Examenstress: zaag er maar op los

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wie moet er verdwijnen?

DeWiskundige
10
12%
DeWiskundige
10
12%
MathWolf
1
1%
MathWolf
1
1%
Alle twee, aub!
16
19%
Alle twee, aub!
16
19%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Geen van beiden (What are you nuts?)
15
18%
Total votes: 84

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#91 » Thu Jun 07, 2007 12:26 pm

Het is meer van :
"Mmmm we hebben hier een cirkel... wat zou de omtrek van deze cirkel zijn ? ... oh ! dat is altijd hetzelfde getal dat we met de diameter vermenigvuldigen ! ... Laten we dat getal "Pi" noemen om ons toe te laten om zo verder te werken en volumes te bepalen van een cylinder, of een bol."
er zijn gewoon andere mensen die het een noodzaak vinden om die constante uit te rekenen.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#92 » Thu Jun 07, 2007 12:36 pm

ja met dat symbool zijt ge wel veel als ge later wilt berekenen hoeveel water je nodig hebt om je cilindervormige zwembad te vullen...
"Ja er moet 10pi water in"

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#93 » Thu Jun 07, 2007 1:24 pm

Norfolk wrote:ja met dat symbool zijt ge wel veel als ge later wilt berekenen hoeveel water je nodig hebt om je cilindervormige zwembad te vullen...
"Ja er moet 10pi water in"
wiskundige (mensen) zijn zoals pi... irrationeel :twisted:

Code: Select all

tip voor het zwembad: kraantje open... wachten tot het overloopt... kraantje dicht
wie gaat daar nu voor zitte rekenen :P

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#94 » Thu Jun 07, 2007 1:48 pm

Norfolk wrote:ja met dat symbool zijt ge wel veel als ge later wilt berekenen hoeveel water je nodig hebt om je cilindervormige zwembad te vullen...
"Ja er moet 10pi water in"
we zulle te toegepast zijn he :p
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#95 » Thu Jun 07, 2007 2:19 pm

Norfolk wrote:ja met dat symbool zijt ge wel veel als ge later wilt berekenen hoeveel water je nodig hebt om je cilindervormige zwembad te vullen...
"Ja er moet 10pi water in"
das ook de reden dat wiskundige nooit cirkelvormige zwembaden hebben... altijd rechthoekige :P

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#96 » Thu Jun 07, 2007 2:20 pm

Lesly wrote:wie gaat daar nu voor zitte rekenen :P
kweni, als ge een beetje uw waterverbruik wilt regelen en nakijken :)

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#97 » Thu Jun 07, 2007 2:22 pm

Joke wrote:Het is meer van :
"Mmmm we hebben hier een cirkel... wat zou de omtrek van deze cirkel zijn ? ... oh ! dat is altijd hetzelfde getal dat we met de diameter vermenigvuldigen ! ... Laten we dat getal "Pi" noemen om ons toe te laten om zo verder te werken en volumes te bepalen van een cylinder, of een bol."
dat informatici lui zijn weet iedereen... maar nu beginne die wiskundigen ook al :P
Joke wrote:er zijn gewoon andere mensen die het een noodzaak vinden om die constante uit te rekenen.
bedoel je de rest van de wereldbevolking :twisted:

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#98 » Thu Jun 07, 2007 2:57 pm

Norfolk wrote:ja met dat symbool zijt ge wel veel als ge later wilt berekenen hoeveel water je nodig hebt om je cilindervormige zwembad te vullen...
"Ja er moet 10pi water in"
"er kan MAXIMUM" 10*Pi liter water in"
maar welke sukkelaar rekent het volume van zijn zwembad uit, en doet er daarna exact het aantal liter in dat er in kan ? Toch niet als die persoon van plan is om in zijn zwembad te gaan zwemmen :wink: Ge zou nogal veel water verliezen.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#99 » Thu Jun 07, 2007 3:03 pm

Joke wrote:
Norfolk wrote:ja met dat symbool zijt ge wel veel als ge later wilt berekenen hoeveel water je nodig hebt om je cilindervormige zwembad te vullen...
"Ja er moet 10pi water in"
"er kan MAXIMUM" 10*Pi liter water in"
maar welke sukkelaar rekent het volume van zijn zwembad uit, en doet er daarna exact het aantal liter in dat er in kan ? Toch niet als die persoon van plan is om in zijn zwembad te gaan zwemmen :wink: Ge zou nogal veel water verliezen.
zie ge kunt ook de hoogte bepalen aan de hand van hoe hoog dage wilt daget water staat he ..
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#100 » Thu Jun 07, 2007 3:29 pm

dan zijde weer toegepast bezig :twisted:

DeWiskundige
Posts: 92

Post#101 » Thu Jun 07, 2007 4:41 pm

Norfolk wrote:Ik hoop wel dat ge hele tijd aant zwanze zijt zuh, want als ge dat echt meent, gaat ge precies nog veel last hebben met uw sociaal leven :D
Besef het dan toch, dit forum spammen IS mijn sociaal leven!
Joke wrote:
Lesly wrote:geef mij het getal pi eens (en geen representatie door 1 of ander symbool of formule) :twisted:
het symbool wil opzich oneindig veel dingen zeggen, waarom wil je daar nu een representatie met getallen van geven ? Het prachtige van het getal Pi is dat je met zo'n klein symbool, het oneindige kunt voorstellen. Achter dat symbool zit ook een geschiedenis van duizenden jaren oud. Het getal Pi is een irrationaal getal, wiskundigen kunnen het voorstellen met het symbool, en er ook mee rekenen, zoals met alle irrationale getallen ... computers niet :twisted:
I totally love you when you talk like that. :heart: :oops: Ik zal dat vierendelen maar even uitstellen zeker?
Nick wrote:btw DeWiskundige ... da was een grapke é, van die Hollanders ... omdat ge dat precies noooooit door hebt :D
((OOC*: de persoon erachter heeft het wel altijd door, maar dat hebt jij waarschijnlijk ook wel door. DeWiskundige daarentegen wil het gewoon niet door hebben.))
Lesly wrote:wiskundige (mensen) zijn zoals pi... irrationeel :twisted:
Don't push your luck... Ik ben al vier paarden gaan kopen gisteren...
Lesly wrote:dat informatici lui zijn weet iedereen... maar nu beginne die wiskundigen ook al :P
Wiskundigen waren eerst hierin. Het verschil is gewoon dat wiskundigen selectief lui zijn.
Lesly wrote:dan zijde weer toegepast bezig :twisted:
Die marteling, stop het! Toegepast toegepast! Mijn ogen branden, ik krijg maagoprispingen. Stop ermee, alsjeblieft, ik kan er niet tegen! Arme ik. :cry:

* OOC = out of character, een term die gebruikt wordt in RP's en RPG's om te zeggen dat de persoon die de rol speelt, praat en niet het karakter zelf.
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#102 » Thu Jun 07, 2007 5:14 pm

waarom zou een computer niet met Pi kunnen rekenen? :)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#103 » Thu Jun 07, 2007 5:24 pm

DeWiskundige wrote:I totally love you when you talk like that. :heart: :oops: Ik zal dat vierendelen maar even uitstellen zeker?
:oops:
slimmy wrote:waarom zou een computer niet met Pi kunnen rekenen? :)

Omdat computers dom zijn :twisted:
Computers geven geen resultaat weer in functie van Pi, maar een hele reeks cijfertjes die in zo'n geval maar een ruwe afronding zijn.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

DeWiskundige
Posts: 92

Post#104 » Thu Jun 07, 2007 5:33 pm

Joke wrote:
DeWiskundige wrote:I totally love you when you talk like that. :heart: :oops: Ik zal dat vierendelen maar even uitstellen zeker?
:oops:
*faints of happiness*
slimmy wrote:waarom zou een computer niet met Pi kunnen rekenen? :)
Een mens is in zekere zin ook een computer, dus eigenlijk kan een computer er mee REKENEN. Je stelt ook het getal naar analogie voor door een symbool dat aan verschillende basisformules voldoet en dat zal wel werken. De grootsheid ervan vatten zal een computer echter nooit!
Last edited by DeWiskundige on Thu Jun 07, 2007 5:34 pm, edited 1 time in total.
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#105 » Thu Jun 07, 2007 5:33 pm

Joke wrote: Omdat computers dom zijn :twisted:
Computers geven geen resultaat weer in functie van Pi, maar een hele reeks cijfertjes die in zo'n geval maar een ruwe afronding zijn.
Joke kent precies veel van computers! Er zijn wel programmas waar ge even goe met Pi als Pi kunt werken, die niet de benadering tot Pi gebruiken.
Een mens is in zekere zin ook een computer, dus eigenlijk kan een computer er mee REKENEN. De grootsheid ervan vatten: nooit!
da's een feit, een computer kan dat niet, never say never though... misschien zal een artificiele intelligentie ooit de grootsheid van Pi kunnen snappen en apprecieren! Misschien zelfs ooit een gedreven wiskundige worden!

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 78 guests