subatomaire fysica

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#91 » Mon Jun 07, 2010 6:23 pm

christophe wrote:julie over Gamow-Teller en Fermi overgangen; ik heb vaag ergens kunnen afleiden dat het te maken heeft met de manier waarop de spins van het elektron en neutrino koppelen
Mja, das ni meer erg, ik heb gemerkt dat er een deel van hoofdstuk 12 van die boek over gaat, als ik nog tijd heb zal ik dat wel eens doorbladeren :)
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#92 » Mon Jun 07, 2010 8:28 pm

simonkb wrote:P: vierimpuls
p: grootte 3 impuls

Damn, ik was net zo trots dat ik het had gevonden en scrolde even naar beneden, soit... Vergeet uw mandelstamvariabelen niet! Die maken het leven vaak veel gemakkelijker!

Een vraagje: gamma verval, da's toch specifiek een kern die vervalt door een foton uit te zenden he? Dus een geëxciteerde kern die relaxeert? Of vallen daar ook fotonen onder die door terugvallende elektronen worden uitgezonden? Of ook door annihilerende andere elementaire deeltjes?

BTW, volgens de tuyaux heeft hij drie jaar geleden (in 2007) gevraagd om dat 'A triangle that matters (april 2007)' te bespreken op de theorie. Dit jaar hebben wij een ander artikel gekregen uit april... Ik zou het eens lezen als ik jullie was :) (hmm, begin goed te worden in het zoeken van verbanden die absoluut niet onderbouwd zijn, stomme cursus.)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#93 » Mon Jun 07, 2010 9:10 pm

lol ruben , ik was aan het zoeken naar CP en pionen
en ik vond

http://www.physicsforums.com/showthread ... ost2750920

oh boy

dit heb ik ook gevonden ivm pariteit pion
http://quantummechanics.ucsd.edu/ph130a ... de323.html

Ja het gaat enkel over de kern, en trouwens volgens mij is er geen enkele elektronische overgang die zo energetisch is om een gamma foton uit te zenden

haha dus we krijgen een vraag over dubbel beta verval en massa van neutrinos

Caro

Post#94 » Tue Jun 08, 2010 10:14 am

Die link van mario, voor het artikel in search of no neutrino's doet het niet (meer)... Heeft iemand het toevallig al gedownload die het kan doorsturen?

mario
Posts: 32

Post#95 » Tue Jun 08, 2010 10:28 am

CKM matrix
waarom moet da een 3x3 worden bij het invoegen van complexe getallen/CP violation?

Code: Select all

http://rs526tl.rapidshare.com/cgi-bin/upload.cgi?rsuploadid=142215953610213395
gogogo!

simonkb wrote:P: vierimpuls
p: grootte 3 impuls

.

aaaaah meric =)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#96 » Tue Jun 08, 2010 11:01 am

who knows? de Cabbibo matrix voor 2 quarks families is een reële matrix. CKM zal voor 3 families complex zijn, maar dat is geen deel van deze cursus.. als hij complex is dan betekent dat dat de matrixelementen voor materie en anti-materie anders zijn omdat die voor anti-materie de complex toegevoegde is; spiegeling over de reële as en dus CP breking aangezien materie en anti-materie andere vertakkingverhoudingen hebben. via CMK*CKMdagger hebt ge 6 unitariteitsrelaties die CP behoud uitdrukken, de andere 3 drukken unitariteit zelf uit, nl er moet een overgang zijn, waarvan 1 van deze 6 arbitrair genomen wordt en dé CP driehoek voorstelt

Caro

Post#97 » Tue Jun 08, 2010 11:45 am

Ik snap nu niet ze, mario :?

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#98 » Tue Jun 08, 2010 12:03 pm

mario wrote:CKM matrix
waarom moet da een 3x3 worden bij het invoegen van complexe getallen/CP violation?
Ziehier een korte verklaring in lijn met wat Christophe zegt:
http://www.physicsforums.com/showpost.p ... ostcount=3

mario
Posts: 32

Post#99 » Tue Jun 08, 2010 12:37 pm

Caro wrote:Ik snap nu niet ze, mario :?
? ik snap u ni xD

Caro

Post#100 » Tue Jun 08, 2010 1:14 pm

mario wrote:

Code: Select all

http://rs526tl.rapidshare.com/cgi-bin/upload.cgi?rsuploadid=142215953610213395
gogogo!
? :D

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#101 » Tue Jun 08, 2010 7:30 pm


User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#102 » Tue Jun 08, 2010 7:32 pm

Haha, die eerste 2 "driehoeken" zijn wel hilarisch :p, maar waren er geen 6 in totaal? Dat staat toch in dat artikel...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#103 » Tue Jun 08, 2010 8:34 pm

Julie wrote:Haha, die eerste 2 "driehoeken" zijn wel hilarisch :p, maar waren er geen 6 in totaal? Dat staat toch in dat artikel...
IMHO waren er maar 4 onafhankelijke vrijheidsgraden/variabelen in die matrix, waarvan een fasefactor (die ze willekeurig/"net goed" kiezen?) => 3 driehoeken.

Als er al zes zijn, zullen ze twee aan twee dezelfde zijn denk ik.

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#104 » Tue Jun 08, 2010 8:36 pm

rubenvb wrote:
Julie wrote:Haha, die eerste 2 "driehoeken" zijn wel hilarisch :p, maar waren er geen 6 in totaal? Dat staat toch in dat artikel...
IMHO waren er maar 4 onafhankelijke vrijheidsgraden/variabelen in die matrix, waarvan een fasefactor (die ze willekeurig/"net goed" kiezen?) => 3 driehoeken.

Als er al zes zijn, zullen ze twee aan twee dezelfde zijn denk ik.
Mja, wrs, in dat artikel staat dat er een driehoek is voor elke combinatie van 2 kolommen of 2 rijen uit de matrix, dus 6 in totaal...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Mornië
Posts: 190

Post#105 » Tue Jun 08, 2010 10:26 pm

Veel succes lieverds ^^

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron