[Economie]

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

Mornië
Posts: 190

[Economie]

Post#1 » Tue Jan 05, 2010 10:36 am

Misschien even voor dat ik iedereen op mijn dak krijg :P, mijn samenvatting is enkel van den boek en ook bedoeld als samenvatting. Het was vooral voor mij om wat structuur erin te krijgen en snel te kunnen zien wat er juist bij wat hoorde...

In ieder geval ik vind het leren van Economie enorm frustrerend, er staan dingen in den boek die niet in de slides staan, er staan dingen in de slides die niet in den boek staan en er staan begrippen in de oefeningen die noch in den boek noch in de slides staan :shock:

Aangezien de oefeningen die hij gaat stellen waarschijnlijk de oefeningen zijn van den boek, lijkt het mij logisch om die te maken/leren met alle extra's die erin komen. Die oefeningen zijn dan weer gebaseerd op den boek, dus ge zou de slides kunnen skippen... maar zou ik dat wel doen ? :P

amy
WOZ
Posts: 483

Post#2 » Tue Jan 05, 2010 2:41 pm

Gij moet het weten, maar ik heb eigenlijk een samenvatting gemaakt gebaseerd op de slides en ik heb er ondertussen altij dienen boek bij gehad en da ook gelezen. Als ik dan dacht da er iets in den boek stond da wel belangrijk genoeg was om extra inzicht te krijgen in de slides, dan heb ik da erbij geschreven.

Ik had ook eens een vraagje, gaat da examen eigenlijk vooral multiple choice zijn of weet er iemand hoe da zit? En de verdeling oefeningen/ theorie?

mario
Posts: 32

Post#3 » Tue Jan 05, 2010 2:49 pm

kweet alleen maar dat er geen open vragen gesteld zullen worden.


op blz 71 van het boek staat dat de omzet 3840 is.

?

amy
WOZ
Posts: 483

Post#4 » Tue Jan 05, 2010 3:03 pm

mario wrote:kweet alleen maar dat er geen open vragen gesteld zullen worden.


op blz 71 van het boek staat dat de omzet 3840 is.

?
Meent ge da, geen open vragen :P? Zalig...

En ik denk da dienen omzet gegeven is zenne, want er is nergens nen verkoopprijs gegeven hé

Caro

Post#5 » Tue Jan 05, 2010 3:40 pm

Hoi!

Ik heb dat boek niet. Zijn er oefeningen die je niet zou kunnen oplossen met de slides?

Mornië
Posts: 190

Post#6 » Tue Jan 05, 2010 3:53 pm

ja ... maar ook oefeningen die je met geen van beiden kan opzoeken... dus ge zijt sowieso gepest

amy
WOZ
Posts: 483

Post#7 » Tue Jan 05, 2010 5:19 pm

Caro wrote:Hoi!

Ik heb dat boek niet. Zijn er oefeningen die je niet zou kunnen oplossen met de slides?
mja, ik vond het wel gemakkelijk om da boek ook te hebben... Als ge wilt moogt ge het morgen na 15u wel komen lenen van mij zenne. dan zorg ik wel da ik da tegen dan zeker nie meer nodig heb. Dan kunt ge het eens lezen hé...

Caro

Post#8 » Tue Jan 05, 2010 5:46 pm

Pff, nee, dat moet ni ze, fietsen is momenteel geen leuke bezigheid, met al die sneeuw ^^

Mornië
Posts: 190

Post#9 » Tue Jan 05, 2010 6:59 pm

staat da ni ergens in de bib ofzo?
heb ik al gezegd dat ik economie haat?

Mornië
Posts: 190

Post#10 » Tue Jan 05, 2010 8:49 pm

Geen open vragen is dan ook geen casus en geen balans of resultatenrekening opstellen?

Mornië
Posts: 190

Post#11 » Tue Jan 05, 2010 10:35 pm

het valt precies nog mee qua extra dingen in de slides, na controleren met mijn samenvatting kwam ik volgende verschillen uit (of dingen die je gewoon moest bekijken):

Hoofdstuk 2
slide 21-64 extra's over elasticiteiten

Hoofdstuk 4
slide 8-18 extra formules ivm ratio analyse

Hoofdstuk 6
slide 11-17 extra's over direct costing

Hoofdstuk 7
slide 9 = mooi schema investeringsselectie
slide 12 over kasstromen
slide 19-31 nog eens nalezen, maar moesten daar toch geen formules van kennen dus geen gemis

Dus je zou mijn samenvatting moeten leren, die extra slides en de begrippenlijst aan het einde van elk hoofdstuk en je zou het moeten kennen :) succes!

Caro

Post#12 » Wed Jan 06, 2010 7:45 am

Moeten we van hoofdstuk 7 geen formules kennen? :D

Mornië
Posts: 190

Post#13 » Wed Jan 06, 2010 9:42 am

ik heb geschreven bij slide 19 'lezen en begrijpen, geen formules'

ik denk da de belangrijkste formules die je moet kennen van hoofdstuk 4 komen :)

amy
WOZ
Posts: 483

Post#14 » Wed Jan 06, 2010 11:59 am

Caro wrote:Moeten we van hoofdstuk 7 geen formules kennen? :D
echt? :D , zalig... dan moet ik gwn alleen nog hoofdstuk 9 ff herhalen :D...

User avatar
Shiro
Posts: 40
Contact:

Post#15 » Wed Jan 06, 2010 12:21 pm

Caro wrote:Moeten we van hoofdstuk 7 geen formules kennen? :D
Hmm, daar zou ik niet al te zeer vanuit gaan, aangezien hij wel gezegd heeft dat er zeker een vraag over hoofdstuk 7 op het examen komt en het examen is hoofdzakelijk oefeningen...
Bounce a graviton particle beam off the main deflector dish~
Thats the way we do things, lad, we're making shit up as we wish~~

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron