Moderator: Praesidium
Zet anders je oplossing ook even hier, er is niets frustrerender dan de hele tijd te zitten zoeken het antwoord en dan een einde als dit op een topic tegen te komen...amy wrote:Alweer gevonde!!! Geweldig klankbord da forum....
.
Gewoon in carthesische coördinaten werken, bij een piramide heeft het helemaal geen nut om R in X en Y uit te drukken.amy wrote:Ik ben momenteel die oefeningen aan het maken die vorig jaar als examen praktijk werden gevraagd, maar die vraag over die stomme piramide lukt me niet.![]()
Omdat je R daar verandert naargelang de x en y coordinaat. Je moet de massa, het traagheidsmoment en zo bepalen.
Wij hebben in de klas een oefening gedaan met een kegel waarbij de R dus constant bleef.
Ik neem aan dat je een functie moet zoeken voor de verandering van R naargelang de x en y coordinaten veranderen. Alleen vind ik die stomme functie niet.![]()
En ik ben weer heerlijk op tijd, morgen is het examen![]()
Kan er iemand mij ff op weg helpen
Of ik snap het probleem hier niet, of de oplossing is gewoon integratiegrenzen aanpassen.amy wrote:Het enigste wat ik nu nog niet goed weet is hoe ik de traagheidstensor bereken ten op zichte van het massamiddelpunt. Ik neem aan dat je eerst het massamiddelpunt moet berekenen. En wat moet ik dan doen?
of de formule op pagina 60 van de cursus gebruiken:Alexander wrote:Voor Robbe (en te laat voor Amy):
Of ik snap het probleem hier niet, of de oplossing is gewoon integratiegrenzen aanpassen.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest