[Vaste Stof Fysica]

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#61 » Sun Jan 17, 2010 10:32 am

kan een holte een negatieve effectieve massa hebben?

effectieve massatensor

voor de groepsversnelling
moet dat geen sommatie over j zijn? cfr wet v. Ohm

plasmonen:

wat doet k afhankelijkheid voor dielektrische functie en wat is dat gezever over de limiet van w en k naar nul van de dielektrische functie

is het punt dat ge uit de dielektrische functie kunt halen wanneer een materiaal transparant is of niet voor lichtgolf met zekere frequentie en haalt ge de dielektrische functie uit de plasmonfrequentie of omgekeerd? hoe meet ge de plasmonfrequentie?

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#62 » Sun Jan 17, 2010 1:18 pm

grrrr bitchezzzzzzzzzzzzzzzzzz
geef antwoord plx!!!!

I did a barrel roll
...
















over 9000 times!!!!!!!!!!!

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#63 » Sun Jan 17, 2010 1:25 pm

http://www.youtube.com/watch?v=6fLW3OiH8OQ

BEATS!!
lol wat een ijsbaan en dat op 1 dag, check die bus en stel u voor dat ge daar vanachter in zit en dan iets later komt er nen tegenligger door de muur met de andere tunnel recht op nen anderen truck
OH BOY!!

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#64 » Sun Jan 17, 2010 2:05 pm

Christophe, ik heb in mijn notities voor de wet van Ohm, net zoals bij die massatensor een sommatie over i staan... (LL over i, RL eerst ij, dan j)
Dus dat is hetzelfde denk ik.
Uw vraag over plasmonfrequenties snap ik niet echt :s
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#65 » Sun Jan 17, 2010 2:06 pm

christophe wrote:kan een holte een negatieve effectieve massa hebben?
Ja, wanneer de tweede afgeleide van de energie positief is voor de k-vector waar het gat zit.
christophe wrote: plasmonen:
is het punt dat ge uit de dielektrische functie kunt halen wanneer een materiaal transparant is of niet voor lichtgolf met zekere frequentie en haalt ge de dielektrische functie uit de plasmonfrequentie of omgekeerd? hoe meet ge de plasmonfrequentie?
Ik denk het eerste, zo versta ik het toch.

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#66 » Sun Jan 17, 2010 2:19 pm

ben wrote:
christophe wrote:kan een holte een negatieve effectieve massa hebben?
Ja, wanneer de tweede afgeleide van de energie positief is voor de k-vector waar het gat zit.
maar bestaan holtes niet alleen bij de top van de valentieband (tenzij bij enorme hoge temperatuur)? en daarom altijd positief?

mja tot morgen dag

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#67 » Sun Jan 17, 2010 2:22 pm

christophe wrote:
ben wrote:
christophe wrote:kan een holte een negatieve effectieve massa hebben?
Ja, wanneer de tweede afgeleide van de energie positief is voor de k-vector waar het gat zit.
maar bestaan holtes niet alleen bij de top van de valentieband (tenzij bij enorme hoge temperatuur)? en daarom altijd positief?

mja tot morgen dag
Ik heb idd in mijn notities staan dat een holte een "deeltje" is met positieve massa en lading. Lading tegengesteld aan een elektron, maar massa is verschillend (andere kromming), plus, hoe sterker gekromd, hoe lichter de massa, maar wel steeds positief.
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#68 » Sun Jan 17, 2010 4:23 pm

als er nog mensen luisteren
voor vraag 1 van oefeningen tuyaux

http://plasmonicfocus.googlepages.com/p ... nofocusing

User avatar
Shiro
Posts: 40
Contact:

Post#69 » Sun Jan 17, 2010 5:11 pm

Stomme vraag misschien, maar op de tuyeaux staat er als theorievraag om verbanden te leggen tussen fononen en concepten uit de klassieke mechanica...kan er iemand mij uitleggen wat hiermee bedoeld wordt? :?
Merci :]
Bounce a graviton particle beam off the main deflector dish~
Thats the way we do things, lad, we're making shit up as we wish~~

mario
Posts: 32

Post#70 » Sun Jan 17, 2010 6:52 pm

Shiro wrote:Stomme vraag misschien, maar op de tuyeaux staat er als theorievraag om verbanden te leggen tussen fononen en concepten uit de klassieke mechanica...kan er iemand mij uitleggen wat hiermee bedoeld wordt? :?
Merci :]
ik denk :

fononen => QM deeltjes beschreven via klassieke mechanica (frequentie mee beschreven)

1ste helft van dat hoofdstuk gebruiken int 2de dus.

Mornië
Posts: 190

Post#71 » Mon Jan 18, 2010 10:01 am

toch nog even een laatste frustratie uiten,
grrrrrrrrrrrrrr boltzmann constantes!!!

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron