Ontwikkelen Application

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

WorldWideBlue
Posts: 2

Ontwikkelen Application

Post#1 » Wed Jun 25, 2014 6:51 pm

Is het moelijk om een toepassing te schrijven? Wat is er nodig om vanuit SPSS (het databestand heb ik al) een aantal functies, zoals gegevens plotten en het selecteren van variabelen, in een simpele GUI weer te geven? Het idee is dat leken in SPSS gewoon een grafiekje kunnen halen.

Ikzelf heb geen ervaring met het ontwikkelen en vroeg me af hoe een functionaliteitsanalyse in zijn werk gaat. Wie wil mij helpen door dit kort uit te leggen met een pintje (voorwaarden te onderhandelen, ik ben flexibel :wink: ) erbij?

Dankjewel alvast!

(P.S. Aangezien ik nieuw ben op dit forum heb ik het topic hier neergezet, @ mods: mocht dit de plaats zijn gelieve dit bericht te verplaatsen :oops: )

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Ontwikkelen Application

Post#2 » Fri Jun 27, 2014 2:16 pm

Beetje advocaat van de duivel spelen:
een aantal functies, zoals gegevens plotten en het selecteren van variabelen, in een simpele GUI weer te geven?
Is dit niet gewoon excel?
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

WorldWideBlue
Posts: 2

Re: Ontwikkelen Application

Post#3 » Sat Jun 28, 2014 11:30 am

Fristi wrote:Beetje advocaat van de duivel spelen:
een aantal functies, zoals gegevens plotten en het selecteren van variabelen, in een simpele GUI weer te geven?
Is dit niet gewoon excel?
Klopt, het ding is dus dat niet iedereen met SPSS kan werken en/of excel: daarom dus een meer simpele interface. :? Daarom vroeg ik me af hoe dat in zijn werk ging...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Ontwikkelen Application

Post#4 » Mon Jun 30, 2014 12:11 am

Tgoh, dat moet dan allemaal ni al te moeilijk zijn. Gewoon goed nadenken over wat het exact moet kunnen, the bare essentials het daar ook echt bij houden. Begin met dat zelf al een keertje uit te schrijven en duidelijk voor ogen te hebben.

Voor de rest, ik ben de komende week op verlof, dus ga ni verder kunnen helpen :).
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 13 guests

cron