Veldentheorie Examenvragen

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

Mornië
Posts: 190

Veldentheorie Examenvragen

Post#1 » Tue Jan 12, 2010 1:27 pm

allereerst hoop ik dat iedereen zijn examen goed gegaan is natuurlijk ^^

Daarbuiten wou ik misschien eens vragen of mensen hun examenvragen en eventuele bijvragen hier zouden willen posten, dan heb ik die voor tweede zit. Zou ik heel leuk vinden! (en Geert denk ik ook :) )

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#2 » Tue Jan 12, 2010 1:57 pm

Ineens ook handig voor de tuyaux ;)
De mijne waren:
Alles wat je weet over Greense functies (hfdst. 8 en 9 helemaal eigenlijk) + vb van een toepassing in e.m.
Bijvraag op het mondeling was: Welke methode bestaat er nog om de GF te bepalen? (-> De beeldpuntmethode+ uitleggen wat deze inhoudt)
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

bert_cuypers
Posts: 15
Contact:

Post#3 » Tue Jan 12, 2010 1:57 pm

Bij mij hetzelfde als bij Julie

Caro

Post#4 » Tue Jan 12, 2010 5:08 pm

Namiddag was exact hetzelfde als de voormiddag,

Mornië
Posts: 190

Post#5 » Tue Jan 12, 2010 5:13 pm

amai en ik maar panikeren over Fourier :( kut zeg!
en grappig dat hij twee keer hetzelfde vraagt:)
ach ja veel succes met de oefeningen morgen sjoes!

User avatar
Q
Prosenior
Posts: 663

Post#6 » Wed Jan 13, 2010 7:25 pm

Die vraagt al 5 jaar hetzelfde denk ik ;-)
Mazzel

Mornië
Posts: 190

Post#7 » Wed Jan 13, 2010 9:58 pm

pakt dak die Greense functies wel onder de knie zal hebben voor de tweede zit dan ^^

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#8 » Thu Jan 14, 2010 4:15 am

typs voor 2de zitters

als ge oefeningen examen doet
ik heb een stomme fout gemaakt ivm delta functies in andere coordinatensystemen (kwamen voor tijdens opstellen van ladingsdichtheden)
de delta functies die inwerkt op een functie is dan dan gedefinieerd met de gewichtsfuncties
vb bolcoord. voor de hoek theta anders gaat ge sin theta --> sin 0 voor delta(theta) maar dat is dus niet al een geluk dat ik in een vlaag van retardeness sin 0 = 1 had geschreven :D maar wel balen dan voor r² (want de lading zat ergens op de z-as)

en ook niet vergeten dat de multipoolontwikkeling voor cartesische coord is dus als ge in andere coordinatensystemen werkt, moet ge die dingen ook transformeren vb pool x -> r cos hoek etc

voor een beter inzicht over de methode van de beeldpunten bij Greense functies (pas op is in 2D):

http://ocw.mit.edu/NR/rdonlyres/D91052D ... eensfn.pdf

Mornië
Posts: 190

Post#9 » Thu Jan 14, 2010 2:18 pm

thx Christophe, hopelijk snap ik dat in tweede zit :)

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron