Examenstress: zaag er maar op los

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wie moet er verdwijnen?

DeWiskundige
10
12%
DeWiskundige
10
12%
MathWolf
1
1%
MathWolf
1
1%
Alle twee, aub!
16
19%
Alle twee, aub!
16
19%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Total votes: 84

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#46 » Sun Jun 03, 2007 2:25 pm

Math Wolf wrote:Zoals ik een paar TD's geleden heb gedaan? :wink:
jep... hopelijk volgen er meer mensen uw voorbeeld.



@DeWiskundige: dat vierendelen begint uit de hand te lopen... ik begin me dan ook af te vragen of vierendelen een onderdeel van de (toegepaste) wiskunde is :P

of gewoon een verslaving? Hoelang is uw lijstje al? Joke, Ikke, die vent/vrouw van statistiek die beweert dat da wiskunde is, ... (dat zijn er al 3 en ik ben er waarschijnlijk nog vergeten)

DeWiskundige
Posts: 92

Post#47 » Sun Jun 03, 2007 2:32 pm

Lesly wrote:@DeWiskundige: dat vierendelen begint uit de hand te lopen... ik begin me dan ook af te vragen of vierendelen een onderdeel van de (toegepaste) wiskunde is :P

of gewoon een verslaving? Hoelang is uw lijstje al? Joke, Ikke, die vent/vrouw van statistiek die beweert dat da wiskunde is, ... (dat zijn er al 3 en ik ben er waarschijnlijk nog vergeten)
TOEGEPASTE WISKUNDE?? :burning eyes:

Vierendelen is gewoon een hobby, ieder zijn vrijetijdsbesteding, mag het?

Op mijn lijst staan voorlopig 5 mensen: Joke, jij, Shinta, degene die statistiek onder wiskunde heeft geplaatst en een nog te bepalen praesidiumlid uit de informatica of fysica om wat extra commotie te veroorzaken.
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#48 » Sun Jun 03, 2007 3:45 pm

DeWiskundige wrote:Op mijn lijst staan voorlopig 5 mensen: Joke, jij, Shinta, degene die statistiek onder wiskunde heeft geplaatst en een nog te bepalen praesidiumlid uit de informatica of fysica om wat extra commotie te veroorzaken.
Pakt maar iemand van de fysica, dan heb je van elke richting een praesidiumlid :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#49 » Sun Jun 03, 2007 3:53 pm

Shinta wrote:Lol euh, al die meiskes datter ware was bijna voor hun broer he ;) I've asked.
Al die meisjes... dat was er dus maar een voor de tweede infodag :wink: Die was daar voor haar broer, maar zou wel eventueel geinteresseerd zijn in de wiskunde richting... dat komt dus eigenlijk een beetje op hetzelfde neer wat haar aanwezigheid op TD's en dergelijke betreft.

Nu een beetje olie op het vuur gooien ... vinden jullie werkelijk dat dat een probleem is dat er zo weinig vrouwen informatica volgen ? Hoeveel van jullie gaan naar meer dan twee derde van de lessen ? In ieder geval, de tijd zal stilletjes aan wel komen dat er evenveel vrouwen als mannen informatica volgen, en dan gaat er geklaagd worden van "die vrouwen ! alleen maar last ! kunnen die niet gaan naailessen, kooklessen of zo gaan volgen ?!"
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#50 » Sun Jun 03, 2007 4:14 pm

ik denk dat de reden waarom we meer vrouwen in de informatica willen vrij simpel is: We zijn het beu van altijd op mannen te zien!

of daar gaat het toch op neerkomen denkik :P

maar eens er veel vrouwen zijn, gaat het wel zijn zoals joke voorstelde ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#51 » Sun Jun 03, 2007 4:17 pm

Joke wrote:Nu een beetje olie op het vuur gooien ... vinden jullie werkelijk dat dat een probleem is dat er zo weinig vrouwen informatica volgen ? Hoeveel van jullie gaan naar meer dan twee derde van de lessen ? In ieder geval, de tijd zal stilletjes aan wel komen dat er evenveel vrouwen als mannen informatica volgen, en dan gaat er geklaagd worden van "die vrouwen ! alleen maar last ! kunnen die niet gaan naailessen, kooklessen of zo gaan volgen ?!"
OLOL! Persoonlijk vind ik het wel ongelooflijk spijtig dat er in mijn jaar zo weinig meisjes zijn (2 van de 8 ) terwijl dat in de andere jaren een stuk meer zijn. Van mij mogen dus al die meisje in plaats van kooklessen wiskunde gaan volgen. Dat wordt nog leuk:

Als je een pot spaghetti 10 minuten zet op een vuur van 5 jaar oud waarvan het verslijten exponentieel verdeeld is.

a) Wat is dan de kans dat de spaghetti klaar is?

b) Is er een signifact verschil op het 5% niveau als je een vuur van 10 jaar oud neemt?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#52 » Sun Jun 03, 2007 4:28 pm

Math Wolf wrote:Als je een pot spaghetti 10 minuten zet op een vuur van 5 jaar oud waarvan het verslijten exponentieel verdeeld is.

a) Wat is dan de kans dat de spaghetti klaar is?

b) Is er een signifact verschil op het 5% niveau als je een vuur van 10 jaar oud neemt?
a) 0, je krijgt een curryworst

b) ja, je krijgt een vleeskroket
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#53 » Sun Jun 03, 2007 6:33 pm

Joke wrote:vinden jullie werkelijk dat dat een probleem is dat er zo weinig vrouwen informatica volgen ?
nee... ik lach er alleen maar mee... in principe kan me da weinig schelen of er nu meiskes in mijn klas zoude zitten of niet

ik heb liever dan ze leren koken :twisted:


wat ik wel erg vind is:

1. dat er weinig vrouwen in de G-blok rondlopen (wie kijkt er nu ni graag naar potentieel :P)

2. van de weinige meisjes in informatica/wiskunde/fysica nemen er slechts een paar actief deel aan WINAK-activiteiten

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#54 » Sun Jun 03, 2007 6:34 pm

Joke wrote:
Shinta wrote:Lol euh, al die meiskes datter ware was bijna voor hun broer he ;) I've asked.
Al die meisjes... dat was er dus maar een voor de tweede infodag :wink: Die was daar voor haar broer, maar zou wel eventueel geinteresseerd zijn in de wiskunde richting... dat komt dus eigenlijk een beetje op hetzelfde neer wat haar aanwezigheid op TD's en dergelijke betreft.

Nu een beetje olie op het vuur gooien ... vinden jullie werkelijk dat dat een probleem is dat er zo weinig vrouwen informatica volgen ? Hoeveel van jullie gaan naar meer dan twee derde van de lessen ? In ieder geval, de tijd zal stilletjes aan wel komen dat er evenveel vrouwen als mannen informatica volgen, en dan gaat er geklaagd worden van "die vrouwen ! alleen maar last ! kunnen die niet gaan naailessen, kooklessen of zo gaan volgen ?!"
Informatica heeft in belgie een bijtoon van mannelijke nerds waardoor veel meiskes worden afgeschrikt. Die spaanse van informatica da hier op erasmus is zei datter in Spanje 40% van de informatica-studenten vrouwen zijn.
Ik zou het persoonlijk aangenamer vinden om met vrouwen te zitten, gewoon omdak daar aangenamer mee kan babbelen :).
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#55 » Sun Jun 03, 2007 6:43 pm

een gezond aandeel vrouwen is goed... maar probeer ni als gast in klassen te zitten van 90% vrouwen. da wordt vermoeiend na nen tijd...
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#56 » Sun Jun 03, 2007 6:45 pm

Shinta wrote:Ik zou het persoonlijk aangenamer vinden om met vrouwen te zitten, gewoon omdak daar aangenamer mee kan babbelen :).
och iere :P
vanaf nu babbel ik dan nimeer me u
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#57 » Sun Jun 03, 2007 6:50 pm

Nick wrote:
Shinta wrote:Ik zou het persoonlijk aangenamer vinden om met vrouwen te zitten, gewoon omdak daar aangenamer mee kan babbelen :).
och iere :P
vanaf nu babbel ik dan nimeer me u
dan babbelek wel wa meer me Liene ^_^
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#58 » Sun Jun 03, 2007 6:59 pm

Shinta wrote:
Nick wrote:
Shinta wrote:Ik zou het persoonlijk aangenamer vinden om met vrouwen te zitten, gewoon omdak daar aangenamer mee kan babbelen :).
och iere :P
vanaf nu babbel ik dan nimeer me u
dan babbelek wel wa meer me Liene ^_^
uhm ... oh no, you got me now? :P
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#59 » Sun Jun 03, 2007 7:44 pm

Nick wrote:
Shinta wrote:
Nick wrote:
Shinta wrote:Ik zou het persoonlijk aangenamer vinden om met vrouwen te zitten, gewoon omdak daar aangenamer mee kan babbelen :).
och iere :P
vanaf nu babbel ik dan nimeer me u
dan babbelek wel wa meer me Liene ^_^
uhm ... oh no, you got me now? :P
lol :p

Zoals Jinx zegt: teveel vrouwen is ook niet goed, de balans moet er zijn. Anders krijgde UFKA cantus taferelen :p
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#60 » Mon Jun 04, 2007 6:50 pm

Shinta wrote:Informatica heeft in belgie een bijtoon van mannelijke nerds waardoor veel meiskes worden afgeschrikt.
Ge kiest niet uw richting in functie van de reputatie van de mensen die die richting volgen :? Daarbij, zeg nu zelf, een paar jaar geleden, ga terug tot in de tijd dat toen je een probleem had met je computer een technische dienst moest opbellen om u te helpen, hoe zou je reageren moest je een vrouw hebben aan wie je je probleem moest uitleggen ?
Jinx wrote:een gezond aandeel vrouwen is goed... maar probeer ni als gast in klassen te zitten van 90% vrouwen. da wordt vermoeiend na nen tijd...
"slachtoffer" van zijn charmes :roll: :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron