[velden] hoofdstuk 11

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

amy
WOZ
Posts: 483

[velden] hoofdstuk 11

Post#1 » Sat Dec 26, 2009 4:52 am

Ik had eens een vraagje over hoofdstuk 11 formule (11.14). Daar moet je 2 voorgaande vergelijkingen kanonisch gaan behandelen, maar ik kom daar dus niet op uit :? . Kan iemand mij daar eens mee helpen? Mss begrijp ik kanonisch behandelen wel fout hoor, dus, ik dacht dat kanonisch behandelen echt leterlijk de volume integraal nemen was van het product van f en de laplaciaan van g min het product van g en de laplaciaan van f. En dat je dan hier je f en g invult met de 2 "veranderlijken". Klopt dit?

User avatar
christophe
Posts: 442

Re: [velden] hoofdstuk 11

Post#2 » Sun Jan 10, 2010 12:04 pm

amy wrote:Ik had eens een vraagje over hoofdstuk 11 formule (11.14). Daar moet je 2 voorgaande vergelijkingen kanonisch gaan behandelen, maar ik kom daar dus niet op uit :? . Kan iemand mij daar eens mee helpen? Mss begrijp ik kanonisch behandelen wel fout hoor, dus, ik dacht dat kanonisch behandelen echt leterlijk de volume integraal nemen was van het product van f en de laplaciaan van g min het product van g en de laplaciaan van f. En dat je dan hier je f en g invult met de 2 "veranderlijken". Klopt dit?
volgt uit

(c/4*pi) [B * (Maxwell 3) - E * (Maxwell 4)]

met * scalair product

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron