Examenstress: zaag er maar op los

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wie moet er verdwijnen?

DeWiskundige
10
12%
DeWiskundige
10
12%
MathWolf
1
1%
MathWolf
1
1%
Alle twee, aub!
16
19%
Alle twee, aub!
16
19%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Total votes: 84

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#31 » Fri Jun 01, 2007 11:13 am

54 in 1e bachelor is wel heel weinig :p. De mense die hun jaar voor de tweede keer doen zulle daar wel ni bijzitte.
En 47 in 2e bachelor is dan wer wa veel :p
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#32 » Fri Jun 01, 2007 11:19 am

bij die 47 zullen waarschijnlijk dan ook mensen bijzitten die maar 1 vak in 2de bach volgen. En de grote daling van 2 naar 3, zal te liggen zijn dat die mensen met 1 vak in het 2de, het gewoon opgeven.

Anders kan dat toch ni van 47 naar 20... ik denk als ge voor alles door zijt int 1ste da ge da int 2de ook wel kunt ;)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#33 » Fri Jun 01, 2007 6:25 pm

Normaal gezien worden mensen die een GT (geïndividualiseerd traject) doen, gerangschikt in het laagste jaar waarin ze nog vakken moeten volgen.

Voor een combinatiejaar (minder dan 15 SP van het laagste jaar, het hoogste jaar volledige) wordt het hoogste jaar als hoofdinschrijving gekozen.

Ik weet niet hoe ze dat rangschikken op de pagina waarvan ik de link heb gekozen, maar je kan het gemakkelijk nakijken. Klik bovenaan bijvoorbeeld: "alle studenten 1ste bachelor informatica" en kijk of degene met een GT tussen 1ste en 2de jaar ertussen staan.

Ik heb wel gehoord dat er dit jaar 40% minder informatici gestart zijn. Dat kan het lage aantal in het 1ste jaar ook verklaren.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#34 » Sat Jun 02, 2007 1:53 pm

@mathwolf: tis duidelijk da ge wiskunde studeert... ge zijt teveel met de statistiek bezig :P

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#35 » Sat Jun 02, 2007 2:19 pm

Lesly wrote:@mathwolf: tis duidelijk da ge wiskunde studeert... ge zijt teveel met de statistiek bezig :P
statistiek is GEEN wiskunde
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#36 » Sat Jun 02, 2007 3:16 pm

Statistiek is toegepaste wiskunde. Maar ik laat het aan Math Wolf om daar eventueel verder op in te gaan.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Sven
Posts: 145

Post#37 » Sat Jun 02, 2007 3:32 pm

Math Wolf wrote:Normaal gezien worden mensen die een GT (geïndividualiseerd traject) doen, gerangschikt in het laagste jaar waarin ze nog vakken moeten volgen.
Jaren zijn afgeschaft.

Bestaan nog: 'eerste jaar', 'diplomajaar' en 'ander jaar'. Of dat nu volgens het modeltraject is of volgens GT, maakt officieel geen fluit uit.

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#38 » Sat Jun 02, 2007 4:04 pm

Shinta wrote:
Lesly wrote:@mathwolf: tis duidelijk da ge wiskunde studeert... ge zijt teveel met de statistiek bezig :P
statistiek is GEEN wiskunde
dat staat er ook ni he :evil:
Joke wrote:Statistiek is toegepaste wiskunde. Maar ik laat het aan Math Wolf om daar eventueel verder op in te gaan.
hou u vooral ni in he :D

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#39 » Sun Jun 03, 2007 4:31 am

Uit vrees voor repressailles van DeWiskundige, neem ik volgende stelling in: officieel hoort statistiek onder wiskunde. Het is echter de vraag of statistiek geen apart vakgebied is. Theoretische statistiek is even wiskundig als bijvoorbeeld numerieke benaderingsleer, iteratieve methoden, ... en bevat heel wat wiskunde. Als we echter naar de zuivere toegepaste statistiek kijken, dan vinden we daar niet zo heel veel wiskunde in voor.

Besluit: statistiek IS geen wiskunde, maar HOORT wel onder de noemer wiskunde. Wiskunde die-hards zoals DeWiskundige zijn echter wel van oordeel statistiek geen echte wiskunde is en meer rekenen en benaderen.

Over mezelf: ik studeer weliswaar wiskunde, maar ik heb een zwak voor zo toegepast mogelijke statistiek.
Last edited by Math Wolf on Sun Jun 03, 2007 4:36 am, edited 1 time in total.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#40 » Sun Jun 03, 2007 4:35 am

Sven wrote:
Math Wolf wrote:Normaal gezien worden mensen die een GT (geïndividualiseerd traject) doen, gerangschikt in het laagste jaar waarin ze nog vakken moeten volgen.
Jaren zijn afgeschaft.

Bestaan nog: 'eerste jaar', 'diplomajaar' en 'ander jaar'. Of dat nu volgens het modeltraject is of volgens GT, maakt officieel geen fluit uit.
Klopt.

Officieel is dat zo, maar in praktijk schikt men de studenten nog wel volgens jaar uit gewoonte en praktisch nut. Wat ik zei moet dus worden:

In praktijk worden mensen met een GT gerankschikt onder het laagste jaar uit het modeltraject waarin er nog vakken zijn waarvan ze geen creditbewijs hebben.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#41 » Sun Jun 03, 2007 11:20 am

Shinta wrote:54 in 1e bachelor is wel heel weinig :p. De mense die hun jaar voor de tweede keer doen zulle daar wel ni bijzitte.
En 47 in 2e bachelor is dan wer wa veel :p
Maar, blijkbaar zijn we dit jaar in Antwerpen wel de grootste informaticarichting van Vlaanderen: http://www.vub.ac.be/infoover/media/vub ... html#doc12 (der staan wel geen cijfers van Gent en Hasselt, maar zouden die beter doen?). De aantrekkingskracht van Oberon :P ?

Aan het aantal vrouwelijke studenten is nog werk, maar als ik moet afgaan op de infodagen van dit jaar, zou dat volgend jaar wel eens beter kunnen zijn dan anders.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#42 » Sun Jun 03, 2007 12:11 pm

Foundation wrote:
Shinta wrote:54 in 1e bachelor is wel heel weinig :p. De mense die hun jaar voor de tweede keer doen zulle daar wel ni bijzitte.
En 47 in 2e bachelor is dan wer wa veel :p
Maar, blijkbaar zijn we dit jaar in Antwerpen wel de grootste informaticarichting van Vlaanderen: http://www.vub.ac.be/infoover/media/vub ... html#doc12 (der staan wel geen cijfers van Gent en Hasselt, maar zouden die beter doen?). De aantrekkingskracht van Oberon :P ?

Aan het aantal vrouwelijke studenten is nog werk, maar als ik moet afgaan op de infodagen van dit jaar, zou dat volgend jaar wel eens beter kunnen zijn dan anders.
Lol euh, al die meiskes datter ware was bijna voor hun broer he ;) I've asked.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#43 » Sun Jun 03, 2007 1:07 pm

Shinta wrote:Lol euh, al die meiskes datter ware was bijna voor hun broer he ;) I've asked.
Van mij mogen die 'broers' hun zusjes meenemen naar (winak-)TD's hoor :P

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#44 » Sun Jun 03, 2007 1:48 pm

Lesly wrote:
Shinta wrote:Lol euh, al die meiskes datter ware was bijna voor hun broer he ;) I've asked.
Van mij mogen die 'broers' hun zusjes meenemen naar (winak-)TD's hoor :P
Zoals ik een paar TD's geleden heb gedaan? :wink:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

DeWiskundige
Posts: 92

Post#45 » Sun Jun 03, 2007 2:14 pm

Math Wolf wrote:Uit vrees voor repressailles van DeWiskundige
:twisted:
Math Wolf wrote:Besluit: statistiek IS geen wiskunde, maar HOORT wel onder de noemer wiskunde. Wiskunde die-hards zoals DeWiskundige zijn echter wel van oordeel statistiek geen echte wiskunde is en meer rekenen en benaderen.
U kijkt recht in mijn ziel. De persoon die statistiek ooit onder wiskunde heeft gerangschikt, zou echter ook gevierendeeld moeten worden.
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron