De ruimte der mensen

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Interessante vraag?

Ga ergens anders zagen
2
6%
Ga ergens anders zagen
2
6%
Zeg, serieus blijven alstublieft
0
No votes
Zeg, serieus blijven alstublieft
0
No votes
Hebt ge echt niets beters te doen?
2
6%
Hebt ge echt niets beters te doen?
2
6%
Nee Nee Nee Nee (duidelijk nu?)
2
6%
Nee Nee Nee Nee (duidelijk nu?)
2
6%
Aaaarrrggghhhh
3
9%
Aaaarrrggghhhh
3
9%
Ja, interessant (psst, stem dit of hij begint te huilen)
3
9%
Ja, interessant (psst, stem dit of hij begint te huilen)
3
9%
Wow, waar haal je die inspiratie? (En geef nu die beloofde 50 euro)
4
13%
Wow, waar haal je die inspiratie? (En geef nu die beloofde 50 euro)
4
13%
Total votes: 32

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

De ruimte der mensen

Post#1 » Thu Dec 21, 2006 12:24 am

Gevolg van een discussie binnen een andere topic. Laten we proberen de mensen voor te stellen binnen een wiskundige structuur. Mannen en vrouwen hebben aparte eigenschappen.
Hierbij moet hetvolgende gelden:
man + man = 2 mannen
vrouw + vrouw = 2 vrouwen
...
man * vrouw = man of vrouw
man * man is niet welgedefinieerd
vrouw * vrouw is evenmin welgedefinieerd

Als deze ruimte vast genomen wordt, is het interessant om ook D.S.P. (waar deze letters voor staan kijk bij Vragen?Hier! topic in 1e bac subforum) daarin te plaatsen.

Ik post later zelf als ik een goed idee heb.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#2 » Thu Dec 21, 2006 11:27 pm

Zou de ruimte der mensen geen algebra kunnen zijn Bartje? we moeten alleen nog de relatie's zoeken die we der uit moeten wegdelen. Voor de anderen gewoon een de ring met de verschillende veeltermen met X en Y en dan wat equivalentierelatie'tje van Van Steen er uit smodderen. als ik den boel geblokt heb zalk het wel een proper uittypen in LaTeX.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#3 » Sat Dec 23, 2006 6:17 pm

Verdyck wrote:Zou de ruimte der mensen geen algebra kunnen zijn Bartje? we moeten alleen nog de relatie's zoeken die we der uit moeten wegdelen. Voor de anderen gewoon een de ring met de verschillende veeltermen met X en Y en dan wat equivalentierelatie'tje van Van Steen er uit smodderen. als ik den boel geblokt heb zalk het wel een proper uittypen in LaTeX.
Misschien, maar ik zie niet in hoe we die niet welgedefinieerde vermenigvuldiging er dan inkrijgen. Ik vrees eerlijk gezegd dat we twee ruimtes gaan moeten maken, die van de mannen en die van de vrouwen, waarin alleen de optelling gedefinieerd is en de vermenigvuldiging niet, bij voorkeur beide groepen dus. En dan een vermenigvuldiging tussen die twee groepen definiëren die GEEN uniek maar wel een gedefinieerd resultaat geeft in 1 van beide groepen. (geen uniek omdat een zelfde man en vrouw twee verschillende kinderen kan hebben.)
Daarvan ging ik uit bij mijn eerste veronderstelling.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#4 » Sun Dec 24, 2006 12:47 am

Ik vind de poll en de mogelijkheden hilarisch, elke keer dat ik em lees moetek weer lachen.

Maar eigenlijk wat is de vraag?

En wat is (de) D. S. P.?
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#5 » Sun Dec 24, 2006 11:25 am

Verdyck wrote:Ik vind de poll en de mogelijkheden hilarisch, elke keer dat ik em lees moetek weer lachen.

Maar eigenlijk wat is de vraag?

En wat is (de) D. S. P.?
Ik heb nog ergere polls dan dit gemaakt...

D.S.P. betekent dat/die stom programma/programmeertaal en dan kan je al raden waarover het gaat. Dat was gewoon een voorstel om de naam O....n niet meer te moeten gebruiken op het wiskunde forum.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests