Advies voor aankoop laptop

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

janvriend
Posts: 2

Advies voor aankoop laptop

Post#1 » Wed Oct 09, 2019 12:05 pm

Hi!
Ik ben sinds kort wiskunde student en wil graag een wat zwaardere laptop kopen. Er zijn ongetwijfeld forumleden die mij kunnen adviseren :-)
Alle advies is welkom, alvast hartelijk dank!

User avatar
arnodeceuninck
WOZ
Posts: 135

Re: Advies voor aankoop laptop

Post#2 » Thu Oct 10, 2019 10:17 am

Hey,
Je hebt niet specifiek een heel zware laptop nodig voor je studies, dus op dat vlak maakt het niet veel uit welke je neemt. Wat ik zou doen is gewoon wat laptops zoeken op jouw budget en vooral veel reviews opzoeken om te bepalen of die goed is voor jou.
Veel succes ermee!

janvriend
Posts: 2

Re: Advies voor aankoop laptop

Post#3 » Thu Oct 10, 2019 10:20 am

arnodeceuninck wrote: Hey,
Je hebt niet specifiek een heel zware laptop nodig voor je studies, dus op dat vlak maakt het niet veel uit welke je neemt. Wat ik zou doen is gewoon wat laptops zoeken op jouw budget en vooral veel reviews opzoeken om te bepalen of die goed is voor jou.
Veel succes ermee!
Dank voor uw reactie. Ik was al even aan het googlen en kwam bv. op deze vergelijkingssite: https://knibble.nl/laptop Daar is de keuze reuze, heeft u wellicht nog tips op welke specificaties ik het beste kan filteren, naast mijn budget?

User avatar
arnodeceuninck
WOZ
Posts: 135

Re: Advies voor aankoop laptop

Post#4 » Thu Oct 10, 2019 10:37 am

Steek er een baksteen in en dan wordt die al een pak zwaarder ;-)

Ik zou sowieso gaan voor een laptop met SSD met minstens 8GB RAM, qua operating system zou ik ook niet gaan voor Google Chrome of Mac OS X, dus dat wordt waarschijnlijk een met windows (hierop is het ook makkelijker om Ubuntu te installeren, moest je dat willen). Opslagcapaciteit zou ik zelf ook minsten 256GB pakken, bij voorkeur 500GB of meer om zeker genoeg opslag te hebben. Qua processor een i5 of i7, alhoewel binnen deze categorien ook nog een hoop verschil is in kwaliteit. Het aantal cores is ook van belang, maar geen idee hoeveel je er best neemt, vanaf quad core lijkt het mij wel goed genoeg. Als laptop voor je studies is het belangrijkste dat je batterij lang genoeg meegaat om een hele lesdag te overleven.

User avatar
BasilRommens
WOZ
Posts: 72

Re: Advies voor aankoop laptop

Post#5 » Thu Oct 10, 2019 6:36 pm

Als je een aparte grafische kaart wilt best gaan voor een 15 inch model anders volstaat een 13 inch model. 17 inch is te groot om dagelijks mee te nemen.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 12 guests

cron