They call him Flipper..

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

User avatar
Flipper
Posts: 193

They call him Flipper..

Post#1 » Mon Aug 27, 2012 1:54 pm

Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen dus sorry mods als dit topic in een verkeerd board zit. (overigens stel ik voor om een apart board te maken: "Stel jezelf voor/present yourself", is wat duidelijker en denk dat wat leden/newbies hier wel wat aan gaat hebben) :wink:


Alright, mijn nickname dus "Flipper", mijn echte naam, daar kom je wel snel genoeg achter. Overigens sta ik onder verschillende fora (voornamelijk Hollandse, want die kunnen echt lullen) ook bekend onder deze nick. (waarom "Flipper" is een verhaal an sich) Je mag hieruit al opmaken dat ik een fervente forumvoorstander ben (van Facebook iets minder, maar die is dan ook helemaal niet vergelijkbaar met een forum).

Ik ga binnenkort 1BINF volgen, altijd spannend, de overstap naar het unief. Ik wil niet te voorbarig zijn, maar ik denk dat ik wat aan dit forum gaat hebben (lees: forum bestoken met allerlei vragen, :spam: e.d.), vandaar dat ik me nu al aanmeld op dit forum. (nou ja, "nu", ik volgde dit forum al een tijdje als gast)


Over mezelf: ik heb de opleiding Wetenschappen-Wiskunde aan Pius X-instituut overleefd. Mijn ex-leraren daar omschrijven mij als (en ik citeer): "iemand met een dosis (droge) humor, een dosis inzet, een dosis doorzettingsvermogen en een dosis nonchalance". Een veel treffendere omschrijving van mezelf kan ik niet bedenken. :bow:

En nu doe ik dus informatica aan, waarom? Ik heb in de eerste plaats veel lol met computers, maar doe daarnaast ook heel graag aan wiskunde. Vandaar dat ik lang dacht dat ik Wiskunde aan het UA ging volgen, tot ik op de sid-in beurs bemerkte dat informatica (en fysica) in diezelfde departement zat, ben ik natuurlijk meteen overstag gegaan, want dat is nou net een richting die computers en wiskunde met elkaar combineren. Vreemd toch dat ik nooit aan een informatica-opleiding dacht, maar dat is dan ook omdat ik in het middelbaar geen informaticavak had. (Ja oké, heel even dan, maar dat was meer van:

Image
Het "moeilijkste" opdracht dat we er kregen was een tekst op papier overtypen en met precies dezelfde lay-out afdrukken (lees: vetgedrukte woorden, tekst rond afbeelding, ... Moeilijke schijt hoor :facepalm: ) Ja, dat kun je toch echt geen informatica meer noemen)
Ook dacht ik heel even om een fysica-opleiding te volgen, maar dat heb ik dan toch maar afgezien en maar goed ook: voor het eindexamen fysica was ik zwaar gezakt, maar dat schuif ik toch maar lekker in de schoenen van mijn fysica-leraar. :twisted: ("Hoezo fout? Het is toch een wiskundig bewijs? U vraagt toch naar een wiskundig bewijs, er staat niet eens bij wàt er in het bewijs moet staan..") Wat ik niet wil wegnemen dat hij een steengoeie leraar was, maar als ie pissig is, kun je um maar beter met rust laten... (dat gold overigens ook voor de meeste leraren aan wie ik ooit een blok aan het been ben geweest)
Informatica dus, sorry, ik week even af :roll:


Verder wil ik nog een bijzonderheid over mezelf delen: ik ben namelijk zelf doof en dus kun je mijn aanwezigheid aan het ua wel direct herkennen aan een hoorapparaat vastgeplakt aan de linkerkant van mijn smoel. Doof zijn wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen oren heb naar gesprekken, uiteenzettingen en raadgevingen, hoewel ik soms behoorlijk eigenwijs uit de hoek kan komen, nog zo'n karaktertrek van mij. :) Dus dat ding die aan mijn oor hangt legt mij in mijn ogen alleszins geen beperkingen op.


Soit, ik denk dat ik voor één berichtje nu wel voldoende heb geluld, maar als er nog vragen zijn, dan lees ik het wel. :mrgreen:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: They call him Flipper..

Post#2 » Mon Aug 27, 2012 3:38 pm

Ik ga het kort houden: welkom! :D
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: They call him Flipper..

Post#3 » Mon Aug 27, 2012 4:20 pm

Welkom Flipper ^^. Een paar reacties:

Ten eerste: proficiat met je universiteitskeuze en je richtingkeuze!

Er is geen "introduce yourself" board omdat we in principe iedereen die op dit forum zit ook echt kennen. En in't begin van't jaar is het altijd leuk om nu uit te zoeken wie die ene vreemde poster nu precies is die constant ponies zit te posten als reactie op droge discussies... ^^

De naam Pius-X en de beschrijving van de computerklas daar klinken mij nogal bekend in de oren. 't is ondertussen al vier jaar geleden dat ik daar mijne kop nog heb laten zien, maar der is precies niet veel veranderd. Ook niet als ik naar uw beschrijving van de fysica-leerkracht kijk... Was dit fraaie exemplaar toevallig afkomstig uit Suriname, gebruikt hij vaak de woorden "neem je boooeeeeeek" en eindigt zijn naam op Rai? Als dat zo is, dan is't dezelfde kerel die mij vijf jaar achter elkaar heeft geflest voor zijn vak :P
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: They call him Flipper..

Post#4 » Mon Aug 27, 2012 5:17 pm

Zeer welgekomen Flipper.

De enthousiasme die je toont door zomaar een post te maken is fantastisch :p

Hoewel je 'echte' naam zomaar op een forum smijten niet gebruikelijk is, zullen wij wel gewoon de eerste dag rondhoren of er een flipper aanwezig is en dan weten we het direct.

WINAK zul je de eerste weken wel leren kennen. Als dat in de gedaante is van flipper of een andere naam, daar heb je niet zo veel over te beslissen, we zullen wel zien hoe dat gaat.

Ik begrijp je frustratie tegenover fysica-leerkrachten volledig. Ik doe nu fysica, maar ik weet dat er in het middelbaar op zeer veel plekken leerkrachten op de foute positie staan. Zelf ook slachtoffer van geweest, maar gelukkig niet zoveel om mij van de keuze te weerhouden. Want eenmaal je op de unief fysica ziet in zijn echte gedaante, dan is het awesome.

Andere zaakjes die altijd tof zijn om te weten, kot of woning op fietsafstand?

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#5 » Mon Aug 27, 2012 5:35 pm

Pedro wrote:De naam Pius-X en de beschrijving van de computerklas daar klinken mij nogal bekend in de oren. 't is ondertussen al vier jaar geleden dat ik daar mijne kop nog heb laten zien, maar der is precies niet veel veranderd. Ook niet als ik naar uw beschrijving van de fysica-leerkracht kijk... Was dit fraaie exemplaar toevallig afkomstig uit Suriname, gebruikt hij vaak de woorden "neem je boooeeeeeek" en eindigt zijn naam op Rai? Als dat zo is, dan is't dezelfde kerel die mij vijf jaar achter elkaar heeft geflest voor zijn vak :P
Ja het is den dieje :P Wat, 5 jaar achter elkaar? :shock:

Bwa, er is idd niet veel veranderd hoor, behalve dan dat de school dit jaar in een nieuw kleedje is gestoken.. Maar de klas die nu in wwi gaat zitten, hebben/krijgen een paar nieuwe leraren. Die van bio vb. gaat op pensioen, jammer, die kon vertellen. (ja da was die ene die zo in het eerste minuut nog lesgeeft maar daarna droog een heel verhaal vertelt over zijnen tijd in het leger ofzoiets) :bow: :bow:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: They call him Flipper..

Post#6 » Mon Aug 27, 2012 5:39 pm

Flipper wrote:
Pedro wrote:De naam Pius-X en de beschrijving van de computerklas daar klinken mij nogal bekend in de oren. 't is ondertussen al vier jaar geleden dat ik daar mijne kop nog heb laten zien, maar der is precies niet veel veranderd. Ook niet als ik naar uw beschrijving van de fysica-leerkracht kijk... Was dit fraaie exemplaar toevallig afkomstig uit Suriname, gebruikt hij vaak de woorden "neem je boooeeeeeek" en eindigt zijn naam op Rai? Als dat zo is, dan is't dezelfde kerel die mij vijf jaar achter elkaar heeft geflest voor zijn vak :P
Ja het is den dieje :P Wat, 5 jaar achter elkaar? :shock:

Bwa, er is idd niet veel veranderd hoor, behalve dan dat de school dit jaar in een nieuw kleedje is gestoken.. Maar de klas die nu in wwi gaat zitten, hebben/krijgen een paar nieuwe leraren. Die van bio vb. gaat op pensioen, jammer, die kon vertellen. (ja da was die ene die zo in het eerste minuut nog lesgeeft maar daarna droog een heel verhaal vertelt over zijnen tijd in het leger ofzoiets) :bow: :bow:
Boskabouter Beckers gaat weg? :panic:
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#7 » Mon Aug 27, 2012 5:45 pm

Sander wrote:Andere zaakjes die altijd tof zijn om te weten, kot of woning op fietsafstand?
Nou, ik woon in een luxehotel "mama & papa", gratis ontbijt, middagmaal en diner, aparte slaapkamer en gemeenschappelijke douche. 't Is hooguit een kwartiertje fietsen vanuit het unief. :mrgreen:
Last edited by Flipper on Mon Aug 27, 2012 5:49 pm, edited 1 time in total.
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#8 » Mon Aug 27, 2012 5:48 pm

Pedro wrote:Boskabouter Beckers gaat weg? :panic:
Noemen jullie um boskabouter? Hoe groot zijn jullie dan wel niet? :shock:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: They call him Flipper..

Post#9 » Mon Aug 27, 2012 5:50 pm

Flipper wrote:
Pedro wrote:Boskabouter Beckers gaat weg? :panic:
Noemen jullie um boskabouter? Hoe groot zijn jullie dan wel niet? :shock:
ni groot :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: They call him Flipper..

Post#10 » Mon Aug 27, 2012 6:06 pm

Flipper wrote:
Sander wrote:Andere zaakjes die altijd tof zijn om te weten, kot of woning op fietsafstand?
Nou, ik woon in een luxehotel "mama & papa", gratis ontbijt, middagmaal en diner, aparte slaapkamer en gemeenschappelijke douche. 't Is hooguit een kwartiertje fietsen vanuit het unief. :mrgreen:
Heeft dat hotel een 24/24 incheckbalie of sluiten de deuren daar 's nachts op een bepaald uur?

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#11 » Mon Aug 27, 2012 6:36 pm

Nou, om veiligheidsredenen is het gesloten na middernacht; het "gekkenhuis" staat dus aan de overkant van de straat :p (sommigen vragen zich wel eens af of ik daar niet toevallig uit ben ontsnapt, maar alleen ik weet het geheim, hehe) :twisted:
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: They call him Flipper..

Post#12 » Mon Aug 27, 2012 8:00 pm

Welkom

Verkenningsdagen ? :D
Last edited by djgl3nn on Mon Aug 27, 2012 9:05 pm, edited 1 time in total.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: They call him Flipper..

Post#13 » Mon Aug 27, 2012 8:29 pm

Pedro wrote:Er is geen "introduce yourself" board omdat we in principe iedereen die op dit forum zit ook echt kennen. En in't begin van't jaar is het altijd leuk om nu uit te zoeken wie die ene vreemde poster nu precies is die constant ponies zit te posten als reactie op droge discussies... ^^
Image

Flipper: Welkom, en proficiat me u richtingskeuze! Fuck die andere pseudo-exacte wetenschappen :D Voel u ook vrij om eens te komen piepen op den chat zouk zeggen :D WINAK site vanboven bij "Chat" (... Duh), come & say hi =)

& waarschijnlijk zal die nickname vanaf nu blijvende zijn, just warning you ;)

User avatar
Bob
WOZ
Posts: 367

Re: They call him Flipper..

Post#14 » Mon Aug 27, 2012 8:56 pm

Welkom Flipper. Het ziet er naar uit dat wij elkaar een pak beter gaan kennen het komende academiejaar :D. Je bent al meteen mijn favoriet aangezien je informatica-fan bent, direct op het forum plakt en doof bent.

Om mezelf even voor te stellen: ik zal de nieuwe mentor Informatica zijn volgend jaar (van WINAK, that is). Mijn taak is om jou en je jaargenoten zoveel mogelijk op het forum te krijgen, ambetante vragen te laten stellen, mij gek te laten maken en uiteindelijk grandioos te slagen voor jullie examens. Ik hoop dan ook dat je mijn hoofd regelmatig te zien zal krijgen om mij met allerlei zaken te bemoeien en wie weet haal je er zelf nog wel iets uit.

Alvast welkom :)

User avatar
Flipper
Posts: 193

Re: They call him Flipper..

Post#15 » Mon Aug 27, 2012 9:22 pm

Aha, dus zie ik je kop waarschijnlijk op verkenningsdagen? Allé ja, kheb me nog niet ingeschreven hoor, ik moet nog eerst ff zien of ik die week niets heb opstaan, maar het programma ziet er alleszins veelbelovend uit. :) Komen er traditioneel ook genoeg informatici's in spe of zijn ze maar minimaal vertegenwoordigd?

Zie je, je hoeft het maar te zeggen en ik bombardeer al wat vragen.. :P


Edit: bedankt voor al die welkomstwoorden :o
They call him Flipper, Flipper, faster than lightning,
No-one you see, is smarter than he,
And we know Flipper, lives in a world full of wonder,
Flying there-under, under the sea!

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests