DeWiskundige

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#16 » Sat Jan 27, 2007 12:20 pm

het is niet "front tegen de wiskundige" maar "front tegen wiskundigen" ! het kleine detail dat alles verandert ! het zou dus kunnen dat dit front werd opgezet door "dewiskundige" ! "dewiskundige" kan dus een duivels persoon zijn die alleen maar het beeld van de wiskundigen wilt slecht maken
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Sem
Posts: 92

Post#17 » Sat Jan 27, 2007 1:02 pm

Laten wij allen bidden tot God en het kwaad verdrijven... slechts dit kan ons redden van de duivel in eigen persoon... :?

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#18 » Sat Jan 27, 2007 1:28 pm

Bidden tot God, heeft geen zin, maar als Slimmy "De Paus" zijn theorie kan hard maken, kunnen we de schuldige misschien pakken. Iedereen heeft wel zo zijn theoriëen, misschien moeten we der maar eens een spelleke Cluedo van maken.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#19 » Sat Jan 27, 2007 1:32 pm

http://www.google.be/search?hl=nl&q=143 ... eken&meta=

na het googlen van zijn IP kwam ik hierop... hij heeft blijkbaar (als het niet in de bib gebeurde) op facultad de matemáticas van de universidad de sevilla gezeten!

we zoeken dus een spaanse wiskunde liefhebber!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#20 » Sat Jan 27, 2007 1:49 pm

Niet zo snel Slimmy, het is er ééntje van bij ons denk ik,

Período resumido: Mayo 2006 - Clientes
Generado el 01-Jun-2006 01:52 CEST

Accesos: 2 0.01%
Archivos: 2 0.01%
KBytes: 24 0.00%
Visitas: 1 0.02%
Máquina: 143.129.70.207

Deze informatie toont ons dat deze persoon niet zo veelvuldig in Spanje is geweest. Amper 2 bezoekjes, de persoon is wss gewoon op zoek geweest naar bepaalde wiskundige informatie (en heel belangrijk, weet hoe hij google moet gebruiken). het IP-adres, is dat niet home-achtig? Vergelijk maar met dat van Robbe: 143.129.41.120.

Onze vermoedelijke dader zit dus wss op het home en heeft gegoogled in een zoektocht naar wiskunde. Ik heb steeds meer een vermoeden dat ik al weet wie de persoon is.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#21 » Sat Jan 27, 2007 2:06 pm

het is een ip van de bib, home of de rest van de G :P

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#22 » Sat Jan 27, 2007 3:56 pm

Mijn verdachte numéro uno is Foundation

Ik zal even motiveren waarom ik dat denk, ik meen mij te herinneren dat hij gisteren op kot zat, bovendien post hij vaak vanuit de bibliotheek. Zijn profiel past wel in dat van de vermoedelijke dader. Zijn eindwerk heeft te maken met Fourieranalyse(zijn research zou hem makkelijk naar die Spaanse site kunnen voeren). Ook heeft hij gepost dat hij wel fan was van Analyse. Redelijk pro-wiskunde. Bovendien kent hij Mathwolf en mij. Daarnaast kreeg hij één van deze dagen een pintje aangeboden van Mathwolf. Hij heeft de juiste leeftijd, de juiste connecties, de juiste voorliefde, was daar op het tijdstip van de (mis)daad.

Nu is het aan de verdediging, van de beschuldigde (onschuldig tot bewezen van het tegendeel)!
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#23 » Sat Jan 27, 2007 5:01 pm

als machtige webmaster kan ik u zeggen dat Foundation op het forum geen boodschap heeft gepost onder dat IP. Maar dat is niets uitsluitend uiteraard. Als hij toen niks heeft gepost en toen mss in de bib zat;.. het kan allemaal
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#24 » Sat Jan 27, 2007 5:04 pm

Verdyck wrote:het IP-adres, is dat niet home-achtig? Vergelijk maar met dat van Robbe: 143.129.41.120.
Die IP is niet van het Middelheim home. Die beginnen allemaal met 143.129.41 . Deze IP is wel in CGB of CMI gelegen. zie UAnet technische nota 6.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#25 » Sat Jan 27, 2007 5:08 pm

soit, Foundation heeft gepost op het forum den 25ste, maar niet de 26ste(wanneer ik vermoed dat de tekst is ontstaan, hoewel het versie 4 betrefd in de data's van de wiki). Wanneer is de tekst over de wiskundige eigenlijk ontstaan? Anyway een editing vanuit de bib zou dit allemaal logisch verklaren.

Waarmee ik bedoel dat de extra informatie van Jinx niet in contradictie is met bovenstaande.

Wel handig die pagina's van Robbe op het net betreffende de kamernummer(vraag mij eigenlijk af of dat document niet in strijd is met wet op de privacy). Internet anoniem? Ja wadde, helemaal niet anoniem.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#26 » Sat Jan 27, 2007 5:50 pm

sinds wanneer is het internet anoniem? das't eerste da'k daar van hoor...
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#27 » Sat Jan 27, 2007 6:25 pm

Is het niet hard dat gij van elke student vant kot die hier opt forum komt kunt traceren vanwaar die zijn comp opereert.


Dit vond ik in het bijzonder nogal op het randje, is dit niet in strijd met de privacy dat die informatie publiekelijk voor iedereen beschikbaar is?

Network connection in the Homes

Your host has to be registered.

You have to register (using your UA username and password) by filling in
the appropriate form (you need your MAC address)

Attention : this is a PERSONAL registration.

You can register from the outlet in your room, but you have to reboot after
your registration has become active.

Your hostname is campushm-roomnumber (campus = cde cmi cst),
something like cmihm-d210 for example.

The registration is limited to 1 academic year.

You have to provide the network adaptor and patch cable.

The outlet can be used by 1 host only, and can only be used by the room
owner.

In case you haven't got a UA user registration, please contact the Helpdesk.

New : occasional visitors can have network access if registered for roaming.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#28 » Sat Jan 27, 2007 6:28 pm

zo zit het nu eenmaal in elkaar en zo is het altijd al geweest. Dat internet anoniem is, is een grote mythe. het internet is anoniemer dan andere vormen van communicatie maar volledige anonimiteit zit niet in de basis van het internet (alhoewel er een aantal initiatieven zijn die softwarematige anonieme netwerken uitbouwen)


(dit is trouwens enom off topic. als ge wilt kan'k hier een appart topicje van maken)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#29 » Sat Jan 27, 2007 6:32 pm

nee laat maar, het is gewoon het feit dat met mijn ip-adres een wildvreemde niet veel kan aanvangen(toch niet publiek), en die wildvreemde dat met dat van pakweg robbe wel kan dat mij dwars zat.

Soit, eigenlijks hoop ik dat Foundation de zaak kan bevestigen of ontkennen, zodat het mysterie van de DeWiskundige-text-auteur kan worden opgehelderd.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#30 » Sun Jan 28, 2007 6:56 pm

1. Heeft iemand Foundation al gePM-ed of gemaild erover?

2. Als DeWiskundige niet gepakt wil worden, lijkt het mij het meest logisch dat hij vanuit de bib opereert, in dat geval kan het iedereen zijn.

3. Ik verdacht Verdyck er in het begin van omdat hij tegen mij had gezegd om in de wiki te kijken. Ik zag daar echter niets speciaal tot ik plots op die pagina van de wiskundige stootte.

4. Ik heb gehoord dat je moet inloggen om iets te kunnen posten in de wiki (klopt dit?) Kan je niet nagaan wie op het moment van de post online was?
EDIT: Jinx gePMed: je moet ingelogd zijn, maar waarschijnlijk is wie ingelogd was op dat moment niet traceerbaar.

5. Het feit dat er WiNaK stond ipv WINAK kan betekenen dat het iemand van buiten de club is die niet weet waar de letters voor staan.

EDIT: misschien is het dus iemand die recent een account heeft aangemaakt om dat te kunnen posten?

EDIT2: de recentste account is van 22 januari, een zekere Michael, die geen berichten heeft en ook geen emailadres in zijn profile. Een mogelijke verdachte?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests