[Analyse IV] Oefeningen

Forum van 2de Bachelor Wiskunde.

Moderator: Praesidium

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#1 » Thu Jun 18, 2009 7:29 pm

Ok oefeningen

1.1 oef 4 b dat is toch geen maat want als ge 2 overaftelbare verz hebt met lege doorsnede dan hebt ge 1 = 2 ?? Ik was er de eerste les niet maar uit Julie haar nota's blijkt dat het wel een maat is aangezien ze M3 nog bewezen heeft (M2 was onleesbaar door slechte kopieermachine)

Pieter Taels
Posts: 135

Post#2 » Fri Jun 19, 2009 10:41 pm

Julie heeft ongelijk in oef 4

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#3 » Sat Jun 20, 2009 12:02 am

tja kristof (:P) dat probleem heb ik ook. Nu zie ik bij bruno dat die daar hebben gezegd dat M2 eigenlijk:



Dus in dat geval klopt het wel omdat je dan maximum neemt, maar da's in tegenspraak met de cursus :s

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#4 » Sat Jun 20, 2009 2:02 am

ben wrote:kristof
grrrr

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#5 » Sat Jun 20, 2009 8:58 pm

Euhm, Pieter, heb jij dan notities van mij van oefn 1.1 4 b :D ...? Want ik heb er zelf alleen van a, en voor zover ik zie is dat wel juist...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#6 » Sat Jun 20, 2009 10:41 pm

Julie wrote:Euhm, Pieter, heb jij dan notities van mij van oefn 1.1 4 b :D ...? Want ik heb er zelf alleen van a, en voor zover ik zie is dat wel juist...
Hoe kan dat nu, heb je mijn post bekeken.
M2 geldt niet. Stel ge werkt in R en 2 intevervallen die zijn meetbaar en overaftelbaar. Dan is de maat van de unie 1 en de som van de maten gelijk aan 2. Tenzij ge M2 anders definieert zoals Ben zei.

Trouwen ik heb nog een vraag
2.3
oef 2
wat zijn de oplossingen? ik heb dat niet genoteerd

en bij de Lebesgue maat
voor oef 6
sigmaA eig bewijzen
ergens is er zo < ... <
wat gebeurt er daar juist?
mag je de limiet zomaar buitenzetten?

sigmaM eigenschap bewijzen
1 ongelijkheid komt uit BM3
en de andere?

Caro

Post#7 » Sat Jun 20, 2009 10:55 pm

christophe wrote:
Julie wrote:Euhm, Pieter, heb jij dan notities van mij van oefn 1.1 4 b :D ...? Want ik heb er zelf alleen van a, en voor zover ik zie is dat wel juist...
Hoe kan dat nu, heb je mijn post bekeken.
M2 geldt niet. Stel ge werkt in R en 2 intevervallen die zijn meetbaar en overaftelbaar. Dan is de maat van de unie 1 en de som van de maten gelijk aan 2. Tenzij ge M2 anders definieert zoals Ben zei.

Christophe, ik heb de oplossingen van julie ook, en 1.4.a is daar juist, en die 1.4.b die fout is is een oplossing van bruno, ni van julie.

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#8 » Sun Jun 21, 2009 12:05 am

Laat maar, ik had dat niet goed gelezen.

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#9 » Sun Jun 21, 2009 8:58 am

Ah ok, oef, ja er zitten veel kopies van Bruno tssn mijn oefn, aangezien ik de helft van de tijd biofysica volgde. Nu denk ik dat die ook oefn zelf heeft gemaakt, maar ik neem aan dat die wel juist zijn :P ...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#10 » Sun Jun 21, 2009 12:43 pm

Ge moet niets aannemen, ge moet voor uzelf denken. Maar kan iemand antwoorden op mijn vraag?

Pieter Taels
Posts: 135

Post#11 » Sun Jun 21, 2009 4:07 pm

van 2.3 zitten de oplossingen gewoon bij de notities die wij van julie hebben, christophe. Dat staat op één van de bladeren van bruno.
6 van lebesgue snap ik ook niet helemaal.

Weet iemand van jullie nog dingen die we niet moesten kennen? Ik heb alleen maar oef 1.2.8 met die cardinaliteit

En mogen we de theoriecursus ook gebruiken?

Caro

Post#12 » Sun Jun 21, 2009 4:37 pm

ja, theorie ook.

De lege verzameling is toch ook samenhangend hé. Effe voor de zekerheid checken :D

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#13 » Sun Jun 21, 2009 4:57 pm

Pieter Taels wrote:van 2.3 zitten de oplossingen gewoon bij de notities
Wie zegt dat die juist zijn?

EN hebben jullie de tuyeaux vragen van vorig jaar bekeken. HELP ik kan er geen enkel helemaal oplossen.
Pieter wanneer kan ik u bellen?

Pieter Taels
Posts: 135

Post#14 » Sun Jun 21, 2009 5:04 pm

ik heb ze nagekeken, 2.3 klopt


euhm, ik ben zelf nog bezig aan initiale en finale structuren, en dan nog topologische eigenschappen. als je dingen wilt vragen over de tuyaux zou ik toch wel ten vroegste om 21 uur bellen

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#15 » Sun Jun 21, 2009 5:09 pm

Man houd u niet bezig met die simpele oefeningen die wij in de klas gemaakt hebben.

De tuyeauxvragen zijn niet respresentabel. Bekijk die eens! Zo'n vragen ga je krijgen op het examen!!!

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron