Hydrodynamica

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#16 » Mon May 24, 2010 10:43 pm

sorry ruben, maar ge zijt echt wel fout hoor!

Een stroomlijn is de oplossing van de vergelijking waarin je zegt dat de stroomlijnfunctie gelijk moet zijn aan een constante. Een element uit R, pakt het element "c" dus. De verzameling van alle punten in het vlak die voldoen aan de vergelijking vormen op die manier de stroomlijn. (het is dus een impliciete vergelijking)

Dit geldt voor alle elementen uit R en op die manier krijg je de stroomlijnen, waarvan er steeds slechts enkele getekend zijn in de tekeningetjes die wij maken.

Als je je dan met een of ander getal (pakt b) vermenigvuldigd, dan is het inderdaad zo dat je bij een andere waarde uit R gaat moeten zoeken om dezelfde stroomlijn te krijgen, maar hij gaat er ergens zijn! (in dit geval bij . Aangezien we voor onze stroomlijnen alle mogelijke elementen uit R beschouwen, verandert er dus niets aan ons patroon van stroomlijnen.

Dit heeft dus hoegenaamd niets te maken met de snelheid langs een stroomlijn of weet ik veel wat.

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#17 » Mon May 24, 2010 11:21 pm

FYI: ik gaf m'n ongelijk gigantisch hard toe... Ik zal in 't vervolg mezelf nog harder aanpakken :-)

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#18 » Mon May 24, 2010 11:30 pm

ja, sorry, ik had ni gezien wat je erboven had getypt. Ik voelde me al aangevallen. Volgende keer geen afbeeldingen meer he ruben :P

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron