[Experimentele Fysica II] RL keten

Forum van 2de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#76 » Thu Jun 18, 2009 8:13 pm

Mensen!

Props Ben props.
Komaan we doen allemaal fysica omdat we alles willen weten dus ik vind het juist leuk dat Ben alles probeert uit te leggen dat iets of wat te maken heeft met die proef. Stel u voor dat Schryvers tijdens het experiment vragen komt stellen over andere methode.
Zonder Ben had ge daar misschien met uw mond vol tanden gestaan.

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#77 » Thu Jun 18, 2009 8:13 pm

Julie wrote:Ok, sorry voor het zagen, maar voor de gestresseerde elektronica nul onder ons, waar leest ge eigenlijk die cut-off frequentie af?
FAIL Julie. Lees het forum nog eens goed door.
HAHA FAIL

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#78 » Thu Jun 18, 2009 8:15 pm

Danku Christophe :D , hoe ging analyse trouwens bij u, en bij u pieter?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#79 » Thu Jun 18, 2009 8:17 pm

Wow niemand is hier retarded mensen. Blijf altijd positief denken! Echt komaan. Geen zelfbeklag! Daar doen we niet aan mee.

Goed bij mij en Pieter, Caro weet ik niet.
Het enigste waar ik moeite mee had was dat ik niet direct een tegenvb. vond van maat naar b.o waar ik nog achter gevraag had en bij aantonen dat als alle topologieen van de producttopologie discreet zijn wat de producttopologie dan is

Bij Pieter ging het ongeveer hetzelfde als mij, misschien iets beter.
Last edited by christophe on Thu Jun 18, 2009 8:21 pm, edited 1 time in total.

Pieter Taels
Posts: 135

Post#80 » Thu Jun 18, 2009 8:21 pm

christophe wrote:
rubenvb wrote:Christophje
Ik ben een grote jongen verdomme!
Je bent niet alleen klein, je bent ook nog lelijk en dom!

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#81 » Thu Jun 18, 2009 8:23 pm

Pieter Taels wrote: Je bent niet alleen klein, je bent ook nog lelijk en dom!
Doet me niks.
Want wij zijn echte vrienden!

Caro

Post#82 » Thu Jun 18, 2009 8:23 pm

tssss pieter, ik dacht dat jij een vriendelijke jongen was, al dat vloeken en uitschelden op het forum, je ware aard :twisted: komt toch eindelijk boven hé...

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#83 » Thu Jun 18, 2009 8:24 pm

Julie wrote:@ Ruben: Bedankt voor de korte samenvatting, die eerste methode zag ik al helemaal zitten, nu voor die tweede, zo moeilijk lijkt me dat nu ook niet, maar toch 1 stomme vraag (heb zelf nooit met de oscilloscoop gewerkt): CH1 over heel het circuit, dwz, waar moet ik wat insteken :D ...? De rest lukt denk ik wel
[dixit Mario]
Over het bouwen van de schakeling zelf :

SPANNINGSBRON(zwart) ------ O RRRRR O-------- O LLLLLLL O-------- SPANNINGSBRON ROOD
hebt ge u schakeling.

Dan moet ge u oscilloscoop aansluiten :op de O de zwarte en op O de rode
Dan meet ge de spanning over de weerstand, als ge dan de weerstand hebt bepaald ( ik denk gewoon me een multimeter)
dan hebde u stroom door R(=die door L).
[/dixit Mario]

Voor de tweede methode verwisselt ge de RRRRRRR en de LLLLLLL

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#84 » Thu Jun 18, 2009 8:26 pm

Pieter Taels wrote:
christophe wrote:
rubenvb wrote:Christophje
Ik ben een grote jongen verdomme!
Je bent niet alleen klein, je bent ook nog lelijk en dom!
Hij heeft het gezien :twisted:

Caro

Post#85 » Thu Jun 18, 2009 8:26 pm

maar ruben, hoe doe je CH2 dan???

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#86 » Thu Jun 18, 2009 8:31 pm

ben wrote:Tot slot nog een laatste dingetje, de schakelingen...

Klopt het dat, zoals ik het nu zie, om over de weerstand te meten, je de zwarte van de frequentiegenerator aan één kant van de weerstand steekt. De weerstand en spoel met elkaar moet verbinden en de rode in het andere gat van de spoel steekt. Voor de oscilloscoop steek je de de zwarte bij de zwarte van de generator en de rode aan de andere kant van de weerstand.

Om over de spoel te meten, steek je de zwarte van de frequentiegenerator bij de spoel, de rode bij de weerstand en verbind je die twee weer. Daarnaast steek je weer zwart van de oscilloscoop bij zwart van de generator en rood van de scoop aan de andere kant van de spoel?
Ik denk dat het niet uitmaakt waar de rode van de frequentiegenerator ingaat, of het nu de weerstand of de spoel is. Enkel bij meten over is dat van belang denk ik. Maar maakt het uit waar de aarding insteekt? Zolang die in een aardinggat zitten en bij elkaar is er toch geen probleem?

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#87 » Thu Jun 18, 2009 8:31 pm

Caro wrote:maar ruben, hoe doe je CH2 dan???
(:) vergeten te vermelden :))
Bij de eerste methode heb je CH2 niet nodig, bij de tweede doe je bvb CH1 enkel over spoel en CH2 in dezelfde gaatjes als de signaalgenerator.

Caro

Post#88 » Thu Jun 18, 2009 8:34 pm

dank u!

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#89 » Thu Jun 18, 2009 8:36 pm

Ok laat maar, ruben heeft alles duidelijk gemaakt. ik had het nog niet gelezen

Pieter Taels
Posts: 135

Post#90 » Thu Jun 18, 2009 8:40 pm

De kerel op je schermafbeelding is knapper en intelligenter dan jij, Christophe.

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests