[Mech II] Algemeen

Forum van 2de Bachelor Fysica.

Moderator: Praesidium

User avatar
ben
Prosenior
Posts: 1356

[Mech II] Algemeen

Post#1 » Fri May 29, 2009 7:57 pm

Hey mensjes!

Voor alle duidelijkheid, we hebben eerst oefeningen en dan pas theorie! (correct me if I'm wrong) (staat niet op http://webh01.ua.ac.be/roosters/examenr ... A2NAT2.pdf )

Dus dat wordt:
  • vrijdag 05/06 oefeningen, (met zeker een vraag over trilsystemen, een over relativiteit en over chaos, blijkbaar)
    maandag 08/06 theorie
voila, en spam hier maar!

Ben
Last edited by ben on Sun Jun 07, 2009 12:08 am, edited 2 times in total.

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#2 » Fri May 29, 2009 10:59 pm

Om even de SPAM op gang te trekken: mooi initiatief Ben, dan kunnen de mensen zonder Gmail ook nog volgen :P

PS: kan het WINAK forum onze spam wel trekken :lol:

PS: merk op: ik ben de smilies van het WINAK forum aan het uitproberen :) :twisted:

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#3 » Sat May 30, 2009 1:13 am

rubenvb wrote:PS: kan het WINAK forum onze spam wel trekken :lol:
Check de Math Wolf threads maar ne keer, het forum kan dat trekken ;)

Welcome aboard :)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

mario
Posts: 32

Post#4 » Sat May 30, 2009 10:37 pm

en zeker een vraag over het laatste werkblad(chaostheorie, maar stiekem gewoon analyse van het 5de middelbaar)

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#5 » Sun May 31, 2009 12:19 pm

Applausje voor Ben voor het goeie idee om nu het forum te komen spammen :D!!
Nu ga ik niet meer de limiet bereiken van mijn hotmail voor het aantal mogelijk te versturen mails binnen de 24 uur, jeuij (heb wel degelijk 24u moeten wachten voor ik nog een mail mocht sturen :( )!
Al een eerste idee: vind theoretische moeilijker dan gedacht, zucht!

amy
WOZ
Posts: 483

Post#6 » Sun May 31, 2009 4:24 pm

hallo,

zoals de meeste al wel weten ben ik vrijdag 5 minuten nadat ik afscheid had genomen van ruben serieus gevallen met mijn fiets. Ik ben toen me ambulance naar spoed gebracht en heb gebroken teen, veel schaafwonden en serieuze wond aan kin. En natuurlijk heb ik dus nogal pijn waardoor ik onder de pijnstillers zit. Ik heb vandaag beetje oefeningen gemaakt maar de hoofdpijn en pijn int algemeen maakt het niet makkelijk om me te concentrere. dus, ik wil er door zijn voor theoretisch (ik wou eigenlijk goede punten halen maar ja) en ik vroeg me af wat ik ECHT moet kennen. Tzit zo da ik wrs zelf nie eens al de tuyeauxvrage ga kunnen leren...
Ik dacht zelf dit:

parametrische resonantie tem Bloch functies
driehoeksmap inclusief Lyapunov exponent
gedwongen trilling met wrijving
Minkowski metriek op een lorentztransformatie

is er nog iets wa jullie denke da ik er ECHT bij moet leren?

User avatar
rubenvb
Posts: 96

Post#7 » Sun May 31, 2009 4:38 pm

Amai das nen tegenvaller Amy, ge zijt ook een da altijd me t strafste verhaal moet afkomen hé :p. Wordt snel beter I would say.

Wat echt belangrijk is weet ik nog niet (ben er nog niet helemaal).

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#8 » Sun May 31, 2009 4:50 pm

Amyyy :o, ik wist dat helemaal niet, wanneer was dat dan? Wij hebben toch nog samen aan het atrium gezeten toen? Is de Ruben daar nog naartoe gekomen dan?
En amai, jij hebt echt altijd pech met zo'n dingen, en echt altijd tijdens de examens :( :cry: (
Euhm, ik denk idd dat dat wel de belangrijkste dinges zijn als ge naar de tuyaux kijkt, mssn ook nog die behoudswetten, maar uiteindelijk zal da ook al wel een groot stuk lukken als ge aan algemene terugdenkt... Heel veel succes iig!!
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

amy
WOZ
Posts: 483

Post#9 » Sun May 31, 2009 5:12 pm

Julie wrote:Amyyy :o, ik wist dat helemaal niet, wanneer was dat dan? Wij hebben toch nog samen aan het atrium gezeten toen? Is de Ruben daar nog naartoe gekomen dan?
En amai, jij hebt echt altijd pech met zo'n dingen, en echt altijd tijdens de examens :( :cry: (
Euhm, ik denk idd dat dat wel de belangrijkste dinges zijn als ge naar de tuyaux kijkt, mssn ook nog die behoudswetten, maar uiteindelijk zal da ook al wel een groot stuk lukken als ge aan algemene terugdenkt... Heel veel succes iig!!
owkeej... we zullen zien hé waar ik geraak :p..
En mja, tis gebeurd toen ik van het ziekenhuis waar ik dienen MRI had late nemen naar huis reed :p (kheb dus eigenlijk gwn een ziekenhuis namiddag/avond gehad.

Kan er mij trouwens iemand ff het blad waar ge de langrangiaan voor een lichaam met onbeweeglijke as in het zwaarteveld gegeven is door blablabla (kheb het over de fysische slinger) doorscannen? Wij hebbe da gezien in theo 2, ma die cursus ligt nog op mijn kot daarmee...

User avatar
christophe
Posts: 442

hmm

Post#10 » Sun May 31, 2009 5:13 pm

Dat is balen Amy,

Er zat ooit eens lang geleden even een skateboard in mijn kin. Dat is een ambetante wond, maar het litteken verdwijnt.

Ik zou van relativiteit het volgende leren:
-Afleiden Relativistische Lagrangiaan, impuls
(en correspondentie)
-Afleiden Behoudswetten in een afgesloten stelsel
(en correspondentie)
-Iets over relativistische botsingen

Chaos en dynamische systemen is poepsimpel

Ik heb alles al geleerd buiten het eerste en laatste hoofdstuk.

Maar.. Weet iemand toevallig een antwoord op mijn vraag?

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#11 » Sun May 31, 2009 6:01 pm

Nog een vraagje, als we "Botsingen" als vraag krijgen op het examen, wat houdt dat dan in, ik hoop toch niet van p 138 tot p 148 bovenaan :(?
En zou iemand mssn het opgaveblad van WB 5 kunnen inscannen voor mij? Ik heb dat blijkbaar niet (meer)...
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

User avatar
christophe
Posts: 442

Post#12 » Sun May 31, 2009 6:25 pm

Hmm ik denk niet dat die op het examen zal vragen.
Botsingen? Het zal eerder zijn van, toon aan dat als m1<<m2 er relativistisch toch nog totale energieoverdracht mogelijk is en klassiek niet.

Zeker niet zoveel, daar is te weinig tijd voor.

Het is hier nog rustig, ik ben benieuwd wanneer de spam begint, waarschijnlijk piekt deze 2 dagen voor het examen. spam vs. examenstress, een exponentieel verband.

<==========================3

amy
WOZ
Posts: 483

Post#13 » Sun May 31, 2009 7:07 pm

ok, ik heb een vraagje over pagina 51.
Ik snap niet goed hoe je aan 2.298 komt. Kan iemand me die uitlegge aub?

User avatar
Julie
WOZ
Posts: 527

Post#14 » Sun May 31, 2009 7:29 pm

Euhm, je bedoelt dan toch: [D-eX]^-1 = A + eB + e²C + ...?
Want dat is eigenlijk gewoon een standaard reeksontwikkeling voor 1/(D-eX) voor kleine e. Maar ik heb mn gewone notities niet meer, alleen dat aangepast bundeltje van dat deel, dus weet niet of je deze formule bedoelt?
*La sagesse, c'est d'avoir des rêves suffisamment grand, pour ne pas les perdre de vue quand on les poursuit.* (Oscar Wilde)

amy
WOZ
Posts: 483

Post#15 » Sun May 31, 2009 8:08 pm

ja idd, da is die reeksontwikkeling van e, maar dan nog... Allez, tkomt zo precies uit de lucht gevalle voor mij... Hoe weet ge da da dan A+... is?

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron