Binnenkort geen Wiskunde (en wijsbegeerte) meer in UA?

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

wem
Posts: 93
Contact:

Binnenkort geen Wiskunde (en wijsbegeerte) meer in UA?

Post#1 » Thu Oct 26, 2006 12:43 pm

Antwerpen dreigt twee opleidingen te verliezen

De studies wiskunde en wijsbegeerte van de Universiteit Antwerpen liggen bij de kwaliteitscontrole onder vuur. De universiteit dreigt deze studies te moeten opdoeken.

Volledig artikel

Bron: De Standaard 2006/10/26

User avatar
Sven
Posts: 145

Post#2 » Thu Oct 26, 2006 5:19 pm

Kan je het volledige artikel posten zodat mensen zonder on line abonnement op de standaard het ook kunnen lezen?

wem
Posts: 93
Contact:

Post#3 » Thu Oct 26, 2006 5:42 pm

Sven wrote:Kan je het volledige artikel posten zodat mensen zonder on line abonnement op de standaard het ook kunnen lezen?
Dan zal het helemaal niet meer onder het citaatrecht passen vrees ik ;-)
Misschien dat een andere krant het in een niet-betalend gedeelte heeft geplaatst en dat daarnaar gelinkt kan worden ???

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#4 » Fri Oct 27, 2006 9:14 pm

Dat zou een ramp zijn, hoe zouden we dat kunnen voorkomen?
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Bart
Posts: 9

Post#5 » Tue Oct 31, 2006 4:49 pm

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GCJ13N7LD

nieuwsblad: zelfde artikels als De Standaard, maar gratis!

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#6 » Fri Nov 03, 2006 5:51 pm

Mercikes, uiteindelijk blijkt dat de Wiskunde redelijk safe zit, de kranten fouten hebben gemaakt en het nieuws opgeblazen. (Stomme pers, altijd te beroerd om hun fouten recht te zetten) De Fysica aan de andere kant zit met een groter probleem, soit het is een te groot verhaal om uit de doeken te doen op het forum. Maar de Wiskunde is verre van weg uit de UA en moest dat al het geval zijn na vijf als'en dan pas vanaf het jaar 2011 ofzo(maar ik herhaal hoogst onwaarschijnlijk). Spread the word!
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#7 » Sun Nov 05, 2006 12:08 am


User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#8 » Sun Nov 05, 2006 1:34 pm

zonder wiskunde zouden we maar INAK zijn :(

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#9 » Sun Nov 05, 2006 1:46 pm

slimmy wrote:zonder wiskunde zouden we maar INAK zijn :(
DAMN :(

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Alles in orde

Post#10 » Fri Dec 01, 2006 1:00 am

Ondertussen is (officieus) alles in orde. Ik heb hierover bevestiging gekregen van professor Van Oystaeyen, voorzitter van de onderwijscommissie.

Bovendien
1. was het niet de wiskunde, maar wel de visitatiecommissie die haar werk slecht had gedaan.
2. zou de wiskunde in het allerslechtste geval gewoon gebleven zijn, maar mocht er geen master (dus enkel bachelor) georganiseerd worden
3. is het opgeblazen, voornamelijk op ATV. De slimme wiskundige denkt direct aan de zoveelste smerige streek van Leuven om de concurrentie zwart te maken.

Conclusie: we zijn en blijven 1 van de beste wiskunde opleidingen van Vlaanderen met proffen op internationaal topniveau.

De enige opmerkingen in het visitatierapport (ik heb het gelezen) gaat over het tekort aan toegepaste wiskunde en personeel. Het eerste is ondertussen aangepast, het 2de ligt niet aan de wiskunde, maar aan de universiteit zelf die een verhoudingsgewijs te grote administratie heeft ten opzichte van het academisch personeel.

Wie het visitatierapport wil lezen, stuur me een mail met je emailadres en dan stuur ik het door, ik heb het op mijn computer staan.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron