Allemaal goed en wel, je neemt alle combinaties van aantal kinderen van elke type met k type j kinderen (oh joy), maar hoe bepaal je die
Moderator: Praesidium
Ik denk dat die gewoon gegeven moeten zijn. Uiteindelijk hebben we geen oefeningen gemaakt direct op multitype branching dus ik denk niet dat dat zo belangrijk is (en het feit dat ge enorm veel gegevens moet hebben om zo een oefening te maken).Robbe wrote:In de cursus staat een uitdrukking voor de kans dat een individu i k kinderen heeft van type j als volgt:
Allemaal goed en wel, je neemt alle combinaties van aantal kinderen van elke type met k type j kinderen (oh joy), maar hoe bepaal je die?
good pointVFlicka wrote:Ik denk dat die gewoon gegeven moeten zijn. Uiteindelijk hebben we geen oefeningen gemaakt direct op multitype branching dus ik denk niet dat dat zo belangrijk is (en het feit dat ge enorm veel gegevens moet hebben om zo een oefening te maken).Robbe wrote:In de cursus staat een uitdrukking voor de kans dat een individu i k kinderen heeft van type j als volgt:
Allemaal goed en wel, je neemt alle combinaties van aantal kinderen van elke type met k type j kinderen (oh joy), maar hoe bepaal je die?
Bedoel je die oefening over multitype branching uit eerste zit?Robbe wrote:Weet er iemand toevallig hoe je de extinction probability moet berekenen voor multitype branching processes? (= extinction probabilty startende met een individu van type i)
Ik vermoed dat de formule voor single type branching processes moet aangepast worden voor M ipv m, maar wat neem je dan voor p?
ook, ik was bezig met die multibranch oefening van 1e zit 2010VFlicka wrote:Bedoel je die oefening over multitype branching uit eerste zit?Robbe wrote:Weet er iemand toevallig hoe je de extinction probability moet berekenen voor multitype branching processes? (= extinction probabilty startende met een individu van type i)
Ik vermoed dat de formule voor single type branching processes moet aangepast worden voor M ipv m, maar wat neem je dan voor p?
Return to “1ste Master/2e Master”
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests