[Experimentele technieken]

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

Mornië
Posts: 190

Post#16 » Sun Jan 10, 2010 2:41 pm

humz niet direct een idee Quinten, maar als je de cursus mag gebruiken zal je zeker niet echt fout kunnen gaan :)

Laten de mensen die graag wisselen van helft iets weten, dan zal ik proberen een nieuwe regeling door te sturen?

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#17 » Sun Jan 10, 2010 9:44 pm

Dit heeft hij geantwoord!
Den Etienne wrote: Voor het examen volstaan de cursusnota's, de bijkomende bundeltjes kan je als toemaatje beschouwen.
Voor alle duidelijkheid: het zijn de hoofdstukken 1 tot en met 6, en hoofdstuk 8, met uitsluiting van het stukje "8.5 Koelprocessen".
(Hoofdstuk 7 is niet gegeven en is geen leerstof.)
Schriftelijk zullen twee praktisch gerichte vragen gesteld worden, en hierbij kan de cursus gebruikt worden.
Om beurten zal ik elk van jullie mondeling spreken over twee vragen die jullie uit een reeks vragen trekken (blind) over de onderwerpen die behandeld werden (de 2 vragen uit verschillende delen van de leerstof). Hierbij is de cursus niet beschikbaar.

Wat de vraag van Julie betreft over vergelijkingen, constanten, ... , meen ik dat deze cursus een erg beperkt aantal formules bevat die bovendien bijna allemaal direct bij de algemene fysica achtergrond horen. Ook is het niet abnormaal om een aantal grootheden te kennen en grootteordes te kunnen afschatten. Anderzijds is het nooit mijn bedoeling om enkel op geheugen te testen: het hoe en waarom is zeker zo belangrijk. Ook staan er enkele volledige tabellen met getallen ter illustratie (vb. allerlei mogelijke ijkwaarden voor thermometrie) waarvan zeker niet verwacht wordt dat jullie ze op het examen kennen.

De kwotering gebeurt voor 7 ptn op de presentaties, en vermits ik over alle tevreden tot erg tevreden was, zullen hier enkel punten in het gebied 5-7 voorkomen. Ik ben best bereid in de totale kwotering en de verdeling over de 3 delen (presentatie/ schriftelijk/ mondeling) toe te lichten voor degenen die dat wensen.

De groepen voor het examen kunnen gerust aangepast worden, waarbij de studenten minor wiskunde in de namiddag kunnen geplaatst worden indien gewenst. Gelieve me wel een lijst met de verdeling te bezorgen.

Beste groeten,
Etienne Goovaerts

amy
WOZ
Posts: 483

Post#18 » Mon Jan 11, 2010 9:00 am

Wilt dees nu zeggen dat da examen open boek is :D!!??
Want really, dan wordt het nog erg chil (als in, niet van buiten leren= leuker :))

Mornië
Posts: 190

Post#19 » Mon Jan 11, 2010 1:21 pm

mja ge hebt sowieso al 5/20 van uw presentatie,
dan moet je twee vragen open boek doen
en dna nog is twee vragen mondeling (die je zonder boek en ter plekke moet doen)
in ieder geval is het dus vrij makkelijk om te slagen =)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#20 » Mon Jan 18, 2010 11:29 am

Zijn er nog mensen die van groep willen wisselen buiten Inge en ik? Want ik heb gezegd dat ik de nieuwe lijst dan zou doormailen!
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#21 » Mon Jan 18, 2010 11:31 am

En ik kom nu pas tot de conclusie dat dat keispijtig is dat we ons laatste examen niet samen hebben :( nu kunnen we niks gaan doen daarna, tenzij de helft heel de namiddag wilt zitten wachten, en mja, 's avonds vertrekken er dan al veel op skireis ... :cry:
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#22 » Mon Jan 18, 2010 11:35 am

ow, als het zou gaan, zou ik ook wel in de voormiddag willen, ik vertrek ook op skireis, gegadigden?

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#23 » Mon Jan 18, 2010 4:03 pm

Julie wrote:En ik kom nu pas tot de conclusie dat dat keispijtig is dat we ons laatste examen niet samen hebben :( nu kunnen we niks gaan doen daarna, tenzij de helft heel de namiddag wilt zitten wachten, en mja, 's avonds vertrekken er dan al veel op skireis ... :cry:
wees niet droevig
ik vertrek nergens naartoe :D
grrr goed idee hoor julie, om vlees te gaan eten
zo kunt ge me impliciet buitensluiten :(
nah ik had toch niet meegegaan hoor :D

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#24 » Mon Jan 18, 2010 4:33 pm

Ik was vergeten dat ge vegetarisch zijt :D
Maar blijkbaar is de Amadeus toch niet open op de middag, dus mssn moeten we gwn iets anders gaan eten, waar ge alles kunt kiezen (oa ribbekes, maar ook vegetarisch?) Iemand tips?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Mornië
Posts: 190

Post#25 » Mon Jan 18, 2010 7:28 pm

er is een vegetarische maaltijd in Amadeus hoor,
dus er zijn altijd opties voor Christophe!
(you have no excuse not to come!)
Daar is ook nog ander lekker eten voor mensen die geen ribbekes lusten....
daar zijn visschotels of bijvoorbeeld kipfilet met wat groentjes of een andere vleessamenstelling!
Echt nog veel keuze!!!
En ik zou nog altijd graag met een deel naar den Amadeus gaan? :)

Seg Christophe, ga jij dan ook graag in de namiddag?

ik moet helemaal niet perse wisselen, ik bood dat gwn aan voor Julie, dus voorlopig is het gewoon
Ben <-> Julie wisselt
maar als bijvoorbeeld Christophe ook graag namiddag wilt dan kan het worden
Inge <-> Christophe wisselt
en Pieter heeft al examen in de namiddag en Caroline en Ben willen in de voormiddag omwille van skireis, dus dan denk ik dat alle volgordes goed zijn voor de mensen die differentiaal meetkunde volgen (tenzij dak iemand vergeten ben natuurlijk)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#26 » Tue Jan 19, 2010 10:05 am

maakt niets uit voor mij, wat het beste past voor jullie, ik heb al genoeg op voorhand geleerd om alles af te ronden in 2 dagen denk ik, H8 en een 2/3 van H6 moet ik nog doen

Mornië
Posts: 190

Post#27 » Tue Jan 19, 2010 10:57 am

kies maar, voor mij maakt het ook niets uit :)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#28 » Sun Jan 24, 2010 9:30 am

Kiezen jullie vandaag nog, Inge of Christophe :)? Dan kan ik het straks naar de prof mailen!
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#29 » Sun Jan 24, 2010 9:49 am

ik wil liefst in de voormiddag

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#30 » Sun Jan 24, 2010 9:57 am

Ok! Dan mail ik dat alleen de ben en ik van plaats wisselen :)
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron