Keuze afstudeerrichting

Forum van 1ste Master en 2e Master Informatica.

Moderator: Praesidium

AlexanderV
Posts: 3

Keuze afstudeerrichting

Post#1 » Tue Sep 02, 2014 7:34 pm

Hallo allemaal,

Volgend jaar zou ik normaal gezien reeds gedeeltelijk aan mijn MA moeten kunnen beginnen. Ik ben hier echter niet volledig uit qua keuze. Qua interesse zou ik netwerken en gedistribueerde systemen willen kiezen. Ik heb hier echter schrik bij dat dit later limitaties bij het zoeken van een job met zich mee zal brengen. De netwerken branche lijkt me kleiner dan bvb. de software engineering branche en ik heb ook gehoord dat een job in computernetwerken in nogal wat gevallen geen vaste uren heeft (en dat je o.a. standby moet kunnen zijn).
Of maakt de afstudeerrichting eigenlijk weinig uit? De beschrijvingen op de website van de UA voor alle drie de richtingen zijn identiek... en bij netwerken en gedistribueerde systemen zijn er ook keuzevakken die verplicht zijn bij software engineering.

Alvast bedankt! :)
Alexander

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Keuze afstudeerrichting

Post#2 » Wed Sep 03, 2014 8:35 am

Kies gewoon de richting waarover ge uw thesis wilt doen. Ge kunt me eender welke master eender welke job doen. Vermits uw interesse bij netwerken en gedistribueerde systemen ligt, zou ik zeker daar voor gaan.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

AlexanderV
Posts: 3

Re: Keuze afstudeerrichting

Post#3 » Wed Sep 03, 2014 6:21 pm

Bedankt, net wat ik wilde horen! :D

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Keuze afstudeerrichting

Post#4 » Wed Sep 03, 2014 10:13 pm

djgl3nn wrote:Kies gewoon de richting waarover ge uw thesis wilt doen.
En dat hoeft zelfs niet. Volg gewoon de master waar ge het minst tegen uw goesting naar de les gaat gaan. Ik doe mijn master in de netwerken en doe mijn thesis uiteindelijk bij software engineering. Whatever floats your boat ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

AlexanderV
Posts: 3

Re: Keuze afstudeerrichting

Post#5 » Fri Sep 05, 2014 11:06 am

Ok, bedankt voor de antwoorden :)

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: Keuze afstudeerrichting

Post#6 » Thu Sep 25, 2014 8:15 pm

Robbe wrote:
djgl3nn wrote:Kies gewoon de richting waarover ge uw thesis wilt doen.
En dat hoeft zelfs niet. Volg gewoon de master waar ge het minst tegen uw goesting naar de les gaat gaan. Ik doe mijn master in de netwerken en doe mijn thesis uiteindelijk bij software engineering. Whatever floats your boat ;)
Tegenwoordig MOET ge uw thesis bij uw afstudeerrichting doen, is nieuw sinds dit jaar
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Keuze afstudeerrichting

Post#7 » Thu Sep 25, 2014 11:32 pm

BFC wrote:
Robbe wrote:
djgl3nn wrote:Kies gewoon de richting waarover ge uw thesis wilt doen.
En dat hoeft zelfs niet. Volg gewoon de master waar ge het minst tegen uw goesting naar de les gaat gaan. Ik doe mijn master in de netwerken en doe mijn thesis uiteindelijk bij software engineering. Whatever floats your boat ;)
Tegenwoordig MOET ge uw thesis bij uw afstudeerrichting doen, is nieuw sinds dit jaar
Al valt daar wel in te foeteren. Ge kunt heel makkelijk data mining doen in ne software engineering context bijvoorbeeld. Niet om te zeggen dat ge zomaar alles gaat kunnen doen, dus hou er rekening mee, maar toch, maak u der ni te veel zorgen over :).
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Return to “1ste Master/2e Master”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron