Pintjes voor nen euro

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Pintjes voor nen euro

Post#1 » Fri Jan 24, 2014 11:04 pm

Ik weet dat er 'in mijne tijd' een sterke drang was naar 'pintjes aan nen euro' in de KP. Maar op een of andere manier mocht da niet :(

Nu zie ik vandaag op facebook dat het ASK de 2 for 1 TD organiseert (en blijkbaar niet voor den eerste keer).
Zelfs niet meer onder het mom van een tijdelijke actie.
Das heel den avond pintjes aan 0.6 cent.

All I'm saying is: Grow some balls en doe terug nen TD me pintjes aan nen euro en draait nen hele avond fatte schijven van vroeger. Incl een uur lang den Bamba (en Everyday I love you less and less speciaal voor den Dave) en ik pak verlof en ik kom.

Komaan WINAK!!

edit: Ik ben blijkbaar niet meer nuchter

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Pintjes voor nen euro

Post#2 » Sat Jan 25, 2014 11:44 am

Ah well, time to publish this :p
Kringraad 2012 wrote: Beste Kringraad

In het begin van het jaar worden een reeks afspraken overlopen die door iedereen dienen gevolgd te worden, daarin is zoals bekend ook het volgende te vinden:
"De inkomprijs ligt vast op 2 euro voor leden en 3 euro voor niet-leden. De drankprijs ligt vast op 4 bonnen voor 5 euro en 1 bon voor 1,30 euro. Uitzonderingen hierop kunnen aangevraagd worden en moeten goedgekeurd worden op Kringraad."

Ik vind dat deze regel in geval van de TD komende dinsdag overtreden wordt: de hele avond 2 consumpties voor de prijs van één vind ik buiten de grenzen van een actie treden en een blik op de facebook pagina van het event geeft aan dat ik niet de enige ben die dit interpreteert als pintjes aan 65 cent. Bijgevolg gaat dit voor mij hier om een afwijkende prijs en die is niet aangevraagd op de Kringraad, noch vermeld in een mail en gezien mijn club diezelfde week ook een TD doet had ik mij dus graag wel vooraf kunnen uitspreken hierover. Deze inbreuk wordt bovendien gepleegd door de club die de kringraad voorzit: wij zouden het in ieder geval sterk appreciëren als ook zij de regels volgen.

Dat was de eerste keer dat ze dat deden en der is toen een hele scheldpartij van gekomen. Maar afgeschaft is het dus niet en ze doen het nog steeds :(

User avatar
PowerToTheUsers
WOZ
Posts: 200

Re: Pintjes voor nen euro

Post#3 » Sat Jan 25, 2014 11:47 am

Joachimvdh wrote:Ah well, time to publish this :p
Kringraad 2012 wrote: Beste Kringraad

In het begin van het jaar worden een reeks afspraken overlopen die door iedereen dienen gevolgd te worden, daarin is zoals bekend ook het volgende te vinden:
"De inkomprijs ligt vast op 2 euro voor leden en 3 euro voor niet-leden. De drankprijs ligt vast op 4 bonnen voor 5 euro en 1 bon voor 1,30 euro. Uitzonderingen hierop kunnen aangevraagd worden en moeten goedgekeurd worden op Kringraad."

Ik vind dat deze regel in geval van de TD komende dinsdag overtreden wordt: de hele avond 2 consumpties voor de prijs van één vind ik buiten de grenzen van een actie treden en een blik op de facebook pagina van het event geeft aan dat ik niet de enige ben die dit interpreteert als pintjes aan 65 cent. Bijgevolg gaat dit voor mij hier om een afwijkende prijs en die is niet aangevraagd op de Kringraad, noch vermeld in een mail en gezien mijn club diezelfde week ook een TD doet had ik mij dus graag wel vooraf kunnen uitspreken hierover. Deze inbreuk wordt bovendien gepleegd door de club die de kringraad voorzit: wij zouden het in ieder geval sterk appreciëren als ook zij de regels volgen.

Dat was de eerste keer dat ze dat deden en der is toen een hele scheldpartij van gekomen. Maar afgeschaft is het dus niet en ze doen het nog steeds :(
Regels zijn er voor iedereen, behalve voor zij die de regels opstellen.
WINAK Schacht 2001-2002
WINAK VU 2002-2003
WINAK Feest 2003-2004
WINAK Vice-praeses 2004-2005
WINAK Quaestor 2005-2006
WINAK Peter 2006-2008
WINAK liefhebber 2001-... ;)

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Pintjes voor nen euro

Post#4 » Sat Jan 25, 2014 12:15 pm

Oh daar hadden ze een antwoord op hoor
ASK wrote: Hebben we ons niet aan de regels gehouden? Of moeten we ons aan de
regels houden? Dat is een discussie die ik puur statutair gezien met
een paar aanhalingstekens uit betreffende documenten kan uitklaren,
maar daar ga ik me gezien de situatie niet aan wagen. Het is echter
niet zoals velen onder jullie blijkbaar denken, dat wij "dictator"
spelen en iedereen de regels opleggen en zeggen wat jullie moeten
doen. De rol van ASK-Stuwer in de kringraad is louter het samenroepen,
agenderen, voorzitten en verslagen maken. De rest zijn jullie. De
"regels" die overlopen worden aan het begin van elk academiejaar zijn
ontstaan door conflicten tussen voorgangers van jullie, zijn
democratisch gestemd geweest (zonder stem van ASK-Stuwer overigens,
dat enkel stem zal uitbrengen in geval van een ex aequo) en steeds
voor herinterpretatie vatbaar (daarom dat ik ook altijd vraag achter
agendapunten...). Of dat bijgevolg een "overbodig concept" is ga ik
mij niet verder over uitwijden...
Het was die "democratisch gestemd" die mij deed realiseren dat er toen op een kringraad nooit werd gestemd, eerder altijd een consensus werd gezocht ;) regels over wanneer er gestemd moet worden, of dat geheim moet gebeuren etc bestaan ook helemaal niet :)

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Pintjes voor nen euro

Post#5 » Sat Jan 25, 2014 6:33 pm

Wel, als we 25% van de drankinkomsten opgeven en nen helen avond fatte schijven van vroeger draaien gaan we heel wat meer sponsoring nodig hebben om break even te draaien op een jaar, want da's nen TD waar ge een mooi verlies op gaat maken. Niet elke club krijgt een aantal tienduizend euro's om te spenderen van't unif... maar da's een andere discussie :roll:

De kringraad heeft die prijzen vastgelegd, iedereen die daar aanwezig was heeft de kans gehad om een stemming te eisen en da's (bij mijn weten) niet gebeurd, dus dan moet ge nu ook niet zeggen dat het ondemocratisch is. Tis misschien geen nette manier van beslissingen nemen, maar dat is nu eenmaal hoe het is. Elk jaar kan die beslissing herroepen worden, maar ook dat gebeurt niet. Drank is nu eenmaal duurder geworden, en ge kunt die 25 cent goed gebruiken.

WINAK heeft met supersize TD eigenlijk ook pintjes aan nen euro, en daar wordt niet over moeilijk gedaan. Ik vind het irritanter dat een overkoepelende club persé nen TD wilt organiseren en zo indirect inkomsten afpakt van de rest van de clubs, maar ook dat is een andere discussie.

Anyway: the times they are a-changin' :mrgreen:
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: Pintjes voor nen euro

Post#6 » Sun Jan 26, 2014 9:23 am

-> Mini TD in hagar, maakt pinten aan nen euro en draait nen hele avond schrale muziek. Concept werkt, is al bewezen en word in de huidige tijd nog steeds gedaan.

Nood om te ijveren voor 1euro/pint in de kp is absurd, wetende dat ge daar met minstens nen vaste opstartkost van 700 euro zit en we het niet altijd even gemakkelijk hebben daar winst op te maken. Er komt geen volk meer af(veel volk, dat echt geld uitgeeft) op het concept van schrale WINAK-td van een vijftaljaar geleden.

En over ask die 'democratische' redenen inroept om den eerste td op te eisen zodat er geen discussie ontstaat bij de andere clubs voor den eerste datum van het semester..
Een club, die inderdaad alle regels aan haar laars lapt van goed te keuren prijzen...
Een club die in een landschap, met nu een stuk of 15 clubs data opeist waarop niets anders gedaan mag worden...
Een club die met een onverkozen bestuur op bovenvernoemde data gaat beslissen voor heel de buitencampus wat er die dag moet gedaan worden....
Een club die inderdaad ettelijke tienduizenden euro's erdoor jagen, beweren dat ze het in het voordeel van de student doen volgens de regels met een openbare boekhouding die ze, als het er op aankomt, niet openbaar durven maken....
Van die tienduizenden euro's die ze krijgen puur om de clubs te subsidiëren daar nog eens additionele voorwaarden aan toevoegen, en de helft van het geld achterhouden voor 'eigen werking'...

Oh niets beter dan op een zondagmorgen op ASK zitten bashen

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Pintjes voor nen euro

Post#7 » Sun Jan 26, 2014 2:53 pm

Moest de kringraad nu is in zen geheel naar 't univ stappen om dit te gaan aankaarten eh.. :).
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Pintjes voor nen euro

Post#8 » Mon Jan 27, 2014 9:59 am

Ik vind dat ASK door deze onozele actie met een verzoeningsactie mag komen. 2 uur drinken op hun kosten voor een TD voor alle praesidiumleden lijkt mij een redelijke tegemoetkoming. Ivm met de andere TD die week, vind ik dat ASK een bedrag ter compensatie mag geven aan de desbetreffende clubs, wegens oneerlijke praktijken.
Hier hielden die zich toen mee bezig fristi ;)

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron