanente evaluatie.
13.1.2 Het is niet toegelaten binnen dezelfde examenzittijd van examenvorm te veranderen.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#2 » Thu Jun 21, 2007 11:52 pm

Twee puntjes - kvind dat eigenlijk niet zoveel, eerlijk gezegd.

Formeel gezien hebt ge over de ganse lijn gelijk - als er nog wat getuigen zijn dat het de eerste les niet gezegd was dan kunt ge daar een zaak van maken.

Maar wilt ge dat wel? Dat wordt immers heel snel een juridisch steekspel. "Vooraf gemaakte oefeningen vallen onder de noemer schriftelijk examen en zijn iets anders dan permanente evaluatie", ik hoor het ze al zo zeggen.

Afijn, moest het tot iets komen lijkt mij de beste manier van handelen te zijn om eerst eens met prof of assistent, daarna met voorzitter van examencommissie te spreken (ik geloof dat dat prof. Cuyt is?).

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#3 » Thu Jun 21, 2007 11:55 pm

Nu ben ik ook niet naar veel lessen geweest, maar de eerste 2-3 was ik er toch bijna altijd, ook tijdens de oefeningen. Pieter heeft tijdens de 2 sessie gezegd dat er permanente evaluatie was, maar ik herinner me niet dat hij ook gezegd heeft dat het op 2 punten stond... Misschien dat iemand anders dit wel gehoord heeft?
Foundation wrote:Twee puntjes - kvind dat eigenlijk niet zoveel, eerlijk gezegd.
idd niet veel, maar had ik dit geweten, had ik de oefeningen nog binnengebracht, want ik had ze wel allemaal -- op 1 na -- gemaakt voor het examen.
Last edited by Robbe on Thu Jun 21, 2007 11:59 pm, edited 1 time in total.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#4 » Thu Jun 21, 2007 11:56 pm

Foundation wrote:Twee puntjes - kvind dat eigenlijk niet zoveel, eerlijk gezegd.

Formeel gezien hebt ge over de ganse lijn gelijk - als er nog wat getuigen zijn dat het de eerste les niet gezegd was dan kunt ge daar een zaak van maken.

Maar wilt ge dat wel? Dat wordt immers heel snel een juridisch steekspel. "Vooraf gemaakte oefeningen vallen onder de noemer schriftelijk examen en zijn iets anders dan permanente evaluatie", ik hoor het ze al zo zeggen.

Afijn, moest het tot iets komen lijkt mij de beste manier van handelen te zijn om eerst eens met prof of assistent, daarna met voorzitter van examencommissie te spreken (ik geloof dat dat prof. Cuyt is?).
ik ga iig gewoon is naar hem emailen, wie weet is hij wel zo te overtuigen

User avatar
filippeesje
Posts: 23

Post#5 » Thu Jun 21, 2007 11:57 pm

Naar dat ik mij kan herinneren is er inderdaad gezegd permanente evaluatie. Niets over twee punten maar als ze zeggen dat het om permanente evaluatie gaat kan je toch wel veronderstellen dat het invloed zal hebben op het examen?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#6 » Fri Jun 22, 2007 12:23 am

filippeesje wrote:Naar dat ik mij kan herinneren is er inderdaad gezegd permanente evaluatie. Niets over twee punten maar als ze zeggen dat het om permanente evaluatie gaat kan je toch wel veronderstellen dat het invloed zal hebben op het examen?
Ja er is in de oefeningen sessies wel de eerste keren gezegd geweest dat er permanente evaluatie was. En elke week zeiden ze ook tegen wanneer je je oefeningen moest doorsturen...
Lijkt met logisch dat als het om permanente evaluatie gaat, en men dit zo zegt dat het wel op punten staat.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#7 » Fri Jun 22, 2007 8:35 am

Norfolk wrote:
filippeesje wrote:Naar dat ik mij kan herinneren is er inderdaad gezegd permanente evaluatie. Niets over twee punten maar als ze zeggen dat het om permanente evaluatie gaat kan je toch wel veronderstellen dat het invloed zal hebben op het examen?
Ja er is in de oefeningen sessies wel de eerste keren gezegd geweest dat er permanente evaluatie was. En elke week zeiden ze ook tegen wanneer je je oefeningen moest doorsturen...
Lijkt met logisch dat als het om permanente evaluatie gaat, en men dit zo zegt dat het wel op punten staat.
mjah het is het punt dat dit allemaal niet zo GT friendly is he? Wij hangen af van posts op blackboard, de site, studiegids en de eerste les. Die 2 punten is inderdaad niet zo veel, maar het is gewoon dat het feit is dat da nergens vermeld is DAT da 2 punten gingen zijn. Den dirk wist het zelf nog ni "En de oefeningen staan op... *kijkt naar hans* ah 2 punten" :P

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#8 » Fri Jun 22, 2007 2:59 pm

Geachte student

Na het examen "Programmeerparadigmas" werd ik erop attent gemaakt dat
onze bedoeling om een (klein) deel van de punten te baseren op de
oefeningen onder het jaar niet op de juiste officiele manier was
kenbaar gemaakt. Daarom zullen we daarvan afzien, zodat de examenvorm
volledig conform is met wat officieel aangekondigd was (schriftelijk
zonder mondelinge toelichting).

Met vriendelijke groet
D. Janssens

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#9 » Fri Jun 22, 2007 4:43 pm

lol, dus Foundation, het kan blijkbaar makkelijker ;)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#10 » Sat Jun 23, 2007 2:18 pm

Euh ja, nu zijn de mensen die wel nor de les zijn geweest minder goed gezind omdat die wel tijdens en na de lessen hebben verder moeten werken aan het indienen van die werkjes.

Maja, voor die twee puntjes :p. Ze hadde gewoon moete zegge daget verplicht was nor de oefeninge te komen of het op blckboard moete posten.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#11 » Sat Jun 23, 2007 4:11 pm

mjah, kweetet, ma als ze het op bb of de fots site hadden gezet en ik had de oefeningen ni gemaakt, tja, dan ist mijn eigen fout, ma als ge ni exact weet wa ge moet doen voor die puntjes dan vind ik da ik in mijn recht was er over te klagen ;)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#12 » Sat Jun 23, 2007 4:40 pm

slimmy wrote:mjah, kweetet, ma als ze het op bb of de fots site hadden gezet en ik had de oefeningen ni gemaakt, tja, dan ist mijn eigen fout, ma als ge ni exact weet wa ge moet doen voor die puntjes dan vind ik da ik in mijn recht was er over te klagen ;)
ja kweetet wel ze ;). S een les vo hun vo volgend jaar e.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#13 » Thu Jun 28, 2007 10:36 am

Nick wrote:lol, dus Foundation, het kan blijkbaar makkelijker ;)
Zo moeilijk heb ik het toch niet gemaakt, wel?
Foundation wrote: (...) lijkt mij de beste manier van handelen te zijn om eerst eens met prof of assistent (...) te spreken.

Return to “Keuzevakken”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests