They call him Flipper..

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: They call him Flipper..

Post#16 » Mon Aug 27, 2012 10:12 pm

Flipper wrote:Aha, dus zie ik je kop waarschijnlijk op verkenningsdagen? Allé ja, kheb me nog niet ingeschreven hoor, ik moet nog eerst ff zien of ik die week niets heb opstaan, maar het programma ziet er alleszins veelbelovend uit. :) Komen er traditioneel ook genoeg informatici's in spe of zijn ze maar minimaal vertegenwoordigd?

Zie je, je hoeft het maar te zeggen en ik bombardeer al wat vragen.. :P


Edit: bedankt voor al die welkomstwoorden :o
Verkenningsdagen is een echte aanrader. Je zal of mij of Fristi als mentor van je verkenningsdagengroep krijgen, de anderen in de groep zullen dan ook informatici zijn gecombineerd met studenten uit een andere richting. Dus ook de perfecte manier om al mensen te leren kennen uit andere richtingen.

Wacht niet te lang, verkenningsdagen geraken volzet.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: They call him Flipper..

Post#17 » Tue Aug 28, 2012 3:16 am

djgl3nn wrote:
Flipper wrote:Aha, dus zie ik je kop waarschijnlijk op verkenningsdagen? Allé ja, kheb me nog niet ingeschreven hoor, ik moet nog eerst ff zien of ik die week niets heb opstaan, maar het programma ziet er alleszins veelbelovend uit. :) Komen er traditioneel ook genoeg informatici's in spe of zijn ze maar minimaal vertegenwoordigd?

Zie je, je hoeft het maar te zeggen en ik bombardeer al wat vragen.. :P


Edit: bedankt voor al die welkomstwoorden :o
Verkenningsdagen is een echte aanrader. Je zal of mij of Fristi als mentor van je verkenningsdagengroep krijgen, de anderen in de groep zullen dan ook informatici zijn gecombineerd met studenten uit een andere richting. Dus ook de perfecte manier om al mensen te leren kennen uit andere richtingen.

Wacht niet te lang, verkenningsdagen geraken volzet.
Kan dit bevestigen, zeker en vast meedoen, als je andere plannen hebt, die kunnen waarschijnlijk verzet worden, verkenningsdagen kan je maar één keer meedoen.

Bob is mentor van WINAK, dit staat los van de verkenningsdagen, dit wil zeggen dat hij studenten tracht te helpen op studiegebied vanuit WINAK. Toevallig dat de begeleiders van VD ook mentoren heten :P.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: They call him Flipper..

Post#18 » Tue Aug 28, 2012 11:39 am

Welkom! ;)
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: They call him Flipper..

Post#19 » Tue Aug 28, 2012 12:07 pm

Welkom Flipper!

Moest je beslissen om je te laten dopen, en verder actief te zijn in het studentenleven, dan zal je mij waarschijnlijk nog zeer regelmatig tegenkomen, aangezien ik de Schachtentemmer van WINAK van komend jaar ben ;-) Ik zal je dan dus wegwijs maken in het Fort van Wilrijk!

Ik vroeg me nog wel af hoe het zit met je bijnaam..
Is dit de vertaling van je naamgebaar, als je dit al hebt?

Ja .. ik weet het .. andere mensen gaan dit misschien niet zo snappen .. maar mijn vriendin heeft 2 jaar een cursus gevolgd in VGT, dus ik weet hier ook het een en het ander van af ;-)
Het alfabet bijvoorbeeld heb ik (min of meer) onder de knie, dus moest het nodig zijn, kunnen we zo altijd nog wel communiceren ook ;-)
Wat basic studenten-communicatie zal ik nog wel eens opzoeken/vragen aan mijn vriendin, en dan zal het wel lukken zeker? ;-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: They call him Flipper..

Post#20 » Tue Aug 28, 2012 12:13 pm

Stanny wrote: Wat basic studenten-communicatie zal ik nog wel eens opzoeken/vragen aan mijn vriendin, en dan zal het wel lukken zeker? ;-)
Belangrijkste gebaar: Image
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: They call him Flipper..

Post#21 » Tue Aug 28, 2012 1:09 pm

BFC wrote:
Stanny wrote: Wat basic studenten-communicatie zal ik nog wel eens opzoeken/vragen aan mijn vriendin, en dan zal het wel lukken zeker? ;-)
Belangrijkste gebaar: Image
Da's het gebaar voor de letter i :-P
Het officiele VGT-gebaar voor pintje is anders ;-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: They call him Flipper..

Post#22 » Tue Aug 28, 2012 1:10 pm

FAIL :(
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: They call him Flipper..

Post#23 » Tue Aug 28, 2012 1:14 pm

Stanny wrote:
BFC wrote:
Stanny wrote: Wat basic studenten-communicatie zal ik nog wel eens opzoeken/vragen aan mijn vriendin, en dan zal het wel lukken zeker? ;-)
Belangrijkste gebaar: Image
Da's het gebaar voor de letter i :-P
Het officiele VGT-gebaar voor pintje is anders ;-)
... Welke idioot bedenkt een ander symbool voor een universeel bestaand symbool? Zijn da wiskundigen ofzo? :D

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#24 » Tue Aug 28, 2012 1:24 pm

BFC wrote:
Stanny wrote: Belangrijkste gebaar: [...]
Héél juist, in ASL dan toch hé :D (alleen de oriëntatie is wel verkeerd)

Nu, ik moet wel zeggen dat je niet teveel mag verwachten van mijn kennis over gebarentaal. Sinds de erkenning van VGT (Vlaams GebarenTaal) 5 jaar geleden, zijn er een paar serieuze hervormingen doorgevoerd, die ontwikkeling ben ik niet gevolgd tot vorig jaar en dus is mijn gebarentaal op sommige gebieden achterhaald. Bovendien heb ik heel lang geen contact meer gehad met de dovengemeenschap (ik ben dus volledig geïntegreerd in jullie maatschappij), af en toe verneem ik wel eens iets via de sociale media, maar daar blijft het dan ook bij.
Maar ik heb het nog niet verleerd hoor :o , ik heb nog steeds dat fingerspitzengefühl en kan nog vrij vlot gesprekken in VGT of ASL volgen. Zo kwam ik begin augustus, in Keflavík, de luchthaven van IJsland, een paar doven tegen en hebben we even een praatje gehad in ASL (American Sign Language, zo'n beetje het Engels in gesproken taal, wordt vaak als standaard gehanteerd voor internationale gesprekken).

Wat betreft de naamgebaar, voorzover ik het weet, heb ik er geen gekregen. Maar ik kan me wel inbeelden dat ik er één heb, daar ze me zo'n beetje zien als een levende legende. Ik hoor dikwijls van tussenpersonen dat er vaak over mij gesproken wordt, de kans is dus groot dat ze me een naamgebaar hebben gegeven. (naamgebaren worden dus gegeven door de dovengemeenschap, dus het komt niet uit jezelf of je ouders)

Mocht je trouwens nog vragen hebben over gebarentaal: voor Nederlands heb ik een eindwerk gemaakt over VGT, dus als je interesse hebt in de theoretisch aspect van VGT met wat praktische voorbeelden, dan laat ik je het graag zien. :D (overigens ken ik ook wel een boel dirty sign language in ASL, dus...) :twisted:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: They call him Flipper..

Post#25 » Tue Aug 28, 2012 1:31 pm

Flipper wrote: Wat betreft de naamgebaar, voorzover ik het weet, heb ik er geen gekregen. Maar ik kan me wel inbeelden dat ik er één heb, daar ze me zo'n beetje zien als een levende legende. Ik hoor dikwijls van tussenpersonen dat er vaak over mij gesproken wordt, de kans is dus groot dat ze me een naamgebaar hebben gegeven. (naamgebaren worden dus gegeven door de dovengemeenschap, dus het komt niet uit jezelf of je ouders)
I know I know ;-)

Maar dan stel ik voor dat we voor u ineens het gebaar voor dolfijn invoeren als naamgebaar .. :-P voor binnen WINAK dan e ;-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#26 » Tue Aug 28, 2012 1:32 pm

Timmy wrote: ... Welke idioot bedenkt een ander symbool voor een universeel bestaand symbool? Zijn da wiskundigen ofzo? :D
Je snapt toch wel dat het veel leuker is als ge kunt communiceren met jouw mensen zonder dat de anderen daar iets van snapt, daar heb je met een universeel symbool niks aan hoor :P

Om het nog leuker te maken, DIT:
Image

heeft GEEN betekenis in VGT, het is zelfs niet eens een gebaar (hoogstens handconfiguratie) :D

:panic: :panic:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: They call him Flipper..

Post#27 » Tue Aug 28, 2012 1:40 pm

Dus da gebaar bestaat niet? Conclusie: Doven zijn ubersympathieke mensen? :D

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#28 » Tue Aug 28, 2012 1:46 pm

Stanny wrote: Maar dan stel ik voor dat we voor u ineens het gebaar voor dolfijn invoeren als naamgebaar .. :-P voor binnen WINAK dan e ;-)
hehe, ok :P Ge kunt het ook eens opzoeken in het elektronisch woordenboek van onze concurrenten/collega's in Gent:

Gebaar "dolfijn" in SignWriting .

Het wordt overigens één van mijn droomprojecten die ik (liefst nu al) in UA wil verwezenlijken: een elektronisch woordenboek. VGT <-> NL Vooral de wijze waarop VGT naar NL wordt vertaald vind ik vrij omslachtig en kan nog wat efficiënter in mijn ogen. :idea: Maar kom, ik moet eerst die computerkunstjes nog leren :mrgreen:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: They call him Flipper..

Post#29 » Tue Aug 28, 2012 1:48 pm

Stanny wrote:
Flipper wrote: Wat betreft de naamgebaar, voorzover ik het weet, heb ik er geen gekregen. Maar ik kan me wel inbeelden dat ik er één heb, daar ze me zo'n beetje zien als een levende legende. Ik hoor dikwijls van tussenpersonen dat er vaak over mij gesproken wordt, de kans is dus groot dat ze me een naamgebaar hebben gegeven. (naamgebaren worden dus gegeven door de dovengemeenschap, dus het komt niet uit jezelf of je ouders)
I know I know ;-)

Maar dan stel ik voor dat we voor u ineens het gebaar voor dolfijn invoeren als naamgebaar .. :-P voor binnen WINAK dan e ;-)
Of we praten gewoon tegen die mens, uit wa ik heb verstaan kan die ons gewoon volgen ze Stanny :D.
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#30 » Tue Aug 28, 2012 1:51 pm

Timmy wrote:Dus da gebaar bestaat niet? Conclusie: Doven zijn ubersympathieke mensen? :D
Wacht maar beter af met die conclusie totdat ge de dirty sign language gaat leren.. :P
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests