[Experimentele Fysica II] RL keten

Forum van 2de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#91 » Thu Jun 18, 2009 8:45 pm

Ok Ruben, bedankt! :) Ik zal het morgen sowieso zelf nog moeten zien en proberen, hopen dat het snel lukt :p!! Succes allemaal en tot morgen, ik ben eens door!
En Christophe en Pieter ook nog proficiat, ik denk dat iedereen van de fysici er dan al door is :), zelfs redelijk goed tot heel goed, dus ik denk dat wij gwn beter zijn dan die wiskundigen :wink: (ahum)
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#92 » Thu Jun 18, 2009 8:47 pm

Ok, nog een laatste retard vraagje :D , ge hebt voor het bepalen van uw relaxatietijd toch die frequentiegenerator niet nodig hé? Toch enkel voor die andere methodes...? Of heb ik het mis...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Caro

Post#93 » Thu Jun 18, 2009 8:48 pm

je hebt die wel nodig want je hebt een bloksignaal nodig als input

Pieter Taels
Posts: 135

Post#94 » Thu Jun 18, 2009 8:48 pm

Julie wrote:Ok Ruben, bedankt! :) Ik zal het morgen sowieso zelf nog moeten zien en proberen, hopen dat het snel lukt :p!! Succes allemaal en tot morgen, ik ben eens door!
En Christophe en Pieter ook nog proficiat, ik denk dat iedereen van de fysici er dan al door is :), zelfs redelijk goed tot heel goed, dus ik denk dat wij gwn beter zijn dan die wiskundigen :wink: (ahum)
Dankjewel Julie, jij ook proficiat!
Leve wij, boe wiskundigen!

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#95 » Thu Jun 18, 2009 8:48 pm

WAHAHAH NATUURLIJK WEL, gaat gij ne patat met 2 kabels gebruiken ofwa? wahahah

ge moet blokgolven gebruiken zoals bij RC,
bij 2de methode sinusgolven

Mornië
Posts: 190

Post#96 » Thu Jun 18, 2009 8:48 pm

@ Julie, uw cut off frequentie leest ge gwn af op uw frequentiegenerator. Das da bakske da boven op dat schab (of schap :?) staat en daar ga je ook altijd frequentie varieren. Je stelt gwn bijvoorbeeld peak to peak spanning in op 8Volt bij je frequentie generator, dan reken je uit dat V out = V in / wortel(2) = 8/wortel(2) en als je die peak to peak spanning meet op je oscilloscoop wanneer ge die frequentie aant varieren zijt, weet ge dat ge bij uw cut off zit en dan kunde da aflezen op de frequentiegenerator...

User avatar
Shiro
Posts: 40
Contact:

Post#97 » Thu Jun 18, 2009 8:49 pm

Als je eenmaal doorhebt hoe je zo'n schakeling moet begrijpen is het niet zo moeilijk hoor (en als ik nu iets verkeerd uitleg dan snap ik het blijkbaar toch niet :lol: )

Stel dat je het volgende circuit wilt schakelen:
Image

Zie nu de onderste horizontale lijn als spanning=0, dus de aarding, en de bovenste horizontale lijn als een spanning =/= 0. Dan zie je direct hoe je draden moeten steken, dwz de frequentiegenerator moet met één kant (zwart) in de aarding, en één kant van L ook. Dan neem je dus dat gaatje bij L als aarding. Vervolgens verbind je gewoon de rode stekker van de generator met R en R verbind je met L.

Om nu te meten over R, steek je één stekker van de oscilloscoop aan de ene kant van R en de andere aan de andere kant.

Om te meten over L, steek je de rode stekker aan de ene kant van L en de zwarte aan de kant waar de aarding zit.

Okay?
Bounce a graviton particle beam off the main deflector dish~
Thats the way we do things, lad, we're making shit up as we wish~~

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#98 » Thu Jun 18, 2009 8:52 pm

christophe wrote:WAHAHAH NATUURLIJK WEL, gaat gij ne patat met 2 kabels gebruiken ofwa? wahahah

ge moet blokgolven gebruiken zoals bij RC,
bij 2de methode sinusgolven
Euh ne patat met 2 kabels levert echt wel een spanning hoor dat is zoals een citroen ofzo? Snap de grap? Oh MAN! : (

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

Post#99 » Thu Jun 18, 2009 8:57 pm

Shiro wrote: Om nu te meten over R, steek je één stekker van de oscilloscoop aan de ene kant van R en de andere aan de andere kant.

Om te meten over L, steek je de rode stekker aan de ene kant van L en de zwarte aan de kant waar de aarding zit.

Okay?
okay, dus eigenlijk slaagt het ding dat je altijd zwart bij zwart moet steken op niets? (behalve dan in het geval van de spoel?) dus beschouw je je oscilloscoop gewoon zoals een gewone volt meter die je ergens mee parallel plaatst?

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#100 » Thu Jun 18, 2009 9:00 pm

Alles is daarover al gezegd, kijk naar RUben zijn uitleg. MAAR
ten laatste hoe geraakt ge aan de lisajous figuren via de oscilloscoop?

Mornië
Posts: 190

Post#101 » Thu Jun 18, 2009 9:03 pm

door ergens op uw oscilloscoop te zoeken naar
'X-Y GRAPH' als voorstelling, maar vraagt me niet in welk menu dat exact staat :s

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#102 » Thu Jun 18, 2009 9:03 pm

Bedankt Inge, nu weet ik eindelijk wat ik wou weten :D , dat bakske op dat schap (en het is ook schappen) ^^ mercikes en tot morgen!
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

Mornië
Posts: 190

Post#103 » Thu Jun 18, 2009 9:07 pm

kweeni wa gulle der trouwens van vindt, maar ik vindet er sowieso zwaar overgaan... en seriously ik heb niet een quasi 100 uur door het jaar gewerkt (tzal ni veel schelen) om nu waarschijnlijk een belachelijk punt te krijgen voor die drie uur werk, omdat hij ons allemaal overschat... Wat dan al mijn werk teniet doet omdat het op een belachelijke 50 % staat...
Ik heb veel zin in een klasboycot ofzo :roll:
Last edited by Mornië on Thu Jun 18, 2009 9:08 pm, edited 1 time in total.

amy
WOZ
Posts: 483

Post#104 » Thu Jun 18, 2009 9:07 pm

hey,
Ik wou ff openlijk mijn excuses aanbieden aan Ben. Ik heb em een beetje ten onrechte liggen uitmaken op het forum... Ik hoop dat iedereen me da nie al te kwalijk neemt, de stress en vermoeidheid zijn zijn tol nogal aan het eisen :cry: ...

(maakt hier nu gn stomme moppen over aub, kben er echt nie voor in de stemming en zou ze wrs toch verkeerd interpreteren ) :cry:

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#105 » Thu Jun 18, 2009 9:11 pm

Geen probleem. Ik denk dat we allemaal een beetje gek aan het worden zijn. Nog 1 week alles geven. En dan 1 week platte rust! En veel pintjes natuurlijk.

WEUUU PINTJEEEEEEUUUUUUHS!! ^^

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests