Beste collega's (oh, hoe formeel )
Eos heeft in mijn ogen een grote fout gemaakt...
DAT KLOPT TOCH HELEMAAL NIET????
of ben ik weer domme dingen aan het zeggen...
Moderator: Praesidium
Ongerelateerd lijkt me de commentaar van 'Hoe vliegt een vliegtuig?' leuk om over na te denken:De luchtsnelheidsverschillen boven en onder een vleugelprofiel kunnen met behulp van de Wet van Bernoulli worden omgerekend in drukverschillen, die ook weer liftkracht veroorzaken. De verklaring dat de lucht langs de bovenkant van de vleugel een langere weg moet afleggen en daarom sneller gaat stromen dan de lucht die onder de vleugel door gaat, is onjuist. We zouden dan immers ook wel een vleugel met een holle bovenkant of met heel veel hobbeltjes erin kunnen maken.
Dit verhaal heb ik weleens gehoord ja, maar dan vraag ik me toch ook nog af hoe vliegtuigen op hun kop kunnen vliegen, immers dan zal de opwaartse kracht een neerwaartse kracht worden.....??
Vliegtuigen die ondersteboven vliegen hebben een symmetrisch vleugelprofiel. Ze vliegen ook niet horizontaal, maar met de voorkant van de vleugel hoger dan de achterkant om zo lift te genereren.Tom wrote:Dit verhaal heb ik weleens gehoord ja, maar dan vraag ik me toch ook nog af hoe vliegtuigen op hun kop kunnen vliegen, immers dan zal de opwaartse kracht een neerwaartse kracht worden.....??
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests