Math Wolf's random talking

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Kies iets random:

(geen inspiratie)
1
3%
(geen inspiratie)
1
3%
Beauty and the Nerd (nee ik ben geen fan)
3
8%
Beauty and the Nerd (nee ik ben geen fan)
3
8%
Politiek gezever
4
11%
Politiek gezever
4
11%
Statistiek
0
No votes
Statistiek
0
No votes
Een versgetapte pint
6
17%
Een versgetapte pint
6
17%
Math Wolf himself
4
11%
Math Wolf himself
4
11%
Total votes: 36

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Math Wolf's random talking

Post#1 » Wed Jan 24, 2007 11:38 pm

Omdat we in het wiskundesubforum nogal de neiging hebben om snel offtopic te gaan, hier een thread voor:
* allerlei offtopic gepraat.
* discussies allerhanden
* mijn random gezever
* wiskunde
* wiskunde
* wiskunde
* (vul hier zelf iets wat je interesseer in)

Bericht aan de mods: thread hoort wel degelijk in het wiskunde subforum: mijn opmerkingen gaan meestal over wiskunde gaan en het offtopic gepraat komt meestal voor in de wiskunde topics.
Last edited by Math Wolf on Sun Mar 04, 2007 3:35 am, edited 9 times in total.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#2 » Wed Jan 24, 2007 11:43 pm

Een paar random weetjes om deze topic te openen:

1. Ik heb zojuist ontdekt dat ik de meest actieve gebruiker van het forum ben (de enige met meer dan 3 berichten per dag) Moet ik hier trots op zijn? Het bewijst misschien alleen dat ik geen leven heb buiten online forums?

2. Ik heb vrijdag een examen statistiek. Waarom ben ik schijnbaar de enige die statistiek interessant vindt? Waarom vind Verdyck analyse interessanter? Zijn er misschien informatici in de buurt die een heimelijke zwak hebben voor statistiek?

3. Ik heb zojuist naar In Flames geluisterd en nu naar St. Anger (het album) van Metallica. In Flames is zoveel beter, hoe komt het toch dat Metallica's laatste album zo slecht is in vergelijk met hun oude albums?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Valthonis
Posts: 100

Post#3 » Thu Jan 25, 2007 8:28 am

1. Trots : Ja ; Geen leven : correct?
2. Fun(Statistiek) > Fun(Analyse)
3. In Flames kunt ge niet echt beter noemen dan Metallica vind ik persoonlijk hoewel beide groepen toch wel (sinds het vervangen van de bassist in Metallica) op muziekaal vlak zeer zwak zijn. Beide groepen zijn, de ene sinds hun oprichting, de andere sinds hun nieuwste cd toch wel een zeer commerciele toer in geslaan. Nummers worden dan dus ook van een minder niveau. Het feit dat St Anger teruggrijpt naar de oude Metallica mag dan misschien wel zijn maar met die bassist trekt het (sorry voor zijn fans) op toch niet super veel.
Als ge naar metal wilt luisteren is het misschien ook een mogelijkheid om naar iets meer melodische metal te luisteren dan naar puur poweraccords geram?
They claim we've purloined, I'm not the one...

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#4 » Thu Jan 25, 2007 10:37 am

Seg euhm, over die versgetapte pint ... 8)

0g1op
Posts: 89

Post#5 » Thu Jan 25, 2007 11:14 am

Analyse is voor mij toch leuker dan Statistiek. Wat ik dan toch allemaal al heb gezien. Niet dat ik het beter kan.
En In Flames vind ik ook beter.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#6 » Thu Jan 25, 2007 2:23 pm

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... shtml?play

politiek gezever in mijn ogen,

mooie praatjes over democratie, welke grote partij in België mag de pretentie hebben om te zeggen dat zij democratisch functioneerd?

en waarom altijd die commentaar op onze constitutionele monarchie? De koning heeft geen echte macht, zijn speeches zijn rechtstreeks afkomstig van de premier. Hij heeft nog niet eens de vrijheid van meningsuiting. De koning is waarlijk een vogel in een gouden kooi. Ik heb soms medelijden met die man, hij heeft geld genoeg en zou nooit meer hoeven te werken, maar toch werkt hij nog altijd voor ons land met veel liefde, maar toch krijgt hij nooit respect voor het goede werk dat hij levert.

Het zijn grote sukkelaars die altijd schietschijf zijn van politiekers die zich interessant willen maken(zovan hoe stoer, ik beledig de koning, die zichzelf niet mag verdedigen), maar zich niet openlijk mogen verdedigen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#7 » Thu Jan 25, 2007 4:38 pm

Valthonis wrote:1. Trots : Ja ; Geen leven : correct?
2. Fun(Statistiek) > Fun(Analyse)
3. In Flames kunt ge niet echt beter noemen dan Metallica vind ik persoonlijk hoewel beide groepen toch wel (sinds het vervangen van de bassist in Metallica) op muziekaal vlak zeer zwak zijn. Beide groepen zijn, de ene sinds hun oprichting, de andere sinds hun nieuwste cd toch wel een zeer commerciele toer in geslaan. Nummers worden dan dus ook van een minder niveau. Het feit dat St Anger teruggrijpt naar de oude Metallica mag dan misschien wel zijn maar met die bassist trekt het (sorry voor zijn fans) op toch niet super veel.
Als ge naar metal wilt luisteren is het misschien ook een mogelijkheid om naar iets meer melodische metal te luisteren dan naar puur poweraccords geram?
1. Dank u. Geen leven: misschien. Ik heb een vriendin maar mijn dagelijkse tijdsverdeling is ongeveer: 1/4 vriendin, 1/4 wiskunde, 1/4 computer+internet, 1/4 slapen.
3. Heb je suggesties, ik leer graag nieuwe dingen kennen. Op het moment luister ik ook veel naar System of a Down, Ill Nino, Deicide, Dimmu Borgir en StoneSour, ook bijna allemaal redelijk commercieel.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#8 » Thu Jan 25, 2007 4:39 pm

Foundation wrote:Seg euhm, over die versgetapte pint ... 8)
Volgende TD, maar alleen als ge weet wie Math Wolf in RL is. (zover ik weet, denk ik dat jij één van degene bent die daarvan op de hoogte bent)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#9 » Thu Jan 25, 2007 4:51 pm

Verdyck wrote:http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... shtml?play

politiek gezever in mijn ogen,

mooie praatjes over democratie, welke grote partij in België mag de pretentie hebben om te zeggen dat zij democratisch functioneerd?

en waarom altijd die commentaar op onze constitutionele monarchie? De koning heeft geen echte macht, zijn speeches zijn rechtstreeks afkomstig van de premier. Hij heeft nog niet eens de vrijheid van meningsuiting. De koning is waarlijk een vogel in een gouden kooi. Ik heb soms medelijden met die man, hij heeft geld genoeg en zou nooit meer hoeven te werken, maar toch werkt hij nog altijd voor ons land met veel liefde, maar toch krijgt hij nooit respect voor het goede werk dat hij levert.

Het zijn grote sukkelaars die altijd schietschijf zijn van politiekers die zich interessant willen maken(zovan hoe stoer, ik beledig de koning, die zichzelf niet mag verdedigen), maar zich niet openlijk mogen verdedigen.
vrtnieuws.net doet firefox altijd vastlopen bij mij, ik weet niet waarom.
Over de rest heb je wel gelijk denk ik. We moeten er vanuit gaan dat perfecte democratie niet bestaat, zeker niet binnen partijpolitiek.

De koning en de koninklijke familie echter hebben veel extralegale voordelen die in principe de nadelen maar al te goed compenseren.
Ik weet niet of je de artikels in humo van de voorbije weken hebt gelezen? Als het waar is wat ze daarin zeggen en er zal wel een kern van waarheid inzitten, dan mag de koning op beide oren slapen, er wordt hem geen haar gekrenkt.
Dit doet echter niet af aan het nut dat het heeft voor onze samenleving. De verhoudingen zijn gewoon scheefgetrokken geraakt en dat verklaart de hevige kritiek van de laatste jaren.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#10 » Thu Jan 25, 2007 5:17 pm

Welke verhoudingen zijn hoe scheefgetrokken geraakt?
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#11 » Thu Jan 25, 2007 6:19 pm

Verdyck wrote:Welke verhoudingen zijn hoe scheefgetrokken geraakt?
Ongeveer alles.
* Het koningshuis ten tijde van Boudewijn was heel anders dan nu en veel politici hadden liever de uberkatholieke Boudewijn die wel een mening had, maar die braaf voor zich hield (op enkele uitzonderingen zoals de abortuskwestie na) Albert had en heeft een meer flamboyante levensstijl en zijn zoon Laurent nog meer.

* de splitsing van de bevoegdheden naar Wallonië en Vlaanderen in plaats van federaal heeft veel goeds veroorzaakt, maar de dingen anderzijds ook wel gecompliceerder gemaakt

* het Vlaamse politieke landschap is de laatste 20 jaar serieus veranderd. Vroeger had je de 3 grote partijen die samen meer dan 80% halen, nu hebben ze in Vlaanderen nog amper een 2/3 meerderheid. (in zetels gaat het nog, in stemmen begint het al krap te worden) Bovendien had je de "oppermachtige" CVP die altijd tussen de 30 en 40% van de stemmen haalde, terwijl ze nu met net geen 30% plots terug "in" zijn. Op hun dieptepunt haalde de partij amper 23% van de stemmen. Dat heeft ervoor gezorgd dat voor het eerst sinds lang een paarse regering werd gevormd. Paars = gematigd anti-koningshuis

In volgorde van voor <-> tegen koningshuis:
oranje - rood - groen - blauw - geel - bruin
Daarin hebben we de laatste jaren dus een zware verschuiving richting de tegenstanders gekend waardoor kritiek geven op het koningshuis plots 'hip' is geworden in de politiek.

Anderzijds, vroeger werd er te weinig kritisch gekeken naar het monarchistisch systeem en werder er geen vragen over gesteld. Van Rossem was een 'oproerkraaier', een serieus debat erover werd hem niet gegund. (niet dat zo'n debat veel zou hebben uitgemaakt.)

Is dat een voldoende antwoord op de vraag. Als je wil, kan ik nog het één en ander verduidelijken.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#12 » Thu Jan 25, 2007 7:12 pm

Dat noemt gij dan "de verhouding zijn scheefgetrokken"

Het is duidelijk dat de invloed van Vlaamsch propaganda-minsister Bourgois zijn invloed niet heeft gemist.

We zullen de pensioenen en de dotaties van de modale politieker in het parlement eens naast die van Prins Laurent(ok Laurent is niet de slimste jongen die er in België rond loopt, maar daar kan die jongen zelf ook niets aan doen) dan ziet men zo dat drie politiekers ons meer kosten dan één prins. Wat is 300 000 € per jaar, wat mij betrefd is het een kwestie die nauwelijks het vermelden waard is, als men dan ziet naar de andere problemen in het land. En daar kan de pers maanden aan een stuk over janken en politiekers over zeveren.


Nu ja de pro-koningshuisinstelling van de CD&V daar is dan ook helemaal niets van overgeschoten. De uitlatingen van Leterme zijn op zijn minst extremistisch te noemen de laatste tijd. De CVP van twintig jaar zou zeker niet in zee zijn gegaan met de bruine NVA.

Het koningshuis is helemaal niet zo kostenverslindend als het wordt voorgesteld.


En dan de kwestie die pas in de pers is gekomen. Dit is gewoon publiekelijk vernederen van Prins Filip, die zich niet mag verdedigen. Het gesprek is gebeurd onder vier ogen(een privégesprek, geen publieke uitspraak). De inhoud was puur persoonlijk en bevatte geen politieke boodschappen.

De pers is in deze bijzonder éénzijdig en het parlement en de politiek misbruikt de situatie weer naar goede gewoonte om zichzelf omhoog te helpen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#13 » Thu Jan 25, 2007 7:17 pm

Eigenlijk wil ik Prins Filip eens horen zeggen. Mannekes allemaal ik kuis mijn schup af, als het is om mij te beledigen en mij te vernederen, zoekt dan nen anderen zot eh. Salu en de kost(Mijn familie heeft jullie toch niet nodig)..
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#14 » Fri Jan 26, 2007 10:20 am

Je hebt zeker gelijk, maar je stelt het wat te extreem voor.

Uiteraard kost een politus evenveel als een prins, beide zijn fulltime met werken voor ons land bezig. Je zal mij niet horen klagen over hun hoge dotaties. Anderzijds verdienen ook politici veel, maar ja, een topmanager verdient nog stukken meer en een zanger van Clouseau, wereldkampioen wielrennen van Quick Step en twee meisje die goed met een racket overweg kunnen, zijn al helemaal binnen. Er zijn inderdaad belangrijker dingen om ons druk over te maken.

Want: het basisprobleem (waar iedereen altijd zo over jankt) is dat de koning (en de prinsen) geen macht mag hebben, braaf moet zijn en alleen positieve dingen mag zeggen.
Geen macht mag hebben: ja, maar er zijn grenzen. Een koning moet een signaal mogen geven aan de bevolking als dit iets echt principieel is. Zich uitspreken tegen racisme moet kunnen, tegen abortus (Boudewijn) ook, zolang ze daarmee de democratie niet dwarsbomen.
Braaf zijn: uiteraard, maar net dit wordt het minst kritiek op gegeven. Een buitenechtelijke dochter tot daar toe, dat is iets voor de boekjes, maar dingen die echt een schandaal zouden kunnen veroorzaken, worden verzwegen, kwestie van ons land niet in een slecht daglicht te stellen.
Alleen positieve dingen zeggen: ja en nee. Hij heeft een voorbeeldfunctie. Een koning moet de mensen moed geven en geen buitensporige kritiek geven. Daarom had prins Filip sereen moeten reageren op wat er is gebeurd. Geen dreigementen, maar eerder iets in de aard van "teleurstellend gedrag, diep gekwetst, hoopt dat het eenmalig was, nodigt uit tot dialoog om de dingen recht te zetten."
Dan had hij ook zijn misnoegen kenbaar gemaakt, maar veel subtieler en zou er niets dan lof zijn geweest over zijn reactie.

Maar de prins is ook maar een mens met fouten en emotionele reacties zoals ieder van ons en we kunnen hem dat eigenlijk niet kwalijk nemen.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#15 » Fri Jan 26, 2007 10:26 am

Math Wolf wrote:Ik heb vrijdag een examen statistiek. Waarom ben ik schijnbaar de enige die statistiek interessant vindt?
interessant vinden is blijkbaar geen garantie voor slagen. :cry:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron