Examenstress: zaag er maar op los

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wie moet er verdwijnen?

DeWiskundige
10
12%
DeWiskundige
10
12%
MathWolf
1
1%
MathWolf
1
1%
Alle twee, aub!
16
19%
Alle twee, aub!
16
19%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Total votes: 84

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#136 » Mon Jun 11, 2007 1:27 pm

Mijn stem heb je alvast.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

DeWiskundige
Posts: 92

Post#137 » Mon Jun 11, 2007 1:43 pm

Hmm, zat je niet al lang in verwegistan? Je hebt wel veel te zeggen voor iemand die bij de eerste bedreiging met zijn staart tussen zijn benen vluchtte. :twisted:
Lesly wrote:Na een intensief en diepgaand onderzoek
*komt niet bij van het (uit)lachen*
Lesly wrote:ben ik tot de volgende conclusies over DeWiskundige gekomen:

1. Hij zet informatici en wiskundige tegen elkaar op in de hoop da deze elkaar zullen vierendelen.
2. Zijn doel is niet het alleen einde van de informatici MAAR ook dat van de andere wiskundige.
3. Deze egotripper wil de enige wiskundige zijn in een wereld zonder informatici.
1. Fout
2. Dubbel Fout
3. Fout
1. Ik zet niemand tegen elkaar op. De wiskundig zuiveren van hart volgen mij gewoon in mijn strijd tegen de almacht van de informatica. Vierendelen is gewoon een hobby en het is altijd leuk om een hobby en een strijd te verenigen.
2. Ik wil NIET het einde van de informatici. Informatici moeten gewoon beseffen dat ze minderwaardig zijn aan wiskundigen. In een rechtvaardige wereld waren de wiskundigen koning en de informatici hun slaven.
Eveneens wil ik niet het einde van de wiskundigen, ze moeten alleen het zuivere pad bewandelen!
Om iedereen naar dit juiste pad en wereldbeeld te leiden, zullen waarschijnlijk slachtoffers nodig zijn, zij zullen als martelaren herinnerd worden en in één adem met mijn naam genoemd worden.
3. Ik wil op zijn minst een wereld waarin wiskunde de oppermachtige plaats krijgt die het verdient. Informatici zijn toegestaan in die wereld, als slaven welteverstaand. Op te beginnen, viseren we alle informatici in het praesidium van WINAK die niet willen meewerken met het ten uitvoer brengen van mijn almachtige plannen.
Lesly wrote:mogelijke toegevingen van informatici:

1. het erkennen van het belang van pi om zwembaden te vullen
2. statistiek is toegepaste wiskunde
3. wiskundigen zijn niet (altijd) irrationeel
4. ...
1 en 3 zijn toegevingen aan mij. Het moet trouwens zijn: wiskundigen zijn nooit irrationeel. 2 is in beperkte mate ook een toegeving aan mij, statistiek is toegepaste maar GEEN wiskunde.
Lesly wrote:mogelijke toegevingen van wiskundige:

1. sex is belangrijker dan eender welke stelling
2. TD's zijn belangrijker dan eender welke stelling
3. informatici zijn geen nerds
4. vrouwen en informatici gaan goed samen
5. vrouwen en informatica gaan niet goed samen
6. ...
Op 5 na ga ik met niets hiervan akkoord. Wiskundigen zijn trouwens de grootste nerds en wij zijn er tenminste trots op! In een wiskundige wereld zijn wij het trouwens die de regels opleggen en moeten we geen toegevingen doen!

P.S.: Vergeet ook de fysici niet, zij zijn nog een stuk erger dan informatici, altijd maar afronden, toepassen, op een factor na-en, een regelrechte schande is het!
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#138 » Mon Jun 11, 2007 2:57 pm

Lesly wrote:mogelijke toegevingen van informatici:

1. het erkennen van het belang van pi om zwembaden te vullen
2. statistiek is toegepaste wiskunde
3. wiskundigen zijn niet (altijd) irrationeel
4. ...

mogelijke toegevingen van wiskundige:

1. sex is belangrijker dan eender welke stelling
2. TD's zijn belangrijker dan eender welke stelling
3. informatici zijn geen nerds
4. vrouwen en informatici gaan goed samen
5. vrouwen en informatica gaan niet goed samen
6. ...
Eventjes mening van een andere wiskundige :
1. de toegevingen zijn allemaal dingen die jullie aan DeWiskundige zouden toegeven, maar op het moment van de onderhandelingen is DeWiskundige al "weg" met Ariane 5.
2. Ik ben zelf niet akkoord met puntje 3, het zou moeten zijn "wiskundigen zijn niet altijd rationaal". Dit weerspiegelt beter de complexiteit van de wiskundige geest.
3. de toegevingen van de wiskundigen... puntjes 1 en 2... whatever, wij mogen toch denken wat we willen :wink: puntje 3 het is niet omdat mensen zeggen van "jullie zijn geen nerds" dat jullie het niet meer zijn ! Vanaf het moment dat je veel weet van een computer ben je een nerd, dat is gewoon de definitie van nerd. puntje 4 en 5 wat zegt jullie dat wij dat als een toegeving beschouwen ? naar mijn weten heeft een wiskundige nog niet het tegenovergestelde beweert. Er zijn zelfs voorbeelden van beide punten aangezien veel informatici een vriendin hebben en aangezien veel vrouwen een oorlogsrelatie hebben met computers. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die bevestigen de regel.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#139 » Mon Jun 11, 2007 3:02 pm

DeWiskundige wrote:P.S.: Vergeet ook de fysici niet, zij zijn nog een stuk erger dan informatici, altijd maar afronden, toepassen, op een factor na-en, een regelrechte schande is het!
daar ben ik het mee eens met DeWiskundige : "en heel die boel is verwaarloosbaar, dus dat schrappen we ook weg" etc. SCHANDALIG ! :shock:
Op dat gebied zijn informatici kunnen we toch nog een beetje meer op de informatici vertrouwen.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#140 » Mon Jun 11, 2007 3:02 pm

DeWiskundige wrote:Hmm, zat je niet al lang in verwegistan?
hehe... gij gelooft ook alles he :twisted:
DeWiskundige wrote:Je hebt wel veel te zeggen voor iemand die bij de eerste bedreiging met zijn staart tussen zijn benen vluchtte. :twisted:
ok... wij twee... duel...

plaats: voor het G-gebouw
datum: na de examens wanneer je maar wil
wapen: iets dat bij u studie richting hoort (ik denk dat ik een railgun kies uit één of ander spel :P)

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#141 » Mon Jun 11, 2007 3:05 pm

Lesly wrote:wapen: iets dat bij u studie richting hoort (ik denk dat ik een railgun kies uit één of ander spel :P)
pas op voor die doorsnedes he want die kunnen pijn doen :roll:

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#142 » Mon Jun 11, 2007 3:12 pm

Joke wrote:2. Ik ben zelf niet akkoord met puntje 3, het zou moeten zijn "wiskundigen zijn niet altijd rationaal". Dit weerspiegelt beter de complexiteit van de wiskundige geest.
ok... dat is aanvaardbaar voor mij
Joke wrote:3. de toegevingen van de wiskundigen... puntjes 1 en 2... whatever, wij mogen toch denken wat we willen :wink:
hehe... "denken" he... dat kenne we: eerst "denken", dan proberen en voor je het weet ben je verslaafd :P
Joke wrote:puntje 3 het is niet omdat mensen zeggen van "jullie zijn geen nerds" dat jullie het niet meer zijn ! Vanaf het moment dat je veel weet van een computer ben je een nerd, dat is gewoon de definitie van nerd. puntje 4 en 5 wat zegt jullie dat wij dat als een toegeving beschouwen ? naar mijn weten heeft een wiskundige nog niet het tegenovergestelde beweert. Er zijn zelfs voorbeelden van beide punten aangezien veel informatici een vriendin hebben en aangezien veel vrouwen een oorlogsrelatie hebben met computers. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die bevestigen de regel.
ok... we zulle puntjes 3, 4 en 5 schrappen

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#143 » Mon Jun 11, 2007 3:13 pm

Norfolk wrote:
Lesly wrote:wapen: iets dat bij u studie richting hoort (ik denk dat ik een railgun kies uit één of ander spel :P)
pas op voor die doorsnedes he want die kunnen pijn doen :roll:
liever dat dan een passer :P

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#144 » Mon Jun 11, 2007 3:15 pm

Joke wrote:
DeWiskundige wrote:P.S.: Vergeet ook de fysici niet, zij zijn nog een stuk erger dan informatici, altijd maar afronden, toepassen, op een factor na-en, een regelrechte schande is het!
daar ben ik het mee eens met DeWiskundige : "en heel die boel is verwaarloosbaar, dus dat schrappen we ook weg" etc. SCHANDALIG ! :shock:
Op dat gebied zijn informatici kunnen we toch nog een beetje meer op de informatici vertrouwen.
ok... na onze overwinning op DeWiskundige rekenen we af met de fysici :D

hehe... joke als gijzelaar zie ik wel zitte :twisted:

DeWiskundige
Posts: 92

Post#145 » Mon Jun 11, 2007 10:24 pm

Joke wrote:daar ben ik het mee eens met DeWiskundige : "en heel die boel is verwaarloosbaar, dus dat schrappen we ook weg" etc. SCHANDALIG ! :shock:
Op dat gebied zijn informatici kunnen we toch nog een beetje meer op de informatici vertrouwen.
Liefste Joke, wil je met mij trouwen?
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

DeWiskundige
Posts: 92

Post#146 » Mon Jun 11, 2007 10:28 pm

Lesly wrote:ok... wij twee... duel...

plaats: voor het G-gebouw
datum: na de examens wanneer je maar wil
wapen: iets dat bij u studie richting hoort (ik denk dat ik een railgun kies uit één of ander spel :P)
:talk2hand: Jullie toch altijd met jullie geweld. Kan je het niet gewoon halen? Waarom geen mentaal gevecht? Waarom direct wapens? Ik stel voor dat we Van Steen een opdracht voor ieder van ons laten opstellen, de ene als iets haalbaarder dan de andere (we moeten rekening houden met de inferioriteit van de informaticus in het gezelschap) en dat de meest intelligente en zuivere wiskundige wint.
Last edited by DeWiskundige on Mon Jun 11, 2007 11:27 pm, edited 1 time in total.
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#147 » Mon Jun 11, 2007 10:49 pm

DeWiskundige wrote:Ik stel voor dat we Van Steen een opdracht voor ieder van ons laten opstellen, de ene als iets haalbaarder dan de andere (we moeten rekening houden met de inferioriteit van de informaticus in het gezelschap) en dat de meest intelligente en zuivere wiskundige wint.
Ik stel voor dat we het aan prof. Arickx vragen om een programmeeropdracht op te stellen ;-)
Dat kunnen wiskundigen toch ook wel zeker?
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#148 » Mon Jun 11, 2007 11:23 pm

en met de juiste programmeerstijl en in C++ ofzo :)

DeWiskundige
Posts: 92

Post#149 » Mon Jun 11, 2007 11:28 pm

Nick wrote:
DeWiskundige wrote:Ik stel voor dat we Van Steen een opdracht voor ieder van ons laten opstellen, de ene als iets haalbaarder dan de andere (we moeten rekening houden met de inferioriteit van de informaticus in het gezelschap) en dat de meest intelligente en zuivere wiskundige wint.
Ik stel voor dat we het aan prof. Arickx vragen om een programmeeropdracht op te stellen ;-)
Dat kunnen wiskundigen toch ook wel zeker?
Neeeen! Hoe durf je zoiets voor te stellen? Ik, DeWiskundige zou me moeten verlagen tot een programmeeropdracht om mijn eer te REDDEN? Ik pleeg nog liever harakiri dan me daartoe te laten verleiden! :shock: :burn:
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#150 » Mon Jun 11, 2007 11:31 pm

DeWiskundige wrote:
Nick wrote:
DeWiskundige wrote:Ik stel voor dat we Van Steen een opdracht voor ieder van ons laten opstellen, de ene als iets haalbaarder dan de andere (we moeten rekening houden met de inferioriteit van de informaticus in het gezelschap) en dat de meest intelligente en zuivere wiskundige wint.
Ik stel voor dat we het aan prof. Arickx vragen om een programmeeropdracht op te stellen ;-)
Dat kunnen wiskundigen toch ook wel zeker?
Neeeen! Hoe durf je zoiets voor te stellen? Ik, DeWiskundige zou me moeten verlagen tot een programmeeropdracht om mijn eer te REDDEN? Ik pleeg nog liever harakiri dan me daartoe te laten verleiden! :shock: :burn:
Ergens snap ik zijn redenering hier wel he. Programmeren is op zijn minst toegepast en daar kan hij niet tegen.

Ik denk eigenlijk dat we er zo niet raken. Er heeft altijd iemand voordeel. Misschien moeten we ieder een toespraak of gedicht laten schrijven, de ene over wiskunde, de ander over informatica?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests