[medische fysica]

Forum van 2de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

amy
WOZ
Posts: 483

[medische fysica]

Post#1 » Fri May 21, 2010 8:33 am

toch maar 2de bachelor gezet aangezien wij toch het laatste jaar zijn dat dit vak in 3de bachelor gaat krijgen.

Ik vroeg me af of iemand tijdens de les deftig had opgeschreven hoe reisziekte wordt veroorzaakt.
Ik weet dat het met de sacculus en de utriculus te maken heeft, maar een mooie verklaring over de werking vind ik nergens.

mario
Posts: 32

Post#2 » Sun May 23, 2010 9:42 am

kvroeg me af welke stukken er dan wegvallen bij hoofdstuk 11 van het boek.

@amy kheb toen geen notities gemaakt :roll:

amy
WOZ
Posts: 483

Post#3 » Sun May 23, 2010 10:16 am

Mja, ik heb er ondertussen nog achter liggen googlen, maar ik vind alleen maar dat het door sacculus en utriculus komt.. En dat ze de echt juiste reden nog nie weten...hmmm... Oh well..

En wa er wegvalt van da elfde deel, euhm, pakt da ge da model zo wa moet kunnen, dan da ding met temperaturen en euhm, dan nog zo die responsies. (daar had hem bij gezegd da da een eventuele vraag voor examen ging zijn) allez, volgens lieve Bert die da weer weet van iemand die wel in de les was :P.

mario
Posts: 32

Post#4 » Sun May 23, 2010 1:20 pm

hey merci =)

heb ook eens gegoogeled in alleen gevonden dat het een gevolg is van de combinatie
ogen die geen beweging merken
oren die er wel 1 gewaarworden(bij bochten/versnelling auto)

ik heb ook gevonden dat de reden dat je daardoor moet kotsen is omdat u hersenen denken dat je vergiftigd bent =)

bert_cuypers
Posts: 15
Contact:

post-rotaxy hystagmus

Post#5 » Mon May 24, 2010 5:31 am

Ik denk dat de post-rotaxy hystagmus een typefout is van degene die de tuyaux heeft geschreven?
Wanneer je dit intypt op google geeft hij direct de juiste oplossing, namelijk: post-rotaxy Nystagmus, kort gezegd nystagmus. Hiervan is er duidelijk een definitie gegeven op p.16, dus ik neem aan dat dit hun vraag was...

bert_cuypers
Posts: 15
Contact:

Post#6 » Mon May 24, 2010 5:32 am

ooh, danku om mij "lieve Bert" te noemen Amy! :lol:

Martje vdb
WOZ
Posts: 737

Post#7 » Mon May 24, 2010 6:39 am

ik had kei goeie notas, maar uiteraard zijn die verdwenen.. en van hoofdstuk elf is het idd dat! en amy, die examenvraag gaat da over die responsies? en zo ja, moet ge da helemal kunnen geven, want in de les hebben we da heel miniem gezien ze..

Martje vdb
WOZ
Posts: 737

Post#8 » Mon May 24, 2010 8:29 am

bert ik vind da precies toch nie op pag 16 ze..

bert_cuypers
Posts: 15
Contact:

Post#9 » Mon May 24, 2010 8:56 am

Pagina 16: "Wanneer een persoon op een draaistoel wordt geplaatst en men de stoel plots stopt na gedurende enige tijd deze te hebben laten ronddraaien in dezelfde richting met een constante snelheid, dan zal onder normale omstandigheden gedurende een twintigtal seconden een nystagmus waar te nemen zijn. Herhaalt men deze, zo genoemde draaistop test, maar laat men het hoofd voorover buigen kort na het stoppen, dan verkort de tijd dat een nystagmus aanwezig is aanzienlijk tot ongeveer 10 seconden. Dit wordt vermoedelijk veroorzaakt doordat het VSM leegloopt ten gevolge van bijkomende utriculaire informatie."

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron