Klassieke Veldentheorie

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Klassieke Veldentheorie

Post#1 » Wed Jan 06, 2010 6:19 am

Voor al degenen die zich afvragen wat voor vragen de Scheunders op het mondeling vraagt, dit waren vorig jaar al 2 van de gestelde vragen (al 4 jaar dezelfde naar't schijnt):

- Vertel alles wat je weet over fouriertransformaties (schets de theorie en geef vbn van waar ze werden gebruikt in de cursus)

- Vertel alles wat je weet over Greense functies
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#2 » Wed Jan 06, 2010 10:56 am

Hebben jullie ook in jullie cursus aangeduid dat we 7.3 tem 7.6 van distributies niet moeten kennen? Ik heb alleen wat genoteerd van de delta-Dirac distributie, en de zeefeigenschap enzo...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

bert_cuypers
Posts: 15
Contact:

Post#3 » Wed Jan 06, 2010 11:47 am

Ik dacht dat we bij hoofdstuk 7 enkel het laatste gedeelte hadden gedaan.. Idd die zeefeigenschap. Al de rest hebben we overgeslagen.

amy
WOZ
Posts: 483

Post#4 » Wed Jan 06, 2010 12:01 pm

bert_cuypers wrote:Ik dacht dat we bij hoofdstuk 7 enkel het laatste gedeelte hadden gedaan.. Idd die zeefeigenschap. Al de rest hebben we overgeslagen.
da kan ik bevestigen :)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#5 » Wed Jan 06, 2010 12:54 pm

hey bert mijn beste fysica vriend!!! :D XD
hoe gaat het met ons bertje? :B ^^
zijn de examens goed begonnen?

User avatar
wout
Posts: 21

Post#6 » Wed Jan 06, 2010 12:57 pm

joepie, dat gaat mij veel schelen in blauwe markeerstiftvulling. (Ik heb gisteren besloten om al zijn spellingsfouten te markeren en ik heb namiddag al drie nieuwe markeerstiften moeten aankopen, aangezien de vorige twee al na twee dagen leeg waren (en ik zit nogmaar op p32 :roll: ))

Mornië
Posts: 190

Post#7 » Wed Jan 06, 2010 1:17 pm

Haha, alle goed dat jij dan geen mechanica hebt gevolgd, die cursus was pas een ramp :p

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#8 » Wed Jan 06, 2010 1:44 pm

wout wrote:joepie, dat gaat mij veel schelen in blauwe markeerstiftvulling. (Ik heb gisteren besloten om al zijn spellingsfouten te markeren en ik heb namiddag al drie nieuwe markeerstiften moeten aankopen, aangezien de vorige twee al na twee dagen leeg waren (en ik zit nogmaar op p32 :roll: ))
die gaat zijn cursus toch niet aanpassen hoor, de typfouten niet omdat hij lui is en de spellingsfouten niet omdat al die proffen in een samenzwering zitten tegen de nieuwe spelling :D

nee maar serieus hou u daar niet mee bezig
echt tijdsverspilling

btw als ge vragen hebt moogt ge ze altijd hier stellen

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#9 » Wed Jan 06, 2010 2:12 pm

dit is zo vet
telkens opnieuw en opnieuw :D

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Synthesis_square.gif

Mornië
Posts: 190

Post#10 » Wed Jan 06, 2010 2:12 pm

zo vriendelijk Christophe, da gebeurt toch alleen op een forum :p

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#11 » Wed Jan 06, 2010 2:49 pm

En alleen tegen bepaalde mensen hé Inge :p, al moet ik hem gelijk geven, spellingsfouten uit de cursussen halen zou gewoon téveel tijd vragen!
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Mornië
Posts: 190

Post#12 » Wed Jan 06, 2010 3:51 pm

Mja er is een topic over in de algemene rubriek van dit forum... ik vind het schandalig dat ge tegenwoordig geen Nederlands meer moet kunnen. De cursussen zijn soms echt een schandaal, zeker ten opzichte van c en k fouten... komaan funckie?

Caro

Post#13 » Wed Jan 06, 2010 3:53 pm

haha! Dat had ik ook al gezien. Ik stoor me er niet zo hard aan :)

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#14 » Wed Jan 06, 2010 5:58 pm

Bwa ik vind die schrijffouten echt hilarisch, ik schrijf alle grappige op een apart blad, zoek maar eens naar de contecst of funkcie :P

Trouwens, ik heb da ook opgeschreven bij hoofdstuk 7, hij mompelde letterlijk 'ik ga weinig over distributies vertellen' enkel dat laatste stukje, het is anders wel interessant hoor.

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#15 » Thu Jan 07, 2010 12:08 pm

Sturm - Liouville theorie voor eindige intervallen is zo vet! In de kwantummechanica werd dat altijd gepostuleerd dat de eigenfuncties een basis vormen.
Maar ik vroeg mij af als ge voor, stel een sferisch probleem, de potentiaal zoekt buiten de bol dan beschouwt ge voor een bol met straal b voor r het interval [b,+oneindig].

het R probleem is geen eigenwaardeprobleem

is de SL operator voor het R probleem hermitisch
(omwille van singuliere RVW, alhoewel enkel p(0) = 0 en p(b) is niet nul)
dus de SL operator voor het R probleem is niet hermitisch omwille van inhomogene RVW op de rand

maar het is toch wel een eigenwaardeprobleem? de operator is gewoon niet hermitisch..

de inhomogene RVW leeft in L²(hoofdletter omega) dus die kunt ge schrijven als superpositie van bolfuncties

en nu komt dat helemaal overeen met de min of meer slordige aanpak van in het begin van de cursus waar het gepostuleerd werd

mijn vraag was eigenlijk
is de totale oplossing kwadratisch integreerbaar?
ja maar ze leeft in L²(hoofdletter omega X R) ?

LOL http://en.wikipedia.org/wiki/L%C2%B2

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron