Experimentele Technieken Deel 2

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
christophe
Posts: 442

Experimentele Technieken Deel 2

Post#1 » Thu May 20, 2010 6:54 am

hoe zit het met die extra leerstof? bv dat stuk over ramanverstrooiing etc , moeten we dat ook kennen?

User avatar
wout
Posts: 21

Post#2 » Thu May 20, 2010 10:29 am

yep, ik dacht het wel..
Maar dat van die Ramanverstrooing is eigenlijk een soort van samenvatting vanuit Ramanspectografie bezien. Dus alles wat ge moet weten van achtergrond om aan Ramanspectrofobie te doen.

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#3 » Thu May 20, 2010 4:01 pm

zijn er naast dat bundeltje nog andere bundeltjes uitgedeeld?

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#4 » Thu May 20, 2010 5:52 pm

Er zijn nog oplossingen van zijn 'oefeningen die je thuis eens moest uitzoeken' uitgedeeld bij mijn weten. Verder hoop ik niets.

Mornië
Posts: 190

Post#5 » Mon May 31, 2010 7:09 pm

wout wrote:Dus alles wat ge moet weten van achtergrond om aan Ramanspectrofobie te doen.
Ik heb daar ook wel een fobie aan overgehouden :lol:

User avatar
Q
Prosenior
Posts: 663

Post#6 » Wed Jun 02, 2010 1:07 pm

Zijn er stukken uit de leerstof waarvan die heeft vermeld dat die wegvallen?
Verder heb ik enkel een bundeltje over 'Enkele veelgebruikte optische spectroscopische technieken'. Daar wordt Raman wel ff in toegelicht. Is dat het enige bundeltje dat er is uitgedeeld en is dat te kennen?
Kzie er alvast niet naar uit..
Mazzel

Mornië
Posts: 190

Post#7 » Wed Jun 02, 2010 1:56 pm

Er valt niets weg, alleen is er nogal heel snel door hoofdstuk 12 gelopen. Dat bundeltje is idd het enige al zijn er ook nog oplossingen voor oefeningen uitgedeeld. Dat is misschien ook wel handig.

Is het eigenlijk gewoon een gesloten boek examen of?

User avatar
wout
Posts: 21

Post#8 » Wed Jun 02, 2010 5:53 pm

Mornië wrote:Is het eigenlijk gewoon een gesloten boek examen of?
ik neem aan van wel. Hij heeft er niets specifiek over gezegd en volgens onze goeie vriend, Mr. blackboard, is het:

Examen:
Schriftelijk met mondelinge toelichting
Gesloten boek

Dus ik leer alsof het een schriftelijk gesloten boek examen is dat ik mondeling moet toelichten.
(maar voor de zekerheid maak ik toch een mp3'tje met fluisterwoorden op zoals 'Laser', '18/20', 'monochromator', 'goed resultaat', 'coherent licht', 'mooie punten', 'diffractiepatroon', enzo en laat dat tijdens mijn mondeling heel stil op de achtergrond afspelen a la subliminal message..(http://nl.wikipedia.org/wiki/Subliminale_boodschap) :) )

User avatar
Q
Prosenior
Posts: 663

Post#9 » Wed Jun 02, 2010 6:35 pm

Heeft er iemand die oplosingen van die oefeningen aub? :-s
Mazzel

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#10 » Thu Jun 10, 2010 2:57 pm

wat is on chip binning en wat is het effect ervan voor de uitlezing van een CCD?

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#11 » Thu Jun 10, 2010 3:33 pm

Waar staat dat ergens Christophe?

En weet er iemand hoe ge uit uw gamma = 10^8 s^-1 kunt halen dat uw delta mu = 1.6*10^7 Hz? Ik heb dat ergens in mijn notities staan bij pagina 210 in een oefn, maar weet niet of die delta mu gegeven is, of ge die uit uw gamma kunt halen?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#12 » Thu Jun 10, 2010 3:43 pm

Julie wrote:En weet er iemand hoe ge uit uw gamma = 10^8 s^-1 kunt halen dat uw delta mu = 1.6*10^7 Hz? Ik heb dat ergens in mijn notities staan bij pagina 210 in een oefn, maar weet niet of die delta mu gegeven is, of ge die uit uw gamma kunt halen?


dus


User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#13 » Thu Jun 10, 2010 3:45 pm

rubenvb wrote:
Julie wrote:En weet er iemand hoe ge uit uw gamma = 10^8 s^-1 kunt halen dat uw delta mu = 1.6*10^7 Hz? Ik heb dat ergens in mijn notities staan bij pagina 210 in een oefn, maar weet niet of die delta mu gegeven is, of ge die uit uw gamma kunt halen?


dus

Ahja, ok, stom van mij :D
En euhm, die Maxwellverdeling (43) is wel wat anders dan degene die ik op internet vind, tenzij, wat is die N?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#14 » Thu Jun 10, 2010 3:50 pm

Julie wrote:Waar staat dat ergens Christophe?
dat staat op een extra blad oefeningen over de resolutie van een CCD

amy
WOZ
Posts: 483

Post#15 » Thu Jun 10, 2010 4:06 pm

Julie wrote:
rubenvb wrote:
Julie wrote:En weet er iemand hoe ge uit uw gamma = 10^8 s^-1 kunt halen dat uw delta mu = 1.6*10^7 Hz? Ik heb dat ergens in mijn notities staan bij pagina 210 in een oefn, maar weet niet of die delta mu gegeven is, of ge die uit uw gamma kunt halen?


dus

Ahja, ok, stom van mij :D
En euhm, die Maxwellverdeling (43) is wel wat anders dan degene die ik op internet vind, tenzij, wat is die N?
Da was ik gaan vragen en da was het aantal deeltjes volgens Wenseleers

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron