Examenstress: zaag er maar op los

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wie moet er verdwijnen?

DeWiskundige
10
12%
DeWiskundige
10
12%
MathWolf
1
1%
MathWolf
1
1%
Alle twee, aub!
16
19%
Alle twee, aub!
16
19%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Total votes: 84

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#301 » Tue Mar 04, 2008 1:13 pm

Lesly wrote:
Math Wolf wrote:
Joke wrote:
Math Wolf wrote:Nog niet al te veel examenstress tot nu toe zo te zien.
of mischien juist te veel stress om nog te zeveren ? :?
zijn er trouwens nog veel "zever-onderwerpen" die nog niet aan bod zijn gekomen ?
De Formatie...
idd... en een interim regering telt niet :P
Agreed. Nog 19 dagen slapen voor de definitieve (?) regering. Reacties?

Lesly wrote:
Math Wolf wrote: De Amerikaanse presidentsverkiezingen
is dat niet eind oktober/november? (en deze keer zonder Bush :D)
Klopt, maar de voorverkiezingen komen in een definitieve plooi te liggen. Wordt het Clinton of Obama of toch weer een republikein: McCain?

Lesly wrote:
Math Wolf wrote: Lesly zijn (onbestaande?) ego
mijn ego bestaat wel degelijk (of is dat mijn libido :P?)
Dat wil IK niet weten...
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#302 » Tue Mar 04, 2008 4:38 pm

Math Wolf wrote:
Lesly wrote:
Math Wolf wrote: Lesly zijn (onbestaande?) ego
mijn ego bestaat wel degelijk (of is dat mijn libido :P?)
Dat wil IK niet weten...
waarom vraag je het dan? :P

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#303 » Wed Mar 05, 2008 4:18 pm

Lesly wrote:
Math Wolf wrote:
Lesly wrote:
Math Wolf wrote: Lesly zijn (onbestaande?) ego
mijn ego bestaat wel degelijk (of is dat mijn libido :P?)
Dat wil IK niet weten...
waarom vraag je het dan? :P
Ik stelde ego als gespreksonderwerp voor, niet libido.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#304 » Thu Mar 06, 2008 6:02 pm

De onzichtbare persoon moet verdwijnen.

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#305 » Thu Mar 06, 2008 6:05 pm

Math Wolf wrote:
Lesly wrote:
Math Wolf wrote:
Lesly wrote:
Math Wolf wrote: Lesly zijn (onbestaande?) ego
mijn ego bestaat wel degelijk (of is dat mijn libido :P?)
Dat wil IK niet weten...
waarom vraag je het dan? :P
Ik stelde ego als gespreksonderwerp voor, niet libido.
oh... nu is het mijn fout... pff.. typisch :twisted:

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#306 » Fri May 23, 2008 5:26 pm

Tijd om deze topic terug de reanimeren?

Of is hij hopeloos verouderd?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#307 » Sat May 24, 2008 11:16 am

Ik vrees hopeloos verouderd. Maar ik bewonder wel je moedige poging.
Iemand een leuk gespreksonderwerp voor deze examenperiode?

Een paar persoonlijke voorstellen:
-voordelen en nadelen van het leven in een drie-dimensionale wereld
-voor of tegen het maken van een minor informatica in de richting wiskunde
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#308 » Sat May 24, 2008 11:36 am

Voor, op voorwaarde dat ze die dan wel degelijk geven en dat ze er vakken insteken waar ge iets me zijt :)

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#309 » Sat May 24, 2008 12:18 pm

Joke wrote:voor of tegen het maken van een minor informatica in de richting wiskunde
pfff... die discussie is tijdsverlies... schaf wiskunde gewoon af (de eerste en tweede jaars informatica zulle blij zijn)


(als afschaffen niet mogelijk is dan ben ik tegen... ofwel neem je een deftige opleiding informatica of anders geen... die wiskunde prutsers met hunne minor informatica moete later niet in mijn team kome werke ze :twisted: :wink: )

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#310 » Sat May 24, 2008 12:46 pm

Gij waart gebuisd voor de wiskundige vakken zeker? :D

Ge beseft toch hoop ik dat zonder wiskunde er nooit informatica had kunnen ontstaan en dat informatica in essentie eigenlijk puur wiskunde is of toch dat er heel veel wiskunde komt bij kijken? :wink:
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#311 » Sat May 24, 2008 12:55 pm

blijkbaar werd het onderwerp "voor of tegen een minor informatica in de wiskunde gekozen".

vakken die daar bij horen zijn bijvoorbeeld computersystemen, talen en automaten, machines en berekenbaarheid.
Ik ben benieuwd of veel mensen die vakken gaan kiezen. :roll: (ik volg talen en tomaten enkel en alleen omdat ik totaal geen zin had om algemene fysica 3 te volgen in het eerste semester omdat dat onder andere niet uitkwam met mijn andere keuzevakken)

Wat het afschaffen van de richting wiskunde betreft... dit zou als gevolg hebben dat veel mensen die oorspronkelijk wiskunde zouden volgen naar de richting informatica zouden gaan. En dit zou als gevolg kunnen hebben dat er meer wiskunde wordt gegeven in deze richting (om deze studenten een beetje gelukkig te maken, zoals eerder opgemerkt in dit forum kunnen wiskundigen heel goed zagen).
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#312 » Sat May 24, 2008 1:21 pm

Quintus Maximus wrote:Gij waart gebuisd voor de wiskundige vakken zeker? :D
ik ben niet alleen :P

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#313 » Sun May 25, 2008 12:15 pm

Joke wrote:-voor of tegen het maken van een minor informatica in de richting wiskunde
Absoluut voor. Voor mij is dat niet nuttig, maar toch vond ik het heel spijtig dat de richting wiskunde-informatica afgeschaft is. Een wiskundige met een grote informatica kennis kan een bron voor toegepaste wiskunde zijn omdat hij zowel de theorie als de toepassingen beheerst en begrijpt.
Joke wrote:-voordelen en nadelen van het leven in een drie-dimensionale wereld
Eerst en vooral, we leven in een vierdimensionale wereld. Het kader is driedimensionaal, maar het leven omspant dit driedimensionale kader een bepaalde tijd en is dus vierdimensionaal.
Voor of nadelen daarvan? Meer dimensies is altijd beter, want het geeft meer informatie. Anderzijds wordt het ook ingewikkelder. Echter, de mens is gedesigned om te overleven en informatie te vergaren in dit 4 dimensionale model en het is dus niet zeker of we een hoger dimensionaal leven wel zouden kunnen verwerken.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#314 » Sun May 25, 2008 12:24 pm

Math Wolf wrote:
Joke wrote:-voordelen en nadelen van het leven in een drie-dimensionale wereld
Eerst en vooral, we leven in een vierdimensionale wereld. Het kader is driedimensionaal, maar het leven omspant dit driedimensionale kader een bepaalde tijd en is dus vierdimensionaal.
Voor of nadelen daarvan? Meer dimensies is altijd beter, want het geeft meer informatie. Anderzijds wordt het ook ingewikkelder. Echter, de mens is gedesigned om te overleven en informatie te vergaren in dit 4 dimensionale model en het is dus niet zeker of we een hoger dimensionaal leven wel zouden kunnen verwerken.
leven is gedefinieerd in de tijd dus is er altijd al 1 dimensie (de tijd) nodig dus de vraag klopt wel

de oplossing is vrij eenvoudig en komt uit de informatica-wereld (en wordt als een retorische vraag gesteld)

"zou Tomb Raider (met Lara Croft) populair zijn als een 2D-game?" :P

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#315 » Sun May 25, 2008 12:49 pm

Stel we leven in een 3D wereld, waarin 1 dimentie tijd voorzien is. Dan is de vormgeving waar we in zouden bestaan 2 dimensionaal.

Je zou dan constant situaties krijgen waar je elkaar de weg blokkeert. Aangezien we dan enkel vooruit of achteruit kunnen bewegen en niet meer een stap opzij kunnen zetten om andere mensen door te laten.



http://www.tenthdimension.com/medialinks.php
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron