[Kwantummechanica]

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#76 » Sun Jan 03, 2010 4:15 pm

Julie
Ik heb enkele oefeningen van ijktransformaties
Met simpele ijken die harmonsiche oscilatoren veroorzaken in verschillende coordinaten met oneindige ontaarding enzo ALS ge naar onze voorstellingen van numerieke had gekomen had ik het zelfs kunnen illustreren :D

vb. A = B (x 0 0) zo van die dingen

Ik heb ook 1 oefening van de infinitesemale propagator van een deeljte in een magneetveld met dus de magneetveld hamiltoniaan in de ijk del A = 0, zodat A en p commuteren

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#77 » Sun Jan 03, 2010 4:49 pm

Ik heb die oefn ook nog teruggevonden van ijktranformaties! :D
En ok, nog ff van die 3.66, hij heeft idd de uitdrukking (volgens mij) opgeschreven voor J-/+ links en rechts werkende, ipv J+/-, toch? Maar die + moet toch een min zijn hé, anders snap ik het toch nog ni echt?
En mercikes Caroline! :D
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#78 » Sun Jan 03, 2010 5:15 pm

Ik snap het al denk ik, dus wat ik net zei, om J-/+ als volgt te laten werken: <j1,m1;j2,m2| J-/+ |j,m> is eigenlijk hetzelfde dan: <j,m | J+/- |j1,m1;j2,m2 > wat er bij 3.66 staat? Daardoor was ik idd wat in de war! Maar die +1 onder de tweede wortel moet toch een min worden dan hé?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#79 » Sun Jan 03, 2010 6:48 pm

Julie wrote:Ik snap het al denk ik, dus wat ik net zei, om J-/+ als volgt te laten werken: <j1,m1;j2,m2| J-/+ |j,m> is eigenlijk hetzelfde dan: <j,m | J+/- |j1,m1;j2,m2 > wat er bij 3.66 staat? Daardoor was ik idd wat in de war! Maar die +1 onder de tweede wortel moet toch een min worden dan hé?
nee dat is een plus
het regeltje m = m1 + m2 moet ge toepassen op de ket
en de ket zijn m1 resp m2 waarde is veranderd!

Mornië
Posts: 190

Post#80 » Mon Jan 04, 2010 12:53 pm

*fucking volkomen kwadraten *

dat was even mijn frustratie :p

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron