[algebra] Verzamelingen?

Forum van 1ste Bachelor Wiskunde.

Moderator: Praesidium

Joachim
Posts: 379

[algebra] Verzamelingen?

Post#1 » Mon Dec 22, 2008 9:21 am

Moeten wij het deel van verzamelingen ook nog leren voor het examen?

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#2 » Mon Dec 29, 2008 1:31 am

Tom: doen ze in de wiskunde ook testen?

In mijn tijd (4 jaar geleden), was het stuk verzamelingenleer een kort hoofdstuk vooraan de cursus bedoeld als voorkennis.
Als het dat is waar je over hebt, mag je er van uitgaan dat hij (= Van Steen?) daar niets over vraagt op het examen.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#3 » Mon Dec 29, 2008 8:30 am

Als het op de test geweest is, en als er niet expliciet gezegd werd dat je het niet moet kennen, dan zou ik het toch wel minstens eens bekijken.
Mischien (ik weet niet hoe het zit dit jaar, en wat Van Steen allemaal gezegd heeft) veronderstelt hij dat dit deel gekend is, en komt hij er enkel op terug als hij veronderstelt dat dit niet het geval is.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#4 » Mon Dec 29, 2008 11:11 am

Dat is leerstof die geacht wordt gekend te zijn van in het middelbaar, en van dingen die tijdens die eerste drie weken gezien zijn zal hij probably niks vragen want dat vindt hij te simpel :P.

Het 's bekijken is altijd een goed idee natuurlijk, maar tegenover de rest van die cursus is dat zo triviaal en fundamenteel dat het niet echt examenmaterie is volgens mij :).

Ik zat uiteraard niet in jullie versie van zijn lessen Lineaire algebra, maar dit is wat professor Le Bruyn over zijn deel vond en dat valt te extrapoleren naar professor Van Steen vermoed ik :).

En Tom, dit gaat niet over Discrete wiskunde ;).

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#5 » Mon Dec 29, 2008 1:51 pm

Pieter Belmans wrote:tegenover de rest van die cursus is dat zo triviaal en fundamenteel dat het niet echt examenmaterie is volgens mij :).
de rest is toch ook zo triviaal en fundamenteel als dat mr zijn kan ... ni? xD


Dit was uiteraard een sarcastische opmerking

Joachim
Posts: 379

Post#6 » Mon Dec 29, 2008 1:53 pm

Voor u wel e, mr ni iedereen is zo slim as u zenne :wink:

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#7 » Mon Dec 29, 2008 3:29 pm

kheb dr net een uur over gedaan om te begrijpe wa de matrix-voorstelling van een lin.afb. is xD

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#8 » Mon Dec 29, 2008 3:33 pm

maar je hebt het wel begrepen. :D En geloof me, dat komt nog wel terug, dit uur was dus helemaal geen verloren uur. :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#9 » Mon Dec 29, 2008 5:51 pm

Stanny wrote:kheb dr net een uur over gedaan om te begrijpe wa de matrix-voorstelling van een lin.afb. is xD
Da wordt zelfs in statistiek (lineaire regressie) gebruikt!


Back on topic, ik ben het met Pieter eens. Van Steen vraagt (net als Lebruyn) meestal niet wat in de eerste 2 à 3 weken gezien is omdat dat voornamelijk inleiding is op wat later komt.

Echter, als hij merkt dat je wat later komt niet voldoende beheerst, zal hij wel terugkomen erop.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#10 » Tue Dec 30, 2008 12:53 am

Ik wil geen roet in het eten gooien maar ik kan mij nog wel herinneren dat hij vorig jaar bij een paar net op die basis begon te vitten wanneer ze er geen antwoord op konden geven omdat dat meestal net deel uitmaakt van de 'truukjes' in een belangrijker bewijs maar het kan ook wel zijn dat dat was omdat wij fysici zijn :s.

amy
WOZ
Posts: 483

Post#11 » Tue Dec 30, 2008 3:34 pm

idd, ben heeft vrees ik wel gelijk.... Van Steen is toen vrij boos geworden op iemand (ik ga geen namen noemen) tijdens het examen...

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#12 » Tue Dec 30, 2008 4:12 pm

In het begin van het examen worden geen vragen gesteld over de lessen van de eerste weken omdat dat terugkomt in de rest van de cursus. Als je het midden + einde van de cursus beheerst, dan beheers je zowiezo het begin ook.
Maar, als je die "truukjes" niet kent, dan begint hij te testen of je het begin van de cursus wel begrepen hebt/kent. En als dat niet het geval is, ja, dan wordt hij een beke pissed, en dan zijt ge vrij zeker van 2e zit voor algebra. Pakt wel dat ge een goed oefeningen examen zult moeten doen als hij zo'n vragen begint te stellen.
Met andere woorden, lees dat eerste deel nog maar eens goed. Eventueel moet je niet alle bewijzen kennen, maar wel alle stellingen, definities, etc. en het ook beheersen.
Dit is dus lichtjes verwoord wat ik daarvoor heb gezegd :p ik hoop dat de fysica-mensen zich nu niet meer gediscrimineert voelen
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

amy
WOZ
Posts: 483

Post#13 » Tue Dec 30, 2008 5:51 pm

Joke wrote:In het begin van het examen worden geen vragen gesteld over de lessen van de eerste weken omdat dat terugkomt in de rest van de cursus. Als je het midden + einde van de cursus beheerst, dan beheers je zowiezo het begin ook.
Maar, als je die "truukjes" niet kent, dan begint hij te testen of je het begin van de cursus wel begrepen hebt/kent. En als dat niet het geval is, ja, dan wordt hij een beke pissed, en dan zijt ge vrij zeker van 2e zit voor algebra. Pakt wel dat ge een goed oefeningen examen zult moeten doen als hij zo'n vragen begint te stellen.
Met andere woorden, lees dat eerste deel nog maar eens goed. Eventueel moet je niet alle bewijzen kennen, maar wel alle stellingen, definities, etc. en het ook beheersen.
Dit is dus lichtjes verwoord wat ik daarvoor heb gezegd :p ik hoop dat de fysica-mensen zich nu niet meer gediscrimineert voelen
ik voelde me niet gediscrimineerd hoor, kwou gewoon iets posten opt forum want anders moet ek terug gaan leren :( ... en op het fysica forum wordt er niks gepost en ik kan toch niks antwoorden op het informatica forum .... dus val ik de wiskundige dan maar een beetje lastig....

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#14 » Tue Dec 30, 2008 6:03 pm

amy wrote:
Joke wrote:In het begin van het examen worden geen vragen gesteld over de lessen van de eerste weken omdat dat terugkomt in de rest van de cursus. Als je het midden + einde van de cursus beheerst, dan beheers je zowiezo het begin ook.
Maar, als je die "truukjes" niet kent, dan begint hij te testen of je het begin van de cursus wel begrepen hebt/kent. En als dat niet het geval is, ja, dan wordt hij een beke pissed, en dan zijt ge vrij zeker van 2e zit voor algebra. Pakt wel dat ge een goed oefeningen examen zult moeten doen als hij zo'n vragen begint te stellen.
Met andere woorden, lees dat eerste deel nog maar eens goed. Eventueel moet je niet alle bewijzen kennen, maar wel alle stellingen, definities, etc. en het ook beheersen.
Dit is dus lichtjes verwoord wat ik daarvoor heb gezegd :p ik hoop dat de fysica-mensen zich nu niet meer gediscrimineert voelen
ik voelde me niet gediscrimineerd hoor, kwou gewoon iets posten opt forum want anders moet ek terug gaan leren :( ... en op het fysica forum wordt er niks gepost en ik kan toch niks antwoorden op het informatica forum .... dus val ik de wiskundige dan maar een beetje lastig....
amy, please do! Weet ge hoe blij dat ik ben dat er een nuttige topic in het wiskunde forum wordt gepost en dat er ook mensen nuttige antwoorden op geven?

Dat bespaart mij heel wat spamwerk. :wink:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron