[Astrofysica] Algemeen

Forum van 2de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#46 » Wed Jun 24, 2009 5:44 pm

Image
Image

voila, voor oefening 5 moet je maar eens kijken bij statistiek...

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#47 » Wed Jun 24, 2009 6:00 pm

Bedankt Ben! Voor de uitleg en de oefeningen!

Mornië
Posts: 190

Post#48 » Wed Jun 24, 2009 6:48 pm

Inge is het nog nooit zo beu geweest :(

Caro

Post#49 » Wed Jun 24, 2009 6:54 pm

Ik vond chemie vorig semester nog erger :wink:

Mornië
Posts: 190

Post#50 » Wed Jun 24, 2009 7:01 pm

toen was het niet zo'n mooi weer da je wil gaan BBQ'en en zwemmen =( én dan hadden we voor examens al twee weken vakantie gehad =(

Caro

Post#51 » Wed Jun 24, 2009 7:08 pm

wat jij vakantie noemt... :D

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#52 » Wed Jun 24, 2009 7:08 pm

Stop met bitchen. Ik kom vol anticipatie kijken of er iets nuttig gezegd wordt en dan kom ik zo'n gebitch tegen. Wat is dat?

amy
WOZ
Posts: 483

Post#53 » Wed Jun 24, 2009 8:39 pm

ik moet idd wel zeggen dat Christoph al veel nuttige post heeft geplaatst vind ik! Merci hé :wink:

Maar ik vind niet waar gij die dynamische range van één van u vorige vragen is... kunt ge ff pagina ook geven? Mss, heel mss weet ik het antwoord wel :P

Pieter Taels
Posts: 135

Post#54 » Wed Jun 24, 2009 8:50 pm

http://en.wikipedia.org/wiki/Polytrope

meer uitleg over die kaka van die dwaze n-en die waar die overal maar iets in invult

astrofysica is echt stommer dan ik dacht trouwens

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#55 » Wed Jun 24, 2009 8:51 pm

Ik ben het ook beu :( en drie dagen is te weinig voor astro! Ik kan dat nooit allemaal onthouden :(
Kennen jullie echt al die afleideingen vanbuiten...?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#56 » Wed Jun 24, 2009 8:52 pm

Nog een vraagje, het is toch please niet de bedoeling dat wij die constantes van de zon vanbuiten kennen ofzo? :(
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Pieter Taels
Posts: 135

Post#57 » Wed Jun 24, 2009 8:59 pm

Maar nee, hee, troost je, ik ben pas van vandaag een beetje beginnen leren.

amy
WOZ
Posts: 483

Post#58 » Wed Jun 24, 2009 9:03 pm

Julie wrote:Nog een vraagje, het is toch please niet de bedoeling dat wij die constantes van de zon vanbuiten kennen ofzo? :(
volgens tuyeaux krijgt ge een mooi blaadje met allerlei constantes of :D!

En, nee al die afleiding ken ik nie, maar wel zo, ok, hier gebruik ik da evenwicht en dan zelf verder rekenen. Allez, ik denk nie da hij echt bijvoorbeeld eddingtonmodel ga vragen, maar wel eerder da ge zelf zo iets moet bewijzen en da ge dan als gegeven krijgt: je sterretje zit in hydrostatisch evenwicht,...
En dus, die formules kunt ge beter wel ff van buiten leren, want om eerst die formules te gn afleiden, daar ga ik het geduld noch tijd voor hebben.

Is er trouwens al iemand verder geraakt met tuyeauxvraag over zwarte gaten?
En die andere lange vraag over sterren, zijn die eerste vragen nu of belachelijk simpel, of heb ik het fout gedaan? Moest er iemand die al gemaakt hebben, kunt ge da ff laten weten, dan bel ik u ff... (over forum is da echt nie te doen...)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#59 » Wed Jun 24, 2009 9:30 pm

Dat sta in de slides bij detectoren CCD voordelen.

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#60 » Wed Jun 24, 2009 9:32 pm

Ik en Bertje hebben alle korte vragen al overlopen en die zijn poepsimpel.

Voor de lange vragen van deel 1 ga ik nu e) f) en g) proberen te maken en dan post ik dat hier.

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests