Liefde voor de wiskunde!

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wat is het mooiste vakgebied van de wiskunde?

De meetkunde, natuurlijk met al die schoon rondingen en curves!
1
3%
De meetkunde, natuurlijk met al die schoon rondingen en curves!
1
3%
De analyse, de schoon zaken in't leven liggen in de willekeurig klein te krijgen zaken.
5
13%
De analyse, de schoon zaken in't leven liggen in de willekeurig klein te krijgen zaken.
5
13%
De algebra, want al die schone structuren zijn best wel vet!
2
5%
De algebra, want al die schone structuren zijn best wel vet!
2
5%
De toegepaste wiskunde, al dien andere zever heb ik niet nodig.
5
13%
De toegepaste wiskunde, al dien andere zever heb ik niet nodig.
5
13%
Mooie wiskunde? Wiskunde is archielelijk, daar krijg ik alleen koppijn van!
6
16%
Mooie wiskunde? Wiskunde is archielelijk, daar krijg ik alleen koppijn van!
6
16%
Total votes: 38

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#16 » Mon Jan 22, 2007 7:31 pm

Wij vinden dat nu eenmaal knap zo'n schoon bewijs en een vette theorie.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#17 » Mon Jan 22, 2007 8:44 pm

danku Sem ! Toch iemand die mij begrepen heeft :D
Yannick, ge waart er ni ver af, maar eigenlijk is da wel freaky da gij zijt gaan opzoeken wa da die mensen eigenlijk waren... De Eliminator ("remember : I'll be back") was niet degene die het over de mooie ronde getallen had, dat was tijdens een discussie tussen het winnende koppel. Uit deze discussie is ook een welbekende vraag gekomen bij de eerste bac. wiskunde, namelijk "wat studeert gij ?" (ik denk dat ik niet ga moeten uitleggen hoe het daar op gekomen is)
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#18 » Mon Jan 22, 2007 9:29 pm

Joke wrote:"ik ben de boeman die Deborah der uit heeft gesmeten"
Eigenlijk is dit de grote hint die alles liet wijzen naar beauty en de nerd. Die zin herkende ik direct, het was een hilarische quote van de grappige meest gebrilde jongen.

Even mijn gedachten reconstrueren
Boeman => Christophe => Eliminator,
uit gesmeten => Christophe => Eliminator,
Deborah => B&N

Zoals je kunt zien Dear Watson, het was niet zo freaky dan dat het lijkt, zeker niet als je bedenkt dat ik al de afleveringen van B&N heb gezien via streaming-tv op rtl.nl. Op die site ben ik dan ook in 5 seconden, want hij stond in mijn . Alles klopte, maar ik was de naam van die jongen kwijt(dat ene gat in mijn geheugen). Dat hij bioloog was wist ik ook nog.

Nu weet ik terug denk weet ik zelfs waarover zijn zin ging, die ronde getallen. Nu ik er aan terugdenk. Merkwaardig dat ik dat allemaal wist? Zeer zeker Dear Watson, maar freaky? Dat zeker niet. Zoals je kunt zien is het allemaal niet zo vergezocht als het lijkt.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#19 » Tue Jan 23, 2007 12:38 pm

Verdyck wrote:Wij vinden dat nu eenmaal knap zo'n schoon bewijs en een vette theorie.
Enkelvoud a.u.b. Enkelvoud!
(een mede wiskundestudent die na bijna 4 jaar die theoriën en bewijzen soms door het raam wil smijten)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#20 » Tue Jan 23, 2007 1:55 pm

Beste Sherlock, je hebt het nog niet helemaal door.
Hetgene dat freaky is is niet het feit dat je alle episodes gezien hebt (allee, dan zou ik niet moeten zeggen dat je freaky bent in ieder geval :wink: ) maar het feit dat je wist dat hij bioloog was !
Daarbij, Cristophe is niet de grootste nerd, dat was Eric, hij werd ook verkozen als grootste nerd van Nederland (wat toch wel al iets wil zeggen), en mijn vrouwelijke mening zegt toch ook dat Cristophe minder lelijk was toen zijn bril af was.
Nu, mijn beste Sherlock, het is niet Cristophe dat aan ronde getallen denkt maar Eric. Je hebt dus goed onthouden dat Cristophe de Eliminator is en dat hij niet heeft gewonnen dus Cristophe en Fanny zijn niet het winnende koppel, dat waren Eric en Rachael.
Deze 2 momenten waren volgens mij bij de beste van dit programma, alhoewel de episode met de spijker toch hét grote moment was.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#21 » Tue Jan 23, 2007 2:05 pm

Even wat meer informatie over Sherlock, deze Sherlock zijn grootste zwakte is: namen onthouden(zelf hebt ge dat wss al aan de lijve ondervonden dear Watson). Eigenschappen onthouden daar heb ik helemaal geen moeite mee. Trouwens de grootste Nerd van de Benelux is niet gekend, daar Christophe Belg is, en de broertjes Hollands zijn.

Wie de grootste nerd van de twee is? Bwa, Christophe is de meest houterige allezins, maar hij is een Belg en bovendien geen informaticus. En twee nerds ondereen verstekt wss alleen maar.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Sem
Posts: 92

Post#22 » Tue Jan 23, 2007 6:47 pm

De scene met de spijker ? Ik meen mij te herinneren dat het al dan niet spijker zijn van dat "object" discuteerbaar was.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#23 » Tue Jan 23, 2007 9:09 pm

das waar lol het begon met een vijs zeker he ? :D

Het al dan niet informaticus zijn maakt van een persoon geen grotere nerd. Niets of niemand kan tegen Eric op, hij is de grootste ! Zelfs niet Cristophe, zelfs al is hij belg, zelfs al is hij de Eliminator, Eric is de grootste !
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#24 » Tue Jan 23, 2007 9:21 pm

Ik vind het maar raar ze, ge hebt zelf zo'n hoge nerd-score(niets in vergelijking met de mijne, maar ja) en ge gaat dan oordelen over het nerd-gehalte van andere mensen.

Als ge echt het nerd-gehalte wilt beoordelen van mensen zoudt ge dan niet een bende beauty's moeten hebben met een IQ van 80-90 om zoiets te beslissen.

Zoals ge de jury in een Miss-verkiezing ook niet laat bestaan uit vrouwen.

Maar ja, in het land der blinden is éénoog koning zekers.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#25 » Wed Jan 24, 2007 12:20 am

Ooit ging deze topic over Wiskunde ...

Sem
Posts: 92

Post#26 » Wed Jan 24, 2007 12:35 am

Ook hiermee is het bewijs ( zoals het hoort in de wiskunde, een bewijs voor alles ! ) geleverd voor de stelling "wiskunde leidt tot interessante conversaties".

De reden waarom bij miss-verkiezingen geen vrouwen in de jury zitten ? Daar is hoogstwaarschijnlijk een andere reden voor...

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#27 » Wed Jan 24, 2007 9:08 am

mijn nerd gehalte is nog altijd onder de 50, dus ben nog geen totale nerd. En aangezien je toch zo veel vertrouwen hebt in die test, dan zou je ook moeten hebben opgemerkt dat informatici lager scoorden dan wiskundigen (gemiddeld zeker en vast), dus informatici zijn niet per definitie nerds.

amai, ik had nooit gedacht dat ik ooit informatici ging verdedigen :?
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#28 » Wed Jan 24, 2007 1:43 pm

Joke wrote:mijn nerd gehalte is nog altijd onder de 50, dus ben nog geen totale nerd. En aangezien je toch zo veel vertrouwen hebt in die test, dan zou je ook moeten hebben opgemerkt dat informatici lager scoorden dan wiskundigen (gemiddeld zeker en vast), dus informatici zijn niet per definitie nerds.

amai, ik had nooit gedacht dat ik ooit informatici ging verdedigen :?
we appreciêren het ^^.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#29 » Wed Jan 24, 2007 1:57 pm

Als mede 50+ scorer in de nerdity test, moet ik Joke gelijk geven. Of het nu aan de test lag of niet, wiskundigen hadden gemiddeld hogere scores.

Een andere, psychologische verklaring ligt misschien in het feit dat informatici, op enkele uitzonderingen na, zichzelf niet echt nerds vinden, terwijl wiskundigen, op enkele uitzonderingen na, zichzelf wel nerds vinden. Misschien dat dit psychologisch effect heeft meegespeeld bij het invullen van de test.

Mijn algemeen besluit is echter: nerds = soort van vakverslaafde in een wetenschapsrichting en die vind je in elke richting wel terug. Alleen is het zo dat wiskunde en informatica nu eenmaal meer verslavend zijn dan bijvoorbeeld fysica, chemie of biologie.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Teun
Posts: 216

Post#30 » Wed Jan 24, 2007 4:12 pm

Sem wrote:Ook hiermee is het bewijs ( zoals het hoort in de wiskunde, een bewijs voor alles ! ) geleverd voor de stelling "wiskunde leidt tot interessante conversaties".
Interessante conversaties zijn dus de conversaties die niet over de wiskunde gaan? (=offtopicpraat)

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron