[Velden]: Hoofdstuk 10

Forum van 3de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
vreesje
Posts: 32

[Velden]: Hoofdstuk 10

Post#1 » Sun Dec 31, 2006 12:58 pm

Heeft iemand een afleiding (al dan niet opgeschreven in de les) van formule 10.11 ? Want daar staat wel ge moet dat doen en dan datte ect... maar ja dat wordt niet gedaan, en heb geen goesting om tijd te verliezen op zo een formuleke. Hebben wij hst 10 trouwens veel gezien want heb daar precies nogal weinig bijgeschreven.
Nature uses only the longest threads to weave her patterns, so that each small piece of her fabric reveals the organization of the entire tapestry.
[Richard P. Feynman]

User avatar
Amben
Posts: 8

Post#2 » Sun Dec 31, 2006 3:01 pm

Wij hebben dat inderdaad gezien in de les. Ik heb daar volgende afleiding bij genoteerd (r = overal waar ik het vergeten ben):

Doe nu formule met index a - zelfde formule met index b .
Lemma:
=>
als =>
=> zelfde integraal met r_b
De afgeleiden kan je nu vervangen door toepassing van de randvoorwaarden.
Nu moet ik toegeven dat alles in mijn notities een beetje onduidelijk is maar het komt er op neer dat we hetzelfde gaan doen, alleen beginnende met 1 G vervangen door Psi.
Dan krijgt ge:

De volgende regels zijn gewoon overgeschreven:

waarbij de laatste integraal gelijk is aan:

De rest zou een kwestie zijn van de RVW in te vullen. Maar een erg diepgaand begrip van dit hoofdstuk heb ik nog niet. To be continued mss ;-)
Physics is simple. Physicists are not. - Edward Teller

User avatar
vreesje
Posts: 32

Post#3 » Sun Dec 31, 2006 4:11 pm

bedankt! Ik zal het eens goed bestuderen. Idem voor mij wat inzicht in dit hoofdstuk betreft.
Nature uses only the longest threads to weave her patterns, so that each small piece of her fabric reveals the organization of the entire tapestry.
[Richard P. Feynman]

User avatar
Amben
Posts: 8

Post#4 » Sun Dec 31, 2006 8:00 pm

Mss niet te veel tijd instoppen, blijkt niet 100% te zijn... heb de afleiding kunne reconstrueren (althans datgene wat het relevante deel lijkt) en op dat papier staat niet echt helemaal wat hier lijkt te staan. Als je wil zal ik dat wel eens bij op dit forum zette maar nu binden andere verplichtingen mij ;-)
Physics is simple. Physicists are not. - Edward Teller

User avatar
vreesje
Posts: 32

Post#5 » Sun Jan 07, 2007 8:56 pm

ik wil dat ja, ge moogt dat doen :P
Nature uses only the longest threads to weave her patterns, so that each small piece of her fabric reveals the organization of the entire tapestry.
[Richard P. Feynman]

Return to “3de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron