[Levensbeschouwing]

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#46 » Tue Jun 01, 2010 6:49 pm

zeg, zeg, ik heb toch dank u gezegd..:(

en ja, er staat quatch in die cursus, maar ach, dat wisten we al wel :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#47 » Tue Jun 01, 2010 7:10 pm

Haha, heel die cursus is wel grappig :p we spreken met een paar af om halftien in't kaf, wie wilt komt ook, dan kunnen we samen naar de Q wandelen!
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Pieter Taels
Posts: 135

Post#48 » Tue Jun 01, 2010 7:22 pm

ben wrote:Diee C is echt belachelijk!

Staat idd vol met fouten of toch op z'n minst onnauwkeurigheden. Dat van die elementaire deeltjes tot daartoe, maar dat stuk over het zoeken van het godsdeel in de hersenen :s WTF! "een wetenschappelijke studie uitgevoerd op twee personen, de ene met een defect in de hersenen, de andere heel religieus, heeft uitgewezen dat er misschien een bepaald deel in de hersenen zou kunnen instaan voor het godsbesef. En als het dat deel niet is, dan zeker het andere"

Pfff... quatch!
Ik HAAT het C deel: "hmm: ik ben een neurochirurg die geen deftige zin kan schrijven en de cursus levensbeschouwing duidelijk zelf nooit gevolgd heb, maar ik laat nonnekens bidden en dan vind ik hersenactiviteit dus bestaat god niet en moeten we hersenkwabben verwijderen bij moslimfundamentalisten..."

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#49 » Tue Jun 01, 2010 7:28 pm

ben wrote:Diee C is echt belachelijk!

Staat idd vol met fouten of toch op z'n minst onnauwkeurigheden. Dat van die elementaire deeltjes tot daartoe, maar dat stuk over het zoeken van het godsdeel in de hersenen :s WTF! "een wetenschappelijke studie uitgevoerd op twee personen, de ene met een defect in de hersenen, de andere heel religieus, heeft uitgewezen dat er misschien een bepaald deel in de hersenen zou kunnen instaan voor het godsbesef. En als het dat deel niet is, dan zeker het andere"

Pfff... quatch!
wat is er fout aan het deel over elementaire deeltjes?
ik denk dat ge dat van dat godsbesef genuanceerd moet zien, er zijn bepaalde delen van de hersenen die instaan voor emoties en van die dingen, maar het is inderdaad heel onwaarschijnlijk dat zo'n arbitrair/specifiek concept een apart plaatsje zou hebben. lol een wetenschappelijke studie op 2 personen is toch geen wetenschappelijke studie
dat is zoals het aantonen van een lineair verband door uw enige 2 datapunten met elkaar te verbinden...

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#50 » Tue Jun 01, 2010 8:59 pm

Ge kunt nauwelijks ontkennen dat dat de beste benadering in kleinstekwadratenopzicht is!

En ge had allemaal de module rond kunst moeten kiezen. Daar staan prachtzinnen in als:
Verbonden met de religieuze bron van de Lichtaard, wordt de mens mens door mens te blijven.
Als er over dit stuk een vraag komt wil ik deze zin gewoon gebruiken in mijn antwoord, ik heb 'm al helemaal gememoriseerd.

De rest van de module is een pak aangenamer en zeker de les over muziek was geweldig. Dit terzijde :).

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#51 » Tue Jun 01, 2010 9:08 pm

Pieter Taels wrote:
ben wrote:Diee C is echt belachelijk!

Staat idd vol met fouten of toch op z'n minst onnauwkeurigheden. Dat van die elementaire deeltjes tot daartoe, maar dat stuk over het zoeken van het godsdeel in de hersenen :s WTF! "een wetenschappelijke studie uitgevoerd op twee personen, de ene met een defect in de hersenen, de andere heel religieus, heeft uitgewezen dat er misschien een bepaald deel in de hersenen zou kunnen instaan voor het godsbesef. En als het dat deel niet is, dan zeker het andere"

Pfff... quatch!
Ik HAAT het C deel: "hmm: ik ben een neurochirurg die geen deftige zin kan schrijven en de cursus levensbeschouwing duidelijk zelf nooit gevolgd heb, maar ik laat nonnekens bidden en dan vind ik hersenactiviteit dus bestaat god niet en moeten we hersenkwabben verwijderen bij moslimfundamentalisten..."
Haha, Pieter, zalig, ik dacht net hetzelfde bij het lezen van die 10 pagina's, echt nonsens. En dan zeggen dat ze dat zelf beseffen, want "diezelfde wetenschapper heeft enkele jaren geleden zogezegd het homo-gen ontdekt, wat nog door niemand is bevestigd", dus waarom worden er dan 10 blzn over volgeluld ? :roll:
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Pieter Taels
Posts: 135

Post#52 » Tue Jun 01, 2010 10:06 pm

Dat zijn onderzoek zelf abominabel is vind ik dan nog één ding, maar ik erger mij dood aan de redenering die in heel die tekst (en half de C module) wordt gemaakt, namelijk dat omdat religie plaats vindt in de hersenen God niet bestaat. Er zijn ongetwijfeld veel argumenten om niet gelovig te zijn, maar geen 'wetenschappelijke' argumenten. We weten al heeeeeeeeeel lang dat we als mens uit een hoop atomen bestaan, daarom kan je een mens nog niet reduceren tot een hoop atomen. Dat doen ze hier voortdurend, bv: verliefdheid is gestoeld op biochemische processen -> ahja, dus liefde bestaat niet en is enkel en alleen een evolutionaire strategie voor voortplanting...

User avatar
wout
Posts: 21

Post#53 » Tue Jun 01, 2010 10:37 pm

ik krijg al zin om die cursus om te lachen mee te volgen!
Der is precies wel veel ruimte voor discussie.

Mss is dat de onderliggende punchline: dat er altijd ruimte is voor discussie, hoe vreemd het onderwerp ook wel is. Gekke wetenschappers kunnen zeggen: ahja het zit zo en zo ineen en niet anders, awel even gekke niet-wetenschappers kunnen (en moeten dat ook kunnen) beweren dat het zo en zo ineen zit, wat dan weer als zever en onzin in de oren van anderen klinkt, enz..

Zolang een idee believers heeft, blijft het bestaan (wat de anders-denkende er ook van vinden)...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#54 » Tue Jun 01, 2010 10:41 pm

het onderscheid tussen A module en C module is wel opmerkelijk. In den A: We moeten samen hand in hand leven met religie, in de C: tis allemaal zever in pakskes :P.

Swat, ik wil wel meewandelen morgen ^^
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Mornië
Posts: 190

Post#55 » Tue Jun 01, 2010 11:41 pm

wout wrote:ik krijg al zin om die cursus om te lachen mee te volgen!
Het is ni dat ge een keuze hebt ze... Volgen zuldet toch!

TimP
Posts: 13

Post#56 » Thu Mar 17, 2011 8:16 pm

Dit forum is eigenlijk wel dood, maar toch eens proberen...

Weet er iemand wanneer de lessen van Leiers starten (Module C, natuurwetenschap)? Dat zij zowat de enige lessen die ik dacht te volgen :)

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re:

Post#57 » Fri Mar 18, 2011 1:52 am

TimP wrote:Dit forum is eigenlijk wel dood, maar toch eens proberen...

Weet er iemand wanneer de lessen van Leiers starten (Module C, natuurwetenschap)? Dat zij zowat de enige lessen die ik dacht te volgen :)
Nee, maar Herwig is awesome :D
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Re: [Levensbeschouwing]

Post#58 » Mon Mar 28, 2011 11:43 pm

staat dat niet op blackboard?

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [Levensbeschouwing]

Post#59 » Tue Mar 29, 2011 10:12 am

ben wrote:staat dat niet op blackboard?
Vorig jaar wel iig
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron