[Vaste Stof Fysica]

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

Mornië
Posts: 190

[Vaste Stof Fysica]

Post#1 » Mon Jan 11, 2010 12:33 am

hoi allemaal, ik heb eens zitten zoeken naar de oplossingen van de oefeningen van den handboek en die staan gezellig online :) ik heb die gedownload van een site maar je moest er wel een account voor maken en heel wat gedoe! Het is best wel een groot documentje dus ik kan het niet zomaar door mailen naar iedereen, maar ik stel voor dat de mensen die het documentje ook graag hebben het maar eventjes op MSN moeten vragen ofzo, ik zit daar toch veel te veel voor mijn eigen goed :p

Mornië
Posts: 190

Post#2 » Mon Jan 11, 2010 12:42 am

haha en mijn allerliefste papa gaat dat morgen afdrukken op het werk, dat open boek examen van de oefeningen kan al niet meer stuk gaan denk ik ^^

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#3 » Thu Jan 14, 2010 4:20 am

ik heb een deel van de oefeningen die wij in de klas gemaakt hebben niet, ik heb enkel tot en met de oefening van de gemiddelde uitwijking voor een potentiaal met hogere orde termen (fononen, thermische expansie)

Julie? zout gij de rest willen inscannen? Ik zal u nooit meer dik noemen.

mario
Posts: 32

Re: [Vaste Stof Fysica]

Post#4 » Thu Jan 14, 2010 9:40 am

De oplossingen van het handboek :

http://thepiratebay.org/torrent/5080369 ... ion_Manual

voor mensen die weten wat een torrent is :D



kan iemand mij uitleggen wat de eerste BZ is?

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#5 » Thu Jan 14, 2010 11:30 am

of

http://rs5.rapidshare.com/files/1184814 ... Manual.pdf

L2 Google
Mornië wrote:ik heb die gedownload van een site maar je moest er wel een account voor maken en heel wat gedoe!
MMMMMMMMMMMMM....MONSTERFAIL Inge :D
Last edited by christophe on Thu Jan 14, 2010 11:43 am, edited 2 times in total.

User avatar
christophe
Posts: 442

Re: [Vaste Stof Fysica]

Post#6 » Thu Jan 14, 2010 11:37 am

mario wrote: kan iemand mij uitleggen wat de eerste BZ is?
ik kan u niet meer vertellen dan wat er letterlijk in de cursus sta of in het boek, de fysische betekenis voor diffractievoorwaarde is dat k vectoren die eindigen op de randen van alle BZ voldoen aan de voorwaarde

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Re: [Vaste Stof Fysica]

Post#7 » Thu Jan 14, 2010 1:09 pm

mario wrote:kan iemand mij uitleggen wat de eerste BZ is?
De 1BZ is:

1D: de zone afgebakend door de middelloodlijnen tussen uw oorsprong/referentiepunt en alle naaste naburen.
Wiki:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_zone.svg
Hier wordt dus een lijn getrokken tussen het beginpunt en één dat ernaast ligt en daar een middelloodlijn door getrokken. De binnenste grens gevormd door al deze lijnen is de 1ste BZ. De afbakening gevormd door de volgende is de tweede BZ enz.
Wat christofke zei over de diffractievoorwaarde is natuurlijk ook juist, en gaat over de fysische betekenis ervan.

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#8 » Thu Jan 14, 2010 2:03 pm

christophe wrote:ik heb een deel van de oefeningen die wij in de klas gemaakt hebben niet, ik heb enkel tot en met de oefening van de gemiddelde uitwijking voor een potentiaal met hogere orde termen (fononen, thermische expansie)

Julie? zout gij de rest willen inscannen? Ik zal u nooit meer dik noemen.
Ik zal het straks doen, maar kan niet garanderen dat alles leesbaar zal zijn, omdat er verschillende oefeningen in potlood staan. Als ge dat dan wat donkerder maakt en afdrukt zou dat normaal wel moeten lukken...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#9 » Thu Jan 14, 2010 2:08 pm

Bedoelt gij trws die oefening van hfdst 5, met die U(x) = cx²-gx³-fx^4? Want dat is samen met de 1ste oefn van hfdst 5, de eerste oef die ik heb :D
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Mornië
Posts: 190

Post#10 » Thu Jan 14, 2010 2:16 pm

allez boe, ik heb hier weer de foute site gevonden, meh! In ieder geval ik vind die oplossingen verre van logisch, ik heb effectief tijd moeten steken in het begrijpen van die oplossingen xd

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#11 » Thu Jan 14, 2010 3:46 pm

Julie wrote:Bedoelt gij trws die oefening van hfdst 5, met die U(x) = cx²-gx³-fx^4? Want dat is samen met de 1ste oefn van hfdst 5, de eerste oef die ik heb :D
yups

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#12 » Thu Jan 14, 2010 3:56 pm

de fysiche betekenis van de 1e BZ heeft eigenlijk meer te maken met de bandstructuur zoals ook in het boek staat, heb banden nog niet herhaald maar ik weet dat de 1e BZ de informatie bevat over het al dan niet geleider, halfgeleider of isolator zijn van een kristal

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#13 » Fri Jan 15, 2010 7:11 am

Kan iemand mij uitleggen hoe ge op slide 158 aan die s^-4 geraakt onder die gamma(4)? Die gamma-functie zie ik wel, maar dan blijft er nog over: 1/(1-e^-x) en ik zie niet waarom die dan die s^-4 geeft...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Re: [Vaste Stof Fysica]

Post#14 » Fri Jan 15, 2010 7:42 am

mario wrote:De oplossingen van het handboek :

http://thepiratebay.org/torrent/5080369 ... ion_Manual

voor mensen die weten wat een torrent is :D
lol dat is de verkeerde boek mario
oh boy, ik lees dat juist in een voetnoot waar ze naar die boek verwijzen

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#15 » Fri Jan 15, 2010 7:47 am

Julie wrote:Kan iemand mij uitleggen hoe ge op slide 158 aan die s^-4 geraakt onder die gamma(4)? Die gamma-functie zie ik wel, maar dan blijft er nog over: 1/(1-e^-x) en ik zie niet waarom die dan die s^-4 geeft...
oneindige meetkundige reeks met rede e-x vanaf s = 1
dus = e-x*(1/1-e-x) = 1/(ex-1)

en dan substitutie in integraal t = sx

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron